• Het vorige topic was alweer volgemaakt, dus daarom alweer een zesde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje)
    - Tsukuyomi (Kevin)
    - Shion (Syll)
    - Soumei (Myrthe)
    - Rivaille (Sem)
    - Apricity (Minke)
    - Midori (Maria)
    - Zaiphon (Maxime)
    - LyraPhoenix (Lyra)







    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Apricity schreef:
    Mijn naam is Minke trouwens ghehe =3


    Wist ik stiekem wel, maar ik wist niet of je je voornaam op de lijst wilde hebben. (':
    Ik zal 'm erbij zetten. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    WE NEED MORE OTAKU'S! D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nee, dat is een andere, van Shizuo weet ik geloof ik nog niet hoe oud hij is, of ik heb het gemist...
    Ik had het over die met die bril, die bij Celty woont. Echt net nadat jij had gezegd dat die headless rider een meisje was kreeg ik die episode over Celty. XD

    En ik kom er dus net achter dat die voice actor van Kida en Yogi dus ook Yagami Light van Death Note heeft gedaan... O____O Ik had dat eerst helemaal niet in de gaten, maar toen kwam er een episode waarin Kida heel veel zei en als hij serieus gaat praten hoor je die stem van Light en als hij blij gaat praten hoor je Yogi XD.


    Oh die dude is Shinra ;o.
    Hmm misschien Durarara!! ook maar eens opnieuw kijken.. aan het eind word hij erg leuk ;D. Tenminste sommige delen ;d.
    Nja niet dat ik Light dan kan herkennen.. Ik heb ooit maar 1 episode gezien..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Oh die dude is Shinra ;o.
    Hmm misschien Durarara!! ook maar eens opnieuw kijken.. aan het eind word hij erg leuk ;D. Tenminste sommige delen ;d.
    Nja niet dat ik Light dan kan herkennen.. Ik heb ooit maar 1 episode gezien..


    Ik vind hem nu ook al leuk. ;d Dus die ga ik zeker wel afkijken. ^^ Ik zit nu bij zes, maar ik ga straks maar eens afsluiten, voordat ik weer een paar uur verder zit en niet kan stoppen met kijken. ><
    Ik heb Death Note ook niet afgezien, hij staat op on-hold bij episode 29 bij mij. Best-wel-enorme-niet-lezen-als-je-Death-Note-nog-wil-kijken-spoiler:
    L ging dood en toen vond ik het niet leuk meer. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik vind hem nu ook al leuk. ;d Dus die ga ik zeker wel afkijken. ^^ Ik zit nu bij zes, maar ik ga straks maar eens afsluiten, voordat ik weer een paar uur verder zit en niet kan stoppen met kijken. ><
    Ik heb Death Note ook niet afgezien, hij staat op on-hold bij episode 29 bij mij. Best-wel-enorme-niet-lezen-als-je-Death-Note-nog-wil-kijken-spoiler:
    L ging dood en toen vond ik het niet leuk meer. ><

    Oh die spoiler weet ik al.. Dat is de reden dat ik niet verder kijk... Maar!! Volgens iemand uit mijn klas komt er een ander awesome persoon die best wel op L lijkt qua gedrag en zo ;d Alleen hij had iets met speelgoed of zo?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Oh die spoiler weet ik al.. Dat is de reden dat ik niet verder kijk... Maar!! Volgens iemand uit mijn klas komt er een ander awesome persoon die best wel op L lijkt qua gedrag en zo ;d Alleen hij had iets met speelgoed of zo?


    Die komt ja, maar ik vind hem niet zo leuk. :/ Ik vind dat hij L maar na doet, en lang niet zo awesome is als hij. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Die komt ja, maar ik vind hem niet zo leuk. :/ Ik vind dat hij L maar na doet, en lang niet zo awesome is als hij. (cat)

    Ahww ok dat is jammer ;o.. Maar dat heeft mij wel een beetje meer nieuwsgierig gemaakt ;d. Hij heeft een aantal dingen gespoiled -na een half uur zeggen dat hij het moest vertellen-... Niet dat ik alles nu perfect na kan vertellen.. Niet dat ik dat nu ga proberen.. Ik weet de helft al niet eens meer en volgens mij ga ik dingen verkeerd zeggen ;D
    MAAR Mijn nieuwe achtergrond ;D I like it ;d.
    Moet uitkijken met wat voor plaatjes ik doe.. Anders gaan ze mij op school raar aankijken haha xd.


    Iemand Nobunaga the fool gekeken? of Toaru Hikuushi e no Koiuta?
    Dat zijn twee die net begonnen zijn.. Ik moet ze nog kijken, maar ik wil jullie mening alvast weten ;d.
    Ik wilde ze vandaag eigenlijk bekijken.. Maar toen ben ik manga's gaan lezen..
    Ik zal maar eens op bed gaan.. Trusten mensen!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ahww ok dat is jammer ;o.. Maar dat heeft mij wel een beetje meer nieuwsgierig gemaakt ;d. Hij heeft een aantal dingen gespoiled -na een half uur zeggen dat hij het moest vertellen-... Niet dat ik alles nu perfect na kan vertellen.. Niet dat ik dat nu ga proberen.. Ik weet de helft al niet eens meer en volgens mij ga ik dingen verkeerd zeggen ;D
    MAAR Mijn nieuwe achtergrond ;D I like it ;d.
    Moet uitkijken met wat voor plaatjes ik doe.. Anders gaan ze mij op school raar aankijken haha xd.


    Iemand Nobunaga the fool gekeken? of Toaru Hikuushi e no Koiuta?
    Dat zijn twee die net begonnen zijn.. Ik moet ze nog kijken, maar ik wil jullie mening alvast weten ;d.
    Ik wilde ze vandaag eigenlijk bekijken.. Maar toen ben ik manga's gaan lezen..
    Ik zal maar eens op bed gaan.. Trusten mensen!


    Naaahw die achtergrond is zo lieeeef! :3
    Ik had pas ook een... tja, behoorlijk overduidelijk, maar ook niet heel erg of zo, shounen ai plaatje als achtergrond net toen ik m'n laptop mee naar school had, wat ik een beetje vergeten was...
    Stiekem schaam ik me dan wel een beetje. ><

    Ik heb Toaru dinges vanavond gekeken, en die vond ik er wel awesome uitzien eigenlijk, is wel de moeite waard in ieder geval. (:
    Die andere weet ik niet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Niet doen, het is juist leuk als meer mensen een crush op hem hebben en mij begrijpen, hehe. (':
    Jup, ik gaf het een tien. XD Maar dat komt door de emotionele lading, daar ben ik dol op. Al heb ik er ook een beetje een hekel aan, dus ik heb een haat liefde verhouding met anime's die teveel emoties oproepen. ><
    Ik was ook heel boos toen Mikage dood ging. T^T Daar ben ik ook gewoon nog steeds niet overheen, stomme anime. Maar hij was gewoon wel heel goed, daarom de tien. ;d Maar het is nog steeds niet eerlijk... Mikage had langer moeten leven...


    Ik huil niet veel om anime of boeken of zo, maar toen Mikage stierf, hield ik het niet droog.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    (...)
    Oh die spoiler weet ik al.. Dat is de reden dat ik niet verder kijk... Maar!! Volgens iemand uit mijn klas komt er een ander awesome persoon die best wel op L lijkt qua gedrag en zo ;d Alleen hij had iets met speelgoed of zo?


    Near?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    En dan zes topics later
    8 pagina's verder.

    Zeg ik dat ik zeker een otaku ben.
    Dus zet mij er maar tussen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Shion schreef:
    (...)
    Oh die spoiler weet ik al.. Dat is de reden dat ik niet verder kijk... Maar!! Volgens iemand uit mijn klas komt er een ander awesome persoon die best wel op L lijkt qua gedrag en zo ;d Alleen hij had iets met speelgoed of zo?


    Die ben ik niet tegengekomen en ik heb death note afgezien. Ik ben wel een 8-jarige kleuter tegengekomen die pretendeert net zo goed te zijn als L, maar dat niet is en me de hele tijd op de zenuwen werkt. Echt, wat een irritant mannetje is dat zeg! Maar dat is dan N een idiote kleuter waar ik me egt aan erger :X Hij verpest Death note met zijn irritante gedrag.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Ik huil niet veel om anime of boeken of zo, maar toen Mikage stierf, hield ik het niet droog.


    Het was ook echt gewoon zo erg... Ik huil wel altijd om alles, maar er zijn dingen waarom ik huil en het daarna niet meer erg vind, maar ik ben nog steeds niet over de dood van Mikage heen. :/


    @je andere post
    Jup, ik had het over Near. Dus als Syll dat nou ook had, hadden we het over dezelfde. ><

    @LyraPhoenix ik zet je er straks bij als ik op m'n laptop zit, via mobiel gaat niet zo handig. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Die ben ik niet tegengekomen en ik heb death note afgezien. Ik ben wel een 8-jarige kleuter tegengekomen die pretendeert net zo goed te zijn als L, maar dat niet is en me de hele tijd op de zenuwen werkt. Echt, wat een irritant mannetje is dat zeg! Maar dat is dan N een idiote kleuter waar ik me egt aan erger :X Hij verpest Death note met zijn irritante gedrag.


    Ik had het wel over hem. (':
    Ik heb hem alleen niet lang gezien omdat ik al snel stopte toen hij kwam. Maar ik weet wel dat hij altijd chocola zat te eten... toch?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Die ben ik niet tegengekomen en ik heb death note afgezien. Ik ben wel een 8-jarige kleuter tegengekomen die pretendeert net zo goed te zijn als L, maar dat niet is en me de hele tijd op de zenuwen werkt. Echt, wat een irritant mannetje is dat zeg! Maar dat is dan N een idiote kleuter waar ik me egt aan erger :X Hij verpest Death note met zijn irritante gedrag.

    Ja, ik denk dat ik het over die had... Damnit D: Ik kreeg alleen leuke dingen ervan te horen xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you