• De stelling van deze week luidt:
    Zwarte Piet is discriminerend.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    ©1998

    Nee. Zwarte pieten staan voor de schoorsteenvegers die letterlijk zwart zijn van het roet.
    De kleding die ze dragen is dan ook de kleding die de schoorsteenvegers vroeger droegen -niet helemaal precies zo natuurlijk maar wel een beetje-
    Daarbij is het gewoon onzinnige bende dat mensen nu pas over eeuwe lange tradities gaan zeuren.

    En het zou nergens op slaan dat de nederlandse regering Sinterklaas of de zwarte pieten gaat schrappen want dan ga ik emigreren naar een land dat níet over zich heen laat lopen -.-


    Little do you know

    Ik heb zelf Zwarte Piet gespeeld en de kinderen zien het echt als roet, niet als huidskleur. Ze snappen dat Piet ook een paar witte plekjes heeft waar het roet niet geraakt is. Daarbij, wanneer ze opgroeien komen ze erachter dat hij niet bestaat, dat het make up is. Het verband tussen Zwarte Piet de helper van Sinterklaas en de zwarte man in de straat als slaaf wordt niet gelegd. Het is onzin dat het discriminerend zou zijn.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik vind het niet discriminerend. Misschien is het ooit, lang geleden wel ontstaan uit racisme, maar dat is iedereen nu allang weer vergeten. Als je aan al die kleine kinderen (of veel anderen) vraagt waarom zwarte pieten zwart zijn, dan zeggen ze dat dat komt door de schoorsteen. En niet omdat Sinterklaas zwarte slaven heeft. Ik vind het echt gezeik dat zwarte piet niet meer mag en dat een traditie nu ineens gestopt moet worden.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Tolstoy schreef:
    Ik heb zelf Zwarte Piet gespeeld en de kinderen zien het echt als roet, niet als huidskleur. Ze snappen dat Piet ook een paar witte plekjes heeft waar het roet niet geraakt is. Daarbij, wanneer ze opgroeien komen ze erachter dat hij niet bestaat, dat het make up is. Het verband tussen Zwarte Piet de helper van Sinterklaas en de zwarte man in de straat als slaaf wordt niet gelegd. Het is onzin dat het discriminerend zou zijn.

    En daarom ben ik het dus niet eens met de stelling :Y) Was alleen te lui om dat allemaal te schrijven.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    I dress to kill, but tastefully

    Vuelie schreef:


    What in the name of sanity do you've got on your head?

    Als je vindt dat zwarte piet discriminerend is, zoek je die belediging zelf op. Het hele doel van het sinterklaasfeest is niet om kerels met zwarte gezichten in spieren en pezen toe af te tuigen, maar om een leuk feest te vieren met cadeaus en gezelligheid. Oké, ik snap dat er wel een metafoor in zit. Zwarten die voor een blanke werkt. Waar hebben we dat eerder gehoord? Ja, een paar honderd jaar geleden, als ik me niet vergis. Als je slavernij op wilt lossen, dan los je slavernij op in plaats van een Nederlandse traditie af te kraken omdat het zogenaamd beledigend is. Excuses, maar dat vind ik echt de grootste onzin ooit.


    Searching heavens for another earth

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Dat de pieten zwart zijn, is misschien dan discriminerend, maar het is ook discriminerend als ze niet meer mee mogen doen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik vind niet dat zwarte piet discriminerend is, maar ik begrijp dat je je wel gediscrimineerd kan voelen door zwarte piet. maar ik vind dat die discussie eigenlijk nu iets te lang loopt...


    het leven is mooi!! xx

    Nee, zwarte piet is niet discriminerend.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Zwarte piet is zeker niet discriminerend! Het gewoon een stukje van onze Nederlandse cultuur dat al heeeeeeeel lang bestaat!!


    ~

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was.
    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.

    Indeed. Geen ouwe koeien uit de sloot halen ofzo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik begin echt moet te worden van die discussie.
    Nee, zwarte piet is niet discriminerend.