• De stelling van deze week luidt:
    Zwarte Piet is discriminerend.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ubiquitous schreef:
    Als je kijkt voor wie het bedoeld is, de kinderen, dan zeg ik van niet nee (: Die kinderen zien er niks racistisch in en we vertellen ze altijd dat het komt doordat ze door schoorstenen klimmen.

    Ergens kan ik wel begrijpen dat de zwarte mensen het vervelend vinden, maar kom op zeg, je kan je ook wat minder aanstellen. Het is ze vast al 100 keer uitgelegd wat Zwarte Piet is en dan vind ik dat ze hun mening ook wel bij mogen schaven. Daarbij hoor je ons ook nog niet klagen over blanke vla of de ku klux klan.


    Het zijn met name blanken die er moeilijk overdoen en voor hun medemens willen spreken. De meeste getinte mensen hebben er geen problemen mee en vinden het juist leuk dat ze als iets positiefs worden afgeschilderd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    Het zijn met name blanken die er moeilijk overdoen en voor hun medemens willen spreken. De meeste getinte mensen hebben er geen problemen mee en vinden het juist leuk dat ze als iets positiefs worden afgeschilderd.


    Nog erger, de Nederlanders moeten niet altijd zo multi-culti willen doen :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Sinterklaas is toch al achter de rug?
    Ik dacht dat we hier eindelijk klaar mee waren.
    Nogmaals, nee. Zwarte Piet is niet discriminerend.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 11:04 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Zucht...
    Ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd...
    Ik snap waarom sommige mensen zich gediscrimineerd voelen en denk dat we die gevoelens serieus moeten nemen en moeten beseffen dat ze bestaan, zonder er gelijk een probleem van te maken dat ze zich laten horen. De manier waarop ze zich laten horen, vind ik echter wat minder. Ze willen serieus genomen worden en dan zoeken ze massaal de media op en schreeuwen ze loze dingen die niet op de goede manier worden ontvangen. Het maakt de reactie van de tegenpartij juist alleen maar heftiger. Kijk bijvoorbeeld naar Prem Radhakishun. Ik zat naar de Wereld draait door te kijken toen hij ineens om half acht riep; "Sinterklaas bestaat niet, Sinterklaas bestaat niet." Nou sorry hoor, maar waar is het dan misgegaan? Dat doe je toch niet? Dat je boos bent, oké, dat mag, maar je schreeuwt dit toch niet op tv als er kinderen die nog geloven heel goed wakker kunnen zijn en met hun ouders kunnen kijken. Ik zou zeggen; maak je sterk voor wat je wilt veranderen, maar doe niet zulke uitspattingen. Voor zo ver ik wist ging het om Zwarte Piet en niet om het Sinterklaasfeest, toch?
    Zelf vind ik dat het een kinderfeest is waarin slavernij totaal niet aan de orde komt. Zwarte Piet is geëvolueerd van een boeman naar een kindervriend waar de meeste, natuurlijk niet ieder kind en vooral hele kleintjes niet altijd, heel blij van worden. Het betekent feest als hij weer in het land is. Het gaat om de kinderen en zij zien Zwarte Piet niet als een slaaf of iets dergelijks. Er zijn misschien ouders die wel zo tegen Zwarte Piet aankijken, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Natuurlijk zijn er mensen die discrimineren, maar ik denk niet dat dit iets is wat tijdens het Sinterklaasfeest een rol speelt, omdat het ieder jaar weer een groot feest is. Zo als ik het zie gaat het om de beleving van het kind en wat dat betreft is er in de meeste gevallen dan niets aan de hand.


    Hamartia

    Uhg. Ik heb mezelf behoorlijk zitten ergeren bij die discussie. Er is geen kind dat er iets anders achter zoekt, de meeste volwassenen ook niet. Discriminatie is blijkbaar een populair onderwerp en wordt overal bijgehaald. Ik zie het als onzekerheid en/ of een minderwaardigheidscomplex. (Ik heb het nu natuurlijk niet over échte discriminatie.) Als we werkelijk zo triest zijn om zo tegen de wereld aan te kijken, staat ons nog een hoop onzin te wachten. Denk maar aan de kerstman met zijn elven (=slaven) en rendieren (=dierenmishandeling).... En heb je ooit al stil gestaan bij het woord mandarijn (= discriminerend voor vrouwen)?
    Krijgen we door het woord mandarijn een nieuw feministisch tijdperk, waardoor de Chinezen het land uit worden gejaagd, wat vervolgens weer discriminatie van de Chinezen is. Om nog maar te zwijgen over die keer dat je Chinees wilt eten...

    ONEENS.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Child schreef:
    Ik dacht dat deze discussie klaar was?
    Ugh. Voor de tien miljoenste keer dan maar: nee, zwarte piet is niet racistisch.


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Wanneer gaan ze hier eindelijk eens over ophouden? Waarom zou Zwarte Piet discriminerend zijn? Wat is Sinterklaas zonder hem? Ik snap hier echt niets van. Hoe is men daar in godsnaam opgekomen dat Zwarte Piet "discriminatie" zou zijn???
    Je kan het mss al raden, oneens!!


    If it is meant to be, it will be !

    Ja, ik had deze stelling ingegeven nog voordat het sinterklaas was, maar de stelling werd niet meteen uit de lijst gehaald, daar kan ik ook niets aan doen. :')
    En daarbij was het een verzoekje.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Punt.


    Tijd voor koffie.

    -

    [ bericht aangepast op 29 maart 2021 - 14:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vuelie schreef:

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 11:32 ]

    Absoluut niet.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Dit is serieus de grootste onzindiscussie die er ooit geweest is in Nederland. Een kind van vier, die helemaal opgewonden is over het feit 'Sinterklaas', 'Zwarte Piet' en 'pakjesavond' gaat echt niet naar Zwarte Piet kijken en zich bedenken van 'Goh, hij is zwart. Is dat niet racistisch?'. Nee, zo denken kinderen niet. Ik vind het echt de reinste onzin. Als je in Nederland komt, moet je je aanpassen aan onze tradities, en ik denk dat deze toch wel de grootste traditie is.. Niet zo zeuren. Het is een kinderfeest, daar moeten de volwassenen zich niet mee bemoeien.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.