• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Gawain Strongbow
    Gawains rechterwenkbrauw schoot omhoog toen de dwerg zich voorstelde. Hij vroeg zich af of de dwerg dat zinnetje had ingestudeerd. 'Gawain.' Antwoordde hij simpel en grijnsde schaapachtig. Gawain niet zo'n lange regel die hij opratelen kon als iemand om zijn naam vroeg. Het was enkel Gawain, en soms Strongbow. Maar hij vond het niet nodig dat iedereen zijn achternaam hoorde. En ook had hij geen vader, wiens naam hij noemen kon. Hij stak zijn mouw in een emmer water van de pony van Thorin en maakte daarmee de wond van Aino schoon. 'Ga maar, vent.' Aino liep terug naar de plek waar Gawains spullen lagen en at het hooi op. 'Welke berg?' Vroeg Gawain nieuwsgierig toen hij zich opnieuw tot Thorin richtte.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    ‘The Lonely mountain.’ Een warm gevoel overspoelde hem toen hij de naam uitsprak, al woonde hij er niet meer. Toch was hij trots dat hij van de lijn van Durin afstamde en hij zou ervoor zorgen dat Erebor weer opbloeide en dat niemand meer zou hoeven vragen waarover hij regeerde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Orks? Keyla verslikte zich bijna in haar drinken. Allemachtig, wat was die arme man wel niet allemaal tegengekomen op de tocht naar Isengard? Geen wonder dat hij zo laat was. En dan dat arme paard. Keyla hoopte dat het beest een niet al te erge verwonding was opgelopen, het had namelijk nog een lange weg te gaan. Ze nam zich voor om later nog even bij het paard te kijken.
    Keyla leunde koel achterover na de woorden van de tovenaar gehoord te hebben. Ze deed haar best om zich in te houden. Zei de man nou net dat hij liever een andere groep mee zou hebben op deze tocht? 'Deze lieden hebben allen de moed om hier te komen, en zijn vastberaden u op deze tocht te vergezellen,' zei Keyla koeltjes. 'Persoonlijk heb ik het volste vertrouwen in deze mensen.'

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 23:42 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Gawain Strongbow
    'The Lonely mountain?' Herhaalde Gawain zijn woorden vragend. Hij bekeek de dwerg onderzoekend. De berg waar de draak nu zat. Hij streelde bedenkelijk over het litteken, maar stopte er mee zodra hij doorhad dat hij het deed. Een nare, vervelende gewoonte was het geworden. 'Dus,' Hij keek de dwerg recht aan. 'Je bent de koning, onder de berg waar de draak in zit?' Gawain kon er niks aan doen dat hij weer grijnzen moest. Hij had nooit verwacht dat de groep zo amuserend kon zijn.. En hij had nog niet eens de hele groep gezien. 'Wat doe je dan hier?' Vroeg hij, zonder erover na te denken of dit wel netjes was om te vragen. Alsof het hem kon schelen of hij netjes was tegen een dwerg, die zich koning onder de berg noemde van een berg waar nu de draak in zat waartegen hij binnenkort tegen strijden ging.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Lili Houtblad

    Lili merkte door de drukte dat iedereen haar vergeten was, ze zat rustig in een hoekje en maakte uit een stuk hout een klein beeldje. Iets wat ze deed als ze zich verveelde, het begon op Ignatius de Blauwe te lijken, ze glimlachte naar het eindresultaat en was er blij mee. Als geschenk, ze zou hem nog wel moeten verven en begon ergens in het gebouw naar een werkplaats of iets waar ze verfspullen hadden te zoeken.

    Skylar Altariel

    Het regende steeds harder en harder, het leek wel met bakken uit de lucht te worden gegooid, alsof iemand daarboven het Skylar gewoon niet gunde om alles even mee te laten zitten, ze was al zo moe en hongerig nee, ze moest dan ook nog eens door de gietende regen waardoor ze ook koud kreeg.
    Toch zette ze door, de pony van de dwerg en Sha'rin op haar paard bleven maar doorrennen, door de regen leken ze enkel sneller te gaan tot ze plots helemaal stil gingen staan.
    Skylar zag meteen waarom, daar vlak voor haar lag haar bestemming, door de donkere wolken en de koude regendruppels heen zag ze een grote grijze vlakte met één hoge grijze toren, Dat moest Isengard wel zijn.
    Veel tijd om daarover na te denken had ze niet want al snel vertrokken de paarden weer waarna ze snel achter hen aan rende, straks kon ze niet eens binnen geraken, dan was heel deze idiote achtervolging voor niets geweest, dat mocht gewoon niet gebeuren!

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 18:10 ]


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Er kwamen nog steeds sporadisch mensen binnenwandelen en Caylith vroeg zich af hoe druk het ging worden. Het geheime aan de geheime missie ging er wel een beetje af als ze straks met dertig mensen door het land zouden trekken.
    Ze was wel blij dat Gawain was gearriveerd en ze was misschien nog wel gelukkiger dat zij niet zo was opgehouden op haar reis.
    Langzamerhand stroomde de kamer leeg, iedereen profiteerde nog even van zijn laatste beetje rust en privacy voordat de reis begon.
    Ondertussen werd er pijnlijk duidelijk gemaakt hoe er over de groep werd gedacht: het vertrouwen rustte ongeveer op het nulpunt.
    Hoewel ze zich eigenlijk beledigd had moeten voelen door de uitspraak van de tovenaar, maakte het haar eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger naar hoe hij was. Wie was de persoon achter deze tamelijk gestoorde queeste en de humeurveranderingen?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    De kamer liep grotendeels leeg en Ignatius zat er nog maar met enkele andere wezens.
    'Goed,' zei hij en hij stond weer op en strekte zich.
    'Dan ga ik nog even naar boven, van de natuur en de stilte genieten, en dan kan ik ook meteen zien of er nog iemand aan komt,'
    Hij draaide zich om en verliet de kamer door de deur achter hem, om vervolgens de lange trappen op te lopen.

    Brennen Uquenyondo

    De hobbit reageerde verbaasd op zijn woorden. Brennen had hem ook nog niet binnen gezien, dus waarschijnlijk was hij net aangekomen. De meesten waren inderdaad binnen, dus het was ook wel logsich dat hij nog niemand had gezien.
    'Kan kloppen, iedereen is binnen. Ik vond het daar alleen een beetje druk worden.' Hij was eigenlijk van plan geweest om eens een kijkje bij zijn paard te nemen, maar hij was opzich wel benieuwd naar wat de Hobbit hier deden. Hij wist alleen dat ze een draak moesten verslaan en daar leken hobbits hem nou niet erg geschikt voor.
    De hobbit stelde zich voor, waarna hij dat dan ook maar deed. 'Ik heb eigenlijk geen flauw idee of iedereen er is, maar ik denk het wel. Ik geloof trouwens dat niemand weet hoeveel personen er komen. Mijn vrouwe kon me ook maar weinig vertellen.' Hij keek nog even om zich heen naar de boomgaard rondom de enorme toren. Verschillende paarden zag hij er rondlopen, sommigen los en anderen vastgebonden.
    'Hebben ze hier eigenlijk wel stallen?' vroeg hij zich hardop af. Toen keek hij de Hobbit weer aan. 'Ik denk trouwens dat de tovenaar binnen jar graag wilt zien.'


    Stenenlikker

    LynnBlack schreef:
    Skylar Altariel

    Het regende steeds harder en harder, het leek wel met bakken uit de lucht te worden gegooid, alsof iemand daarboven het Skylar gewoon niet gunde om alles even mee te laten zitten, ze was al zo moe en hongerig nee, ze moest dan ook nog eens door de gietende regen waardoor ze ook koud kreeg.
    Toch zette ze door, de pony van de dwerg en Sha'rin op haar paard bleven maar doorrennen, door de regen leken ze enkel sneller te gaan tot ze plots helemaal stil gingen staan.
    Skylar zag meteen waarom, daar vlak voor haar lag haar bestemming, door de donkere wolken en de koude regendruppels heen zag ze een grote grijze vlakte met één hoge grijze toren, Dat moest Isengard wel zijn.
    Veel tijd om daarover na te denken had ze niet want al snel vertrokken de paarden weer waarna ze snel achter hen aan rende, straks kon ze niet eens binnen geraken, dan was heel deze idiote achtervolging voor niets geweest, dat mocht gewoon niet gebeuren!


    Hehe ik zag heel niet dat Skylar ons volgde xD


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Lili bekeek het eind resultaat en besloot de tovenaar te zoeken. Het was een cadeau aan het gezien, als dank voor het opstartte van de queeste naar Erabor. Ze kwam de kamer weer in waar ze eerst allemaal waren.
    'Waar is meneer tovenaar?' Vroeg ze aan de wezens die ze nog niet eerder had gezien, eentje van hen wees naar de deur. 'Bedankt,' Lili glimlachte en deed de deur open, die nog redelijk zwaar was, ze slikte, bekeek de trap en haalde diep adem. Dit zou nog wel even duren voordat ze boven was.

    Thorin II Oakenshield

    ‘Erop toezien dat men niet als een stel rovers mijn stad plundert,’ bromde Thorin, die zijn blik onderzoekend over het gelaat van de man liet glijden. Zijn spottende ondertoon was hem niet ontgaan, maar het kon hem niet zoveel schelen wat deze landloper van hem en zijn koninkrijk dacht. Iedereen die hem niet in staat achtte om zijn Erebor te heroveren, zou daar uiteindelijk raar van opkijken, daar was hij van overtuigd!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wacht op reactie van Priscake! :D


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OdairFinnick schreef:
    Ik wacht op reactie van Priscake! Newton :D

    LakeTown schreef:
    (...)

    Sorrryyy, vanmiddag zal ik een stuk schrijven. Ik zit nu op school. (;


    Caution first, always.