• Naar aanleiding van de serie Heroes heb ik een nieuw RPG bedacht. Ik weet niet of het jullie ook leuk lijkt (stiekem lijkt het wel een beetje op het verhaal van BurningFlame, sorry!).

    Het is het jaar 3000. Over de hele wereld verspreid zijn vijf mensen gezegend of vervloekt met een gave waar zij mee om moeten leren gaan. Deze vijf mensen weten stuk voor stuk niet precies hoe ze met hun gaven om moeten gaan.
    Eén onderzoeker is al zijn hele leven intensief op zoek naar deze vijf mensen en heeft ze op een gegeven moment allemaal gevonden. Hij stuurt elk van hen een brief met de vraag om te verzamelen in het Duitse Berlijn, vliegticket inbegrepen. Alle vijf gaan ze hiermee akkoord.
    De onderzoeker wil enkele testen met hen doen om erachter te komen wat zij nou werkelijk kunnen en vertelt hen dan dat hij voor de Duitse overheid werkt. Er is een bepaalde kracht in opmars die wil proberen de macht over te nemen in Duitsland. Er zijn namelijk nog vijf mensen met een gave, maar die zijn in de macht van de militaire kracht. Daarom richt de onderzoeker zich, namens de overheid, op de laatste vijf mensen met een gave.
    Zij zullen hun krachten moeten verenigen en samen deze op macht beluste militairen moeten verslaan.

    Het is ook mogelijk om een personage te nemen bij deze militairen. Dit hoeft niet direct een door en door slecht iemand te zijn: niemand weet voor wie hij werkt. Deze militairen worden namelijk gedwongen om te vechten, zij zijn hiervoor opgeleid door hun ouders.
    De verschillende taken zijn:
    - Wapenmaker
    - Soldaat

    Wil jij iemand met een gave zijn? Er is plek voor 10 (:
    Naam:
    Leeftijd:
    Nationaliteit:
    Familie:
    Karakter:
    Gave:
    Voordelen gave:
    Nadelen gave:
    Overig:
    Foto/beschrijving uiterlijk:

    Wil je één van de "slechteriken" zijn?
    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Taak:
    Gave?:
    (Voordelen gave):
    (Nadelen gave):
    Overig:
    Foto/beschrijving uiterlijk:

    Neem je iemand met een gave, vraag dan even 'goedkeuring' (dat klinkt zo zwaar…). Het moeten niet al te machtige gaves zijn, ze moeten nog wel een klein beetje tegenstand kunnen krijgen :P.


    - Het wordt geschreven in de derde persoon, verleden tijd
    - Ik doe niet aan minimum aantal woorden per stukje



    Onderzoekersmensen:
    Felicity "Felix" Chase Jones - Lunalovesit
    Maxwell Anderson - LyraPhoenix
    Elda Maldini - IlsePayne123
    Noa Allister - CrazyGirlxx

    Militairen:
    Lucas James - IlsePayne123
    Alicia Maria - CityOfAshes
    Cassandra Hope Romano - Buzolic
    Riley Thomas Brigthtwood - LyraPhoenix

    Het praattopic
    Het schrijftopic

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 19:35 ]

    Naam: Maxwell anderson
    Leeftijd: 22
    Nationaliteit: Singapore
    Familie: Twee gehandicapte broertjes, vader die hij zelden ziet en zijn moeder.
    Karakter: Max is een zorgzame jongen, aangezien hij goed om kan gaan met zijn broertjes. Max is helemaal weg van voertuigen, waarbij hij af en toe als zijn vader thuis is mee naar het vliegveld. Soms kan hij opscheppen over het feit dat hij beter is dan iemand anders, maar daar probeerd hij dan wel rekening mee te houden.
    Zijn hele leven wist hij niet dat hij deze gaven had, tot hij ooit op 8 jarige leeftijd het voor elkaar kreeg om een auto te starten door de moterkap aan te raken, na enkele jaren heeft hij nooit meer van de gaven gevoeld of gezien.
    Gave: Maxwell is een soort levende motor, hij krijgt het voor elkaar om voertuigen te laten starten vanaf de buitenkant.
    voordelen gave: Hoeft nooit een sleutel te gebruiken als hij in zijn auto stapt.
    Nadelen gave: Raakt net zoals echte motor's, oververhit dat kan leiden tot flauwtes en hoge koorts.
    Overig: Maxwell krijgt alleen nog een auto aan de praat, de rest moet hij nog leren. (Hij rookt niet)
    Foto/beschrijving uiterlijk: Max is een jongen van 1:72 lang, en draagt soms een muts over zijn donkerbruine haren. Zijn ogen staan wat dicht op elkaar, waarbij hij schattig overkomt. De kleur is grijs. Als Max in aanraking komt met een voertuig, lichten zijn zenuwen op alsof het in contact met elkaar staat.
    Hij draagt simpele kleding dat niet echt bijzonder is. Spijkerbroek, wijde trui en gympen.



    Done

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 12:42 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    @LyraPhoenix: de gave is leuk bedacht, maar ik weet niet of het gaat werken! Het is wel heel leuk dat Maxwell voertuigen kan besturen zonder les te hebben gehad, maar tegelijk zijn er ook mensen die dit kunnen mét lessen. De onderzoeker kan ook gewoon een piloot gebruiken, of een vrachtwagenchauffeur, mocht hij die nodig hebben. Ik denk dat het belangrijk is dat hij een gave krijgt die uniek is, die niemand anders heeft.
    Misschien kun je er van maken dat hij voertuigen kan besturen zonder in het voertuig te zitten? Dan voegt het wel iets toe ^^

    Wat vind je van mijn gave IlsePayne123?


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Lunalovesit schreef:
    Wat vind je van mijn gave IlsePayne123?


    Cool! super origineel, en ook goedgekeurd (a) Kan goed van pas komen in een gevecht (een katachtige is sterk) en ook in afluisteren enzo.

    Edit: ik heb de beginpost aangepast.

    Het is het jaar 3000. Over de hele wereld verspreid zijn vijf mensen gezegend of vervloekt met een gave waar zij mee om moeten leren gaan. Deze vijf mensen weten stuk voor stuk niet precies hoe ze met hun gaven om moeten gaan.
    Eén onderzoeker is al zijn hele leven intensief op zoek naar deze vijf mensen en heeft ze op een gegeven moment allemaal gevonden. Hij stuurt elk van hen een brief met de vraag om te verzamelen in het Duitse Berlijn, vliegticket inbegrepen. Alle vijf gaan ze hiermee akkoord.
    De onderzoeker wil enkele testen met hen doen om erachter te komen wat zij nou werkelijk kunnen en vertelt hen dan dat hij voor de Duitse overheid werkt. Er is een bepaalde kracht in opmars die wil proberen de macht over te nemen in Duitsland. Er zijn namelijk nog vijf mensen met een gave, maar die zijn in de macht van de militaire kracht. Daarom richt de onderzoeker zich, namens de overheid, op de laatste vijf mensen met een gave.
    Zij zullen hun krachten moeten verenigen en samen deze op macht beluste militairen moeten verslaan.

    Het lijkt me echt erg leuk, maar ik heb moeite met de 3e persoon...


    El Diablo.

    BuzoIic schreef:
    Het lijkt me echt erg leuk, maar ik heb moeite met de 3e persoon...


    Daar leer je vast vanzelf mee omgaan! (: Zou het super vinden als je mee wilt doen. En wat Marjanne zei, het is heel goed voor je ontwikkeling als schrijfster (a)

    Ah best, ik probeer het gewoon
    Reserveer maar een meisje met een gave voor me die bij de militaire kracht zit.


    El Diablo.

    Ik neem een goede en een slechte, oké? (a)

    Naam: Lucas James
    Leeftijd: 21
    Karakter: Ingetogen, praat nooit over zichzelf. Hij vertrouwt iemand vrijwel nooit helemaal en vertrouwt alleen op zichzelf.
    Familie: Hij is bij zijn moeder opgegroeid, die een verschrikkelijke hekel aan zijn vader had en Lucas dwong zijn vader nooit op te zoeken.
    Taak: Soldaat
    Gave?: Hij kan gedachten lezen.
    (Voordelen gave): Nouja, niet erg moeilijk. Hij kan horen wat anderen denken en daarmee kan hij hun plannen afluisteren.
    (Nadelen gave): Hij heeft het niet goed onder controle en kan daardoor moeilijk in drukke ruimtes zijn, omdat er dan gewoonweg te veel gedachten rondspoken.
    Overig:
    Foto/beschrijving uiterlijk:



    Naam: Elda Maldini
    Leeftijd: 19
    Nationaliteit: Italiaans (maar kan erg goed Engels)
    Familie: Ze is opgegroeid bij haar beide ouders.
    Karakter: Spontaan, vrolijk, vol vechtlust. Ze kan niet tegen onrecht en kan dan woest worden.
    Gave:
    Voordelen gave:
    Nadelen gave:
    Overig:
    Foto/beschrijving uiterlijk:

    BuzoIic schreef:
    Ah best, ik probeer het gewoon
    Reserveer maar een meisje met een gave voor me die bij de militaire kracht zit.


    Super :D

    Slechte:
    Naam: Alicia Maria
    Leeftijd: 18
    Karakter: Ze is geen heel vriendelijk meisje en probeert mensen zo veel mogelijk te vermijden. Ze doet alles om de gene van wie ze houd te beschermen en is alleen aardig tegen de mensen die ze echt vertrouwt.
    Familie:
    Taak: Soldaat
    Gave:
    Nadeel gave:
    Voordeel gave:
    Overig: Kan goed schieten met pijl en boog.
    Foto/beschrijving uiterlijk:



    Ze draagt vaak lange mantels of jurken om haar wapens onder te verbergen. Het liefst zwart

    Gave komt nog


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart" Finnick Odair



    Naam:
    Cassandra Hope Romano.
    Leeftijd:
    18.
    Nationaliteit:
    Spaans/Italiaans.
    Familie:
    Ze is opgegroeid in Madrid, Spanje. Samen met haar Spaanse vader en Italiaanse moeder. Ook heeft Cassandra nog twee oudere broers, een tweeling van 20 jaar.
    Karakter:
    Cassandra is een kalm meisje met een duidelijke sluwe kant. Ze is aardig tegen haar vrienden en charmant tegen de jongens die haar wel leuk lijken. Ze is een tikkeltje ijdel, maar het is niet zo dat ze 24/7 in de spiegel kijkt. Ze heeft een scherpe tong, dus je kan zeker wat gemene opmerkingen naar je hoofd krijgen. Tot slot weet ze wat ze wil, en als ze een doel voor ogen heeft doet ze er alles aan om dat te bereiken. Wat ze er ook voor moet opgeven.
    Taak:
    Soldaat.
    Gave:
    Ze is een soort "menselijke voodoo doll". Dus alles wat ze zichzelf aandoet kan ze met een beetje concentratie bij de ander krijgen.
    Voordelen gave:
    Als je haar aanvalt en haar concentratie staat op scherp krijg jij de wonden. Ook kan ze als ze zich heel goed concentreert op een groep, met veel energie de hele groep verwonden. Hierna is ze wel uitgeput omdat het moeilijk is om op veel mensen te concentreren.
    Nadelen gave:
    Als ze zich slecht concentreert kan ze zichzelf nog wel is ernstig verwonden. Ook als ze een aanval niet verwacht helpt haar gave niet.
    Overig:
    Ze mist nooit qua richten.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2014 - 18:57 ]


    El Diablo.

    Ik schrijf niet graag, maar ik zou het wel graag will, lezen !!
    Dus zou je me miss een berichtje willen sturen als het begint??
    Dank je !!! :D

    CarrotMonsta schreef:
    Ik schrijf niet graag, maar ik zou het wel graag will, lezen !!
    Dus zou je me miss een berichtje willen sturen als het begint??
    Dank je !!! :D


    Ga ik ook doen ^^

    [ bericht aangepast op 4 jan 2014 - 18:12 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    CarrotMonsta schreef:
    Ik schrijf niet graag, maar ik zou het wel graag will, lezen !!
    Dus zou je me miss een berichtje willen sturen als het begint??
    Dank je !!! :D


    Natuurlijk. Ik houd je op de hoogte!