• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Soumei schreef:
    (...)


    In de anime heeft Ritsu een droom, in die droom beveelt Seimei dat Soubi Ritsu moet vermoorden.
    Ritsu confronteert Soubi met deze droom en vraagt of Soubi Ritsu dan ook echt zou doden.
    Soubi zegt ja, maar hij zal zichzelf ook vermoorden.
    Ik vond het een beetje afgeraffeld en snel, C,:

    Ohh, die droom heb ik dan geskipped? haha... Ik herinner mij wel over die vraag.. Hij rende toen weg, maar werd tegen gehouden en toen vertelde hij dat hij zichzelf dan eerst zou vermoorden ofzo..
    Of is het die droom waar die andere ook een beetje dood gaan?


    Iemand D-Frag! gezien? Het ziet er leuk uit o-o.. Maar zo vaag o-o. en volgens mij herken ik die hoofdpersoon qua stem... -gaat kijken-
    Ahh ok.. Hij deed Reiji van Diabolik Lovers.. Oh shit en Soubi XD
    en Takano van Sekaiichi Hatsukoi..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ok ik was op zoek naar die gif van 'I can't read that many words' maar ik kan hem niet terugvinden. ><

    @Shion & Soumei over Beast Master; als je meteen Leo had gezegd, had ik het wel begrepen. D: Want die naam komt me nu dus wel heel bekend voor en als ik die had gezien, had ik die wel meteen aan die jongen gekoppeld. (':

    @Shion & Soumei over Loveless; ik vond Yuiko ook niet leuk... Kom op, hoe kan zij op een Elementary school zitten met dat lichaam. O_____o

    Bij die droom waar jullie het over hebben, denk ik aan het einde van de anime, waarin in zijn droom bijna iedereen dood gaat, zoals Syll al zei, die weet ik nog wel goed. Maar ik ben ook nog nergens een reden tegengekomen voor dat Seimei Ritsuka wil vermoorden, en volgens mij zit hij nou nog alleen maar 'Ritsuka ik hou zoveel van je en voor de rest moet iedereen dood' achtig te doen, waar ik ben in de manga. xd Maar ik heb nog niet helemaal bij gelezen.


    @Shion D-Frag ken ik nog niet... Had je die Toaru dinges en die andere al gezien waar je het gister over had?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ehm nee heb net D-Frag gezien,. en ik wilde zo Toaru kijken ;d. Als ik die fck manga app naar mijn sd kan verplaatsen ;d. Ik kan amper Minion doen doordat ik de manga ook op mobiel zelf had XD maar heb ik de manga naar mijn sd kaart dan staat alles in mijn galerij en niet meer in de app -.-

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 18:30 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb zo het gevoel dat het past echt erg wordt met anime kijken als je gewoon geen nieuwe anime kunt kijken waarin allemaal nieuwe voice actors die je nog niet kent de stemmen inspreken. ><
    Echt iedere keer weer...
    Nu heb ik weer een Eren/Shion/Akina/Satoru/Kanato/Lyon/Shu/Walker gevonden. XD In Nobunga the fool. Oh, en ik zie al dat hij ook nog voor gaat komen in Noragami. :'D Jesus, die seiyuu heeft echt teveel bekende stemmen gedaan.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    Ehm nee heb net D-Frag gezien,. en ik wilde zo Toaru kijken ;d. Als ik die fck manga app naar mijn sd kan verplaatsen ;d. Ik kan amper Minion doen doordat ik de manga ook op mobiel zelf had XD maar heb ik de manga naar mijn sd kaart dan staat alles in mijn galerij en niet meer in de app -.-


    Minion?
    En ik zit nu Nobunaga the Fool te kijken, ziet er op zich wel goed uit tot nu toe, maar het is niet echt mijn genre, dus ik weet niet of ik het vol ga houden tot het einde van de anime xd. Hierna ga ik D-Frag kijken. Maar zo te lezen krijg ik daar dus weer een seiyuu-mindfuck. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok, meteen een plottwist in de eerste aflevering...
    Ik zit allemaal te denken dat het één of andere historisch iets is, omdat het er nogal Middeleeuws uitziet enzo, vliegen er ineens mecha's door de lucht. D:
    En nu ineens Jeanne D'Arc en Leonardo Da Vinci... Wat is dit voor anime? xd

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 18:52 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wacht Shion/Eren/KANATO? O_O WIE!! Die ga ik dus straks zien! ;O.. Was bezig met Toaru, al heb ik al weer even op pauze moeten zetten aangezien ik bezig ben om te voorzorgen dat ik de manga's alsnog op sd kan houden en nog steeds te zien zijn in de app.. (Stomme PocketManga)
    Huh Shion ook in Noragami? -gaat dat eerst bekijken- Ohhh geen wonder dat ik het nog niet wist.. Yukine -De persoon in Noragami- komt in de eerste episode nog niet voor... Vond hem al leuk in de opening, maar nu ik zijn stem weet al helemaal o-o.

    Oh en Minion is een spel ;D Minion Rush ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Ok, meteen een plottwist in de eerste aflevering...
    Ik zit allemaal te denken dat het één of andere historisch iets is, omdat het er nogal Middeleeuws uitziet enzo, vliegen er ineens mecha's door de lucht. D:

    Bij Nobunaga? -Ok ik nog het vanaf nu even Noga... Ik raak aldoor in de war met Nobunaga en Noragami.. ... Noga en Origami is het nu voor mij..-

    Ok wie is die blonde in Toaru.. Ik hoor gelijk een hele bekende stem..

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 18:54 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Bij Nobunaga? -Ok ik nog het vanaf nu even Noga... Ik raak aldoor in de war met Nobunaga en Noragami.. ... Noga en Origami is het nu voor mij..-


    Jup, bij Nobunga. xd
    @ je vorige reactie ja, die kwam idd nog niet voor, daarom wist ik het ook nog niet XD. En hij zag er inderdaad nice uit in de opening!
    Ik zet Nobunaga al de hele tijd op pauze, kan m'n aandacht er niet echt bij houden omdat ik het niet snap xd. Al is het nog niet eens zo moeilijk, volgens mij. In ieder geval niet zo die erg als de eerste epi van Kyousougiga, dat was echt één grote mindfuck. O___o Dat kan geen één anime zo nadoen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En degene die Shion/Eren/Kanato/Shu/etcblbabla is, is een raar springerig mens dat Hideyoshi Toyotomi heet en vraag me niet wat z'n voornaam is, want ik heb het zo maar van MAL geplukt xd. Ze noemen hem de hele tijd 'Monkey', dus daar heb ik ook niet veel aan.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Jup, bij Nobunga. xd
    @ je vorige reactie ja, die kwam idd nog niet voor, daarom wist ik het ook nog niet XD. En hij zag er inderdaad nice uit in de opening!
    Ik zet Nobunaga al de hele tijd op pauze, kan m'n aandacht er niet echt bij houden omdat ik het niet snap xd. Al is het nog niet eens zo moeilijk, volgens mij. In ieder geval niet zo die erg als de eerste epi van Kyousougiga, dat was echt één grote mindfuck. O___o Dat kan geen één anime zo nadoen...
    --
    En degene die Shion/Eren/Kanato/Shu/etcblbabla is, is een raar springerig mens dat Hideyoshi Toyotomi heet en vraag me niet wat z'n voornaam is, want ik heb het zo maar van MAL geplukt xd. Ze noemen hem de hele tijd 'Monkey', dus daar heb ik ook niet veel aan.

    Haha nja ik zit Toaru heel vaak op pauze te zetten... Begin was saai met al die vliegtuigen en ineens BAM stem die ik herken..
    (Het bleek Hikari te zijn uit Nagi no Asukara)
    & aah.. Ok nog iemand die totaal niet op die personen lijkt.. Al zie ik Shion nog wel vrolijk rondspringen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wow wacht nee, grapje, ik had het over Nobunaga the Fool. Die namen lijken dit seizoen wel heel veel op elkaar. O___O
    Je hebt dus Nobunagun, Nobunaga the Fool en dan nog Noragami...

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 19:10 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nobunagun ken ik niet ;o... Maar waar wast grapje nu van? ;o Ik volg het niet meer D:
    Ik ga echt The fool Noga noemen en die Noragami Origami..
    Maar met Toari ben ik nog niet echt enthousiast.. Ben niet zo van al die vliegtuigen.. Zo saai.. Heb de helft niet meegekregen wat die vrouw nou zei.. die Karl wilt ineens krankjorum worden maar word tegen gehouden omdat dat zusje naar haar pa roept?
    En er zit iemand in met wit/grijs haar O_O Ik vermoed dat hij dood gaat..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Nobunagun ken ik niet ;o... Maar waar wast grapje nu van? ;o Ik volg het niet meer D:
    Ik ga echt The fool Noga noemen en die Noragami Origami..
    Maar met Toari ben ik nog niet echt enthousiast.. Ben niet zo van al die vliegtuigen.. Zo saai.. Heb de helft niet meegekregen wat die vrouw nou zei.. die Karl wilt ineens krankjorum worden maar word tegen gehouden omdat dat zusje naar haar pa roept?
    En er zit iemand in met wit/grijs haar O_O Ik vermoed dat hij dood gaat..


    Nobunagun is een beetje raar en ik kan echt niet uitleggen waar het over gaat. Hoofdpersoon, meisje is een outcast en dan gaan ze op schoolreisje naar Taiwan en wordt de boel ineens aangevallen door rare beesten. Dan komt ze zo'n dude tegen die daartegen aan het vechten is met speciale wapens. En dan blijkt ineens dat zij zo'n ding ook kan bedienen. Dat was zo'n beetje de eerst epi, maar ik vond het niet zo heel leuk, dus ik weet niet of ik die verder ga kijken xd.
    Ik dacht dus, dat jij zei of ik het over Nobunagun had, maar dat zei je niet, want je zei Nobunaga the Fool en toen was daar een heel misverstand over in mijn hoofd, maar ik had het dus over Nobunaga the Fool toen ik dat zei van historische dingen en mecha's ineens xd.
    Maar ik heb Nobunaga the Fool nu afgezien en ik vind hem toch wel leuk, eigenlijk, deze ga ik nog wel een tijdje volgen. (:

    Die dude met wit/grijs haar gaat sowieso een enorme antagonist worden voor hoofdpersoontje, dat weet ik nu al. (': Eigenlijk wil ik Toaru alleen maar verder kijken omdat ik wil weten wat er met hem en hoofdpersoon gaat gebeuren. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik moet het nog zien, maar ik denk niet dat het lang gaat duren,

    Zijn ze tot nu toe wel leuk de nieuwe Anime?


    Vampire + Servant = Servamp