• De stelling van deze week luidt:
    Zwarte Piet is discriminerend.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Ik zie geen enkele reden waarom het discriminerend zou kunnen zijn. Het is gewoon een traditie waar kinderen al tijden plezier aan beleven. Waarom zouden we hen deze pret ontnemen?

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 13:59 ]


    .

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was.

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Nee niet perse, maar ik denk dat we ons niet zo zeer druk moeten maken om het feit of hij discriminerend is, het gaat er meer om dat er mensen zijn die zich hierdoor gediscrimineerd vinden. ik vind dat we daar wel rekening mee moeten houden.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Nee, zwarte piet hoort bij sinterklaas. Meer wil ik hier ook niet meer over kwijt, er is al genoeg over gezeurd in de media.


    "You've got about as much charm as a dead slug" Haymitch Abernathy

    Essink schreef:
    Absoluut niet.

    nee maar ik snap het wel ze kunnen misschien een paar aan passingen doen. dan is iedereen weer blij

    Oneens.
    Ze lopen over ons heen, allemaal. Hou toch op, Sinterklaas is niets zonder zwarte Piet. Dit is ons feest voor onze kinderen, en iedereen die het niet aanstaat rot maar op. Oh sorry hoor, ik kan hier zó pissig om worden. :c


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    big12m schreef:
    nee maar ik snap het wel ze kunnen misschien een paar aan passingen doen. dan is iedereen weer blij

    Aanpassingen doen? Dat is het wel het domste wat je kan doen. Dan geef je juist toe dat het racistisch is, terwijl het dat niet is :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nee zwarte piet is niet discriminerend of racistisch. Ze zijn immers zwart door de schoorsteen en ze worden niet gebruikt als slaaf, ze geven kado's aan de kinderen dus ze doen iets goeds. Als dit discriminerend of erg is dan hoeft er ook geen sinterklaas te bestaan. Sinterklaas is Sinterklaas zonder ZWARTE pieten. Sinterklaas is dan ook slecht want hij geeft snoepjes aan kinderen en zoals je van je ouders hebt geleerd mag je geen snoep van vreemden aan nemen.


    Love knows no limits.

    Het was nooit de bedoeling met Sinterklaas en alles om racistisch te zijn van de nederlanders. Het lijkt misschien wel een beetje zo, dus ik snap het wel als mensen dat vinden. En dat idee van gekleurde pieten is ook wel leuk eigenlijk. Maar Sinterklaas is een oude traditie dus het zou stom zijn om het nu allemaal te veranderen omdat sommige denken dat het racistisch..


    Fay is a failure

    Ik snap niet wat hier discriminerend aan is!
    Want stel we verbieden de zwarte pieten wat
    moeten al die kleine kinderen wel niet dneken?!
    Het hoort bij de Nederlandse traditie,
    en dat zou het ook moeten blijven!


    Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    take pills or become psycho

    Zwarte Piet is niet discriminerend. Het is al jaren zo. Waarom precies nu er een probleem van maken? Er zijn genoeg andere dingen waar Nederland zich mee bezig moet houden.


    Life is a beautiful struggle

    Stelling: Dat mensen dit veronderstellen en een miljoenenonderzoek eraan spenderen is van de zotten.

    Mijn antwoord. (cat)

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 20:03 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Is dit niet een beetje late stelling?


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.