• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heet Keyla,' zei Keyla terwijl ze haar blik over de Hobbit liet glijden. Hij had krullen, en het viel haar op dat de Hobbit op blote voeten liep, waardoor je zijn harige voeten extra goed kon zien. Zou dat geen pijn doen? Vroeg Keyla zich af. Het leek haar niet zo fijn om de hele reis op blote voeten te lopen. Ze giechelde even zacht, maar hield daar vrijwel gelijk mee op.
    'Sorry,' verontschuldigde ze zich. 'Ik heb nog nooit eerder een Hobbit gezien. Hoe heet je?'


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Elrohir Elrondion

    De elf genoot even van het uitzicht van de tuinen van Isengard. Hij was niet zo vaak ik Isengard geweest, dus bleef hij ze telkens weer bewonderen. Toch had hij mooiere plekken in Midden-Aarde gezien. De het Gouden Woud van Lothlorien, daar waar zijn zus zich bevond, zou hem altijd bij blijven. Toch bleef Rivendell zijn thuis, daar zou hij nooit voorgoed van weg willen. Ze bleven even zo staan, tot Angel hem vroeg of ze met hem mee moest of dat hij het zou redden. Hij grinnikte kort voor hij antwoordde.
    'Natuurlijk red ik het,' zei hij met een glimlach, nadat hij zijn hoofd naar haar toegedraaid had. 'Je mag zelf weten of je met me mee komt. Het hoeft helemaal niet van mij, maar wat gezelschap is altijd fijn.' Hij had toen hij haar aankeek, gezien dat ze toch graag meewilde. Die hoopvolle blik in haar ogen had een hoop verraden. Ergens snapte hij het wel. Niemand leek elkaar hier te kennen, dus meestal willen mensen dan liever in de buurt blijven van een vertrouwd persoon. In de bijna 3000 jaar die hij nu op de aarde rondliep, had hij een hoop geleerd over van alles en nog wat, waaronder het gedrag van mensen en andere wezens. Hij had mensen altijd al bijzondere wezens gevonden. Ze leken erg op de elfen, maar toch waren ze anders. Soms zo voorspelbaar, maar soms ook erg onvoorspelbaar. Hij was erg benieuwd naar wat voor aandeel de mensen in dit gezelschap in hun reis zouden hebben.


    Stenenlikker

    Angel Elthenin:

    Twee grijze ogen werden groot van verbazing, Angel kon wel een gat in de lucht springen, al moest ze als Dúndedan veel leren, ze kon haar plezier niet bedwingen. 'Gaat u voor,' antwoorden Angel met een handgebaar naar de trappen en keek Elrohir aan. Elven waren altijd al een mysterie voor haar geweest. Hun levensduur was anders dan die van de haar. Elven leefde langer, werden honderden jaren oud en gaven zelden advies. "Het is gevaarlijk," zei een man uit haar dorp. "Ga nooit naar de elven,Want ze zeggen ja noch nee." en daar moesten ze het dan mee doen. Maar terwijl ze Elrohir achterna liep moest ze opeens aan Aragorn denken. Zou Elrohir hem kennen?, ze woonde in het zelfde huis.
    'Ken jij toevallig Aragorn?, mijn chieftain?' Zo ja, is alles goed met hem? dit zei Angel echter niet maar dacht het in haar hart.


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Dus zijn ze al eens onderweg.. ?

    Priscaaaaaaaaaaaaaaaaaake!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ignatius de Blauwe

    Ignatius spreidde zijn armen als een groetend gebaar.
    'Welkom!' riep hij naar de nieuwkomers, die buiten waren verzameld.
    'Welkom! Jullie zijn de laatsten - Wel érg laat, naar mijn mening- maar jullie zijn er eindelijk, en daar ben ik blij om. Ik vraag mij echter af hoe bruikbaar jullie zijn, als iemand jullie heel de weg heeft kunnen volgen.'
    Ignatius wees met zijn hand op de struiken waar het mens in verstopt zat.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 23:57 ]

    Stt Jeffrey. Dat weet Iggy niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Pfft. Dat valt toch nogal op als je het van bovenaf ziet? D:

    Niet dat ze een ork is. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik dacht dat hij niet wist dat ze een halfork was, maar dat het qua uiterlijk wel te zien was :O

    Nee, dat wordt door Elronds magie verborgen tenzij ze haar zelfbeheersing verliest.
    Dacht ik.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ah, ik zie het nu. Ik pas het wel even aan (:

    Volgende x in het praattopic misschien? Daarvoor is die toch? Dit is redelijk storend..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hobson, die blij was dat hij binnengelaten was, voelde zijn enthousiasme dalen bij het horen van de woorden van de tovenaar.
    'Ik ben niet gevolgd,' zei hij en dat wist hij zeker. Hij was te klein en te stil voor zulke luide Orks om hem goed te kunnen volgen. Bovendien was hij 's nachts verder gegaan en had zijn reis voltooid onder de dekking van de ochtendschemering. 'Ik ben zo snel mogelijk gekomen, al had ik onderweg een probleem met wat Orks.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thorin II Oakenshield
    Thorin was blij verrast toen er opeens een dwerg was die zijn naam riep. Hij had niet verwacht dat er behalve zijn verwanten nog meer soortgenoten steun zouden bieden. Hij kende de dwerg niet en knikte hem beleefd toe, maar de man leek hem wel te kennen en omhelsde hem hartelijk. ‘Thorin!’ herhaalde hij, terwijl twee verrukte ogen hem van top tot teen opnamen.
    ‘Vergeef mij dat ik het zeg,’ sprak hij tot de andere dwerg. ‘Hebben wij elkaar al eens ontmoet?’
    Het zou kunnen dat zijn pad dat van de dwerg al eens was gekruist, maar het was evenzogoed mogelijk dat zijn reputatie hem vooruitwas gesneld.

    Sha’rin
    Sha’rin zette haar spullen in de hoek van een zaal neer. De dwerg was ergens achter gebleven. Ze liep naar de tafel toe, waar gelukkig nog wat restanten stonden. Daarvan etend luisterde ze naar de woorden van een jongeman, die beweerde dat iemand hen gevolgd had.
    Toen ze een klein, vreemd mannetje hoorde zeggen dat hij niet gevolgd was, besefte ze dat iemand wel achter hen aan was gegaan. Ze trok haar zwaard en beende op de struiken af die de man aanwees. Daar aangekomen trof ze een jonge vrouw aan die haar niet onbekend voor kwam..
    ‘Wat doe jij hier?’
    Ze liet haar zwaard zakken, maar de blik in haar ogen leek even dodelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.