• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Newton schreef:
    (...)
    Sorrryyy, vanmiddag zal ik een stuk schrijven. Ik zit nu op school. (;


    Haha no problemo, ik ben benieuwt (:

    Chase Hidden
    Chase dacht even na over wat de man zei en besloot dat deze gelijk had. Hij knikte en keek omhoog naar de man. 'Ik zal dan wel even binnen kijken.' Zei hij, ietwat zenuwachtig. Chase hield er niet van om volle ruimtes binnen te stappen en vol in de aandacht te staan, maar nu er steeds meer mensen naar buiten kwamen, zou de zaal vanzelf wel leger zijn. Hij aaide zijn pony nog een laatste keer, pakte zijn spullen op en liep toen naar binnen. Maar daar aangekomen zag hij allerlei soorten, behalve een tovenaar. Hij bleef even stilletjes naar de groep kijken en haalde toen diep adem, schraapte ongemakkelijk zijn keel en liep naar de tafel. 'Is de tovenaar er nog?' Vroeg hij voorzichtig aan niemand in het bijzonder.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Angel Elthenin

    Nog steeds in gedachten tegen de muur staand, drong zachtjes een nieuw stem haar oren binnen en keek Angel op. Het bleek van een hobbit te komen die net was binnen komen lopen. 'De tovenaar is naar boven gegaan.' ze dacht even na, de tovenaar zei wel dat hij naar boven ging, maar helaas waren de rest van zijn woorden niet helder voor haar, dat was natuurlijk ook het enige dat ze hoorde van de oude man.
    'Ik denk dat je hem daar zult vinden.'
    Met een vinger wees ze naar een deur rechts van de hobbit, 'Die kant op. Maar ik denk niet dat je lang hoeft te wachten, zodra iedereen is gearriveerd zal de vergadering verder gaan denk ik.'

    [ bericht aangepast op 30 jan 2014 - 13:16 ]


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Gawain Strongbow
    Gawain keek de dwerg met een scheve glimlach aan. 'Ik hoop dat we de draak verslaan en je je berg terugkrijgt.' Zei hij eerlijk. Het was een moeilijke opgave om een draak te verslaan. En misschien ging het ze wel helemaal niet lukken.. Maar áls het ze toch lukte, had Gawain er geen moeite mee dat Thorin de berg terugnam. Als hij is wie hij zegt dat hij is, heeft hij er recht op. En daar twijfelde Gawain niet aan.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper > Lannisters.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Thranduil Oropherion

    Thranduil trok geschrokken zijn hand terug toen Ithilwen niet wakker werd door zijn aanraking, maar in plaats daarvan begon te fronsen in haar slaap. Het leek alsof ze wakker aan het worden was, maar haar ogen bleven vreemd genoeg gesloten. Thranduil's mond viel open toen Ithilwen uiteindelijk met een gil wakker werd. Hij was gewend aan geschreeuw, maar het was jaren geleden sinds iemand voor het laatst zijn naam had geschreeuwd. Had Ithilwen écht zo'n hekel aan hem? Was het een schreeuw van angst? Woede? Of... Of was het een schreeuw van een ander soort emotie? Thranduil wees het idee onmiddelijk af en in zijn hoofd snoof hij spottend. Dat kon al helemaal niet het geval zijn. Ithilwen had een hekel aan hem, dat was duidelijk.
    Toen Ithilwen overeind schoot, hield Thranduil geschrokken zijn handen geschrokken omhoog en hij was zich pijnlijk bewust van het feit dat zijn ogen open gesperd waren van schrik. Ithilwen draaide zich met een ruk om en toen ze hem zag, sloeg ze een hand voor haar mond. Thranduil zag hoe ze beefde en hij weerhield zich ervan om opnieuw haar schouder aan te raken als troostend gebaar. Hij herinnerde zichzelf opnieuw aan het feit dat hij koning was en niet één of andere alledaagse elf. Status heeft geen betekenis nu, dacht Thranduil, er zijn op dit moment wel belangrijkere zaken..
    ‘Het spijt me heer, ik schrok van u.’ mompelde Ithilwen, naar beneden kijkend. Thranduil wist zichzelf geen houding te geven, zoals zo vaak in Ithilwens gezelschap, dus hij draaide zich schaapachtig naar de tafel waar hij het dienblad op had gezet. Hij zette het voor haar neer, zodat hij een nieuw onderwerp aan kon snijden.
    'Ik heb voedsel meegebracht,' zei hij zacht. 'Ik kan me voorstellen dat je hongerig bent.' Hij rustte zijn handen op zijn bovenbenen en hij had niet eens meer door dat hij op zijn knieën op de grond zat.

    [Jeez, één van die zinnen klinkt zo ontzettend fout... :')
    Misschien is het interessant als Ithilwen doorheeft dat Thranduil haar heeft gehoord, omdat hij zo raar reageert? C:]


    Caution first, always.

    OdairFinnick schreef:
    Ik wacht op reactie van Priscake! Oakenshield! :D


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    {Ohja, ik had Elrohir ook nog, haha. Ik ben zo slecht in meerdere personages bijhouden.... Dan zal ik vanavond maar eens wat schrijven ^^}


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    {Ohja, ik had Elrohir ook nog, haha. Ik ben zo slecht in meerdere personages bijhouden.... Dan zal ik vanavond maar eens wat schrijven ^^}

    Ja ik vroeg het me al af :D, maar ik drufde het niet te vragen, vond het onbeleefd


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Ignatius de Blauwe

    Ignatius zuchtte opgelucht toen hij eindelijk bovenaan de trap was. Hij stond nu op het dak van Orthanc en leunde op zijn staf. In de verte zag hij de besneeuwde bergen, de landen van Rohan, en dichterbij zag hij het bos van Fangorn, en de bomen rond Orthanc. Ook zag hij op de weg stipjes bewegen, ogenschijnlijk richting Isengard.
    Hij bleef op zijn staf leunen, turend in de verte.

    KiliGirl schreef:
    (...)


    Wij kunnen toch niet echt verder? Of laten we ze gewoon arriveren? Dan heeft de rest gewoon erg getreuzeld xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hobson ls ook nog onderweg.. ?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Lannisters schreef:
    Hobson ls ook nog onderweg.. ?


    Die zit in moeilijkheden, ja. Die laat ik vanmiddag vrijkomen en arriveren. Als mijn school uit is.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Elrohir Elrondion

    Er kwamen nog enkele wezens de zaal binnen, een mens en twee hobbits. Het mens zag er wel uit als iemand die ze konden gebruiken, aan het litteken op zijn kaak te zien, was hij een geharde krijger. Echter betwijfelde hij wat voor aandeel de hobbits aan hun reis zouden hebben. Het was een bijzonder volk, dat zeker, hij had ze aardig kunnen bestuderen wanneer hij langs de grenzen de Gouw patrouilleerde, maar het was een volk dat niet dol was op avontuur en verre reizen. Maar toch, hoewel deze hobbits hier kennelijk wat anders waren dan de meeste anderen van hun soort, wist hij niet helemaal wat hij ermee aanmoest. Nadat Brennen weg was gegaan, bleef Elrohir nog even zitten. Nu hij hier even had gezeten, had hij gemerkt dat er tussen de dwergen en de elven hier een gespannen sfeer hing. Hij had Galahad en Alesia ook gezien, kennelijk waren er niet meer vrijwilligers geweest om mee te gaan op deze queeste, maar hij nam het zijn vader niet kwalijk. Hij had van hem gehoord dat de onrust in Midden-Aarde begon toe te nemen en hij snapte dat Elrond het liefst zo veel mogelijk elven in Rivendell hield voor het geval het nodig was dat zij ten strijde trokken.
    Langzamerhand verlieten meer wezens de zaal, ook de tovenaar was weggegaan. Elrohir twijfelde wat te doen. Hij had eigenlijk weinig zin om nog te blijven zitten, erg betrokken was hij ook niet bij de gevoerde gesprekken. Maar als hij wegging, waar zou hij dan heengaan? Hij wist de weg niet in deze toren en de tovenaar had verder niets gezegd over waar zij hun verblijf konden vinden.
    'Ik ga denk ik maar even kijken waar we kunnen verblijven in deze toren tot we gaan,' zei Elrohir tegen Angel, die indertussen bij een raam was gaan staan. Hij stond op en ging naast haar staan. Ondanks dat ze nog niet hoog zaten, was er vanuit het raam een mooi uitzicht te zien.

    {Ik heb net besloten dat indertussen een woord is :Y)}


    Stenenlikker

    Brennen Uquenyondo

    Chase zei dat hij binnen zou kijken en Brennen knikte hem toe, waarna de hobbit met zijn spullen de toren in verdween. Brennen besloot om maar eens te kijken hoe het met zijn paard ging. Hij had zijn rijdier maar ergens achter gelaten, wetend dat het paard wel in de buurt zou blijven. Nadat hij op zijn vingers had gefloten, kwam zijn palomino hengst Roquan al snel zijn kant op gedraafd, het dier was goed getraind en Brennen wist dat zijn paard altijd naar dat fluitje zou luisteren.
    'Hé, hoe gaat het met jou,' zei hij, terwijl hij de neus van het dier streelde. Niet gauw daarna bukte Roquan zijn hoofd om gras te eten, iets wat Brennen als een goed teken zag. 'Nou, zo te zien heb je het hier wel naar je zin,' mompelde hij de hals van Roquan strelend. Hij bleef nog even bij hem staan, waarna hij wat rond ging lopen in het park rondom de toren. Het was er mooi, maar toch verlangde Brennen al gauw terug naar het Gouden Woud. Hij had nooit zo gauw last van heimwee, maar de onzekerheid waarmee hij kampte, deed hem verlangen naar zijn thuis. Maar de rust die hij zocht, had hij gevonden door gewoon te lopen. Hij zou vast vanzelf wel geroepen worden, al zijn aanwezigheid gewenst was.

    {Wie niet weet wat met zijn personage te doen, mag hem/haar naar Brennen sturen :')}


    Stenenlikker