• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vanuit de verte plat op de grond liggend op een heuvel keek Skylar toe hoe haar dorpsgenoot Sha’rin tegen een dwerg stond te praten, dit was het eerste wezen dat ze tegen kwamen sinds ze Harad verlieten.
    Wel ja de eerst die Sha’rin tegen kwam, eigenlijk hoorde Skylar hier helemaal niet te zijn, ze hoorde nu al vroeg op te zijn en het dorp weer uit sluipen op zoek naar voedsel of vreemde wezens die ze kon achtervolgen en bespioneren.
    Maar nee ze moest weer zo gek zijn om Sha’rin af te luisteren, haar te volgen op dit avontuur, ten eerste had Skylar al geen idee waar haar bestemming lag, ze had nog nooit van Isengard of wat dan ook gehoord.
    En Skylar wist nog veel minder goed wat ze kon verwachten van De Eenzame Berg waar zich een draak zou schuilhouden met bergen van goud.
    Maar goed ze was altijd al een avontuurlijk persoon, ze was nieuwsgierig en op zoek naar haar ware identiteit, Skylar kon gewoon niet anders dan Sha’rin volgen, dit was gewoon haar kans op de waarheid.
    Terwijl ze nadacht bleef ze Sha’rin en de dwerg aankijken, Skylar was te ver van hun verwijderd om te horen wat ze tegen elkaar zeiden en ze kon jammer genoeg niet liplezen.
    Skylar vond dat Sha’rin er veel te rustig uit zag, alsof ze die dwerg al langer dan vandaag kende wat gegarandeerd niet zo was sinds er nooit andere volkeren in Harad kwamen buiten voorbij komende orks gerekend.
    Ze mocht dan ook wel iets oplettender zijn vond Skylar, ze mocht al hopen dat Sha’rin niet te veel informatie doorgaf aan deze dwerg, hij hoorde niets over haar, haar missie of haar thuis te weten te komen.
    Toen Sha’rin haar paard plots weer aanspoorde en ook de dwerg weer vertrok haalde Skylar even opgelucht adem en zag haar kans mooi om de achtervolging weer in te zetten.
    Ze was dan wel uitgeput en had honger maar ze moest blijven doorzetten, ze kon nu niet meer terug en ze mocht Sha’rin absoluut niet kwijt raken anders kon ze voor goed blijven ronddwalen in deze gebieden.
    Zo stond Skylar dus al snel weer op en zette het weer op een lopen de dorst en honger negerend en haar vermoeide benen tot het uiterste drijvend, oh had ze maar geld bij elkaar gespaard of was ze maar een goede inbreker dan kon ze tenminste te paard gaan net als Sha’rin, maar dat bleek Skylar weer niet gegund, lopen dan maar!
    Zo ver kon het niet meer zijn dacht Skylar, als dit dan zo’n dringende missie was dan hoorde iedereen mooi op tijd de komen, ze mocht haar kans niet mislopen en moest dus ook op tijd mee zijn met Sha’rin al had ze geen idee hoe iedereen op haar zou reageren. Hopelijk was Sha’rin niet kwaad, maar goed veel nadenken hoorde Skylar nu niet te doen, ze moest lopen en op tijd komen, ze mocht en kon dit avontuur niet missen! Wat er gebeurde eens ze bij de rest was dat waren zorgen voor later!

    [En ja hoor onze laatkomer besluit ook nog iets van zich te laten horen! ;p]


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Ignatius de Blauwe

    De deuren vlogen open voor Gawain, en een stem galmde door de gang.
    'Welkom.'

    Gawain Strongbow
    Toen de deuren opengingen, liep Gawain de zaal binnen. Hij liep met stevige passen richting de groep, die aan een tafel zat. Zijn rechterhand lag op het gevest van de dolk die aan zijn riem hing. Het betekende niets, het ging automatisch. Gawain was altijd op zijn hoede bij mensen die hij niet kende. Hij liet zijn blik door de groep glijden en een geamuseerde glimlach verscheen op zijn gezicht. 'Dus dít is de opkomst?' Vroeg hij, met een spottende ondertoon. Niet echt een goed begin, bedacht hij zich later. Hij schraapte zijn keel en zijn blik viel op een van de vrouwen. Caylith, als hij zich niet vergiste. Hij herkende haar van Gondor. Hij glimlachte flauwtjes en keek naar de persoon die hem welkom heette en stelde zichzelf kortaf voor: 'Mijn naam is Gawain. Strongbow. Uit Gondor.' En meer hoefden ze niet te weten. Hij liep naar een vrije plek aan de tafel en ging zitten. 'Excuseert u mij. Nu moet ik eerst wat eten.' Zei hij nog beleefd voor hij wat te eten en drinken voor zichzelf pakte. Gawain was niet zo van de beleefdheden en praatjes houden, dus sloeg hij dat over.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    -wil even melden voor odair, morgen ga ik reageren op je bericht, heb nu geef puf om lange regels te schrijven en ik ben geen persoon om one-liners te schrijven ik zelf vind dat verekkte iritant om het te doen-


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Keyla keek nieuwsgierig naar de jongeman die binnen was gekomen. Gawain. Gelukkig was hem niets overkomen. Toch was hij wel laat, en Keyla twijfelde of ze daar wel naar moest vragen. Gawain was nogal...kortaf.
    Toen de krijger tegenover haar ging zitten glimlachte ze beleefd waarna ze hem toeknikte. 'Gegroet.' Zei ze vriendelijk. Zelf had Keyla geen honger, ze had al twee broodjes op en dat was genoeg voor haar. Wel schonk ze zichzelf een glas water in en nam een slok. Ondertussen keek ze even nieuwsgierig naar Gawain.

    [Sorry dat ik zo laat post. :x]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Angel Elthenin

    Terwijl Angel langs de gezichten van iedereen liet gaan werd haar ogen door een nieuwkomer getrokken, Gawain stelde de man zich voor. Met haar blauwe ogen volgde ze hem tot hij op een lege plek ging zitten, ze keek hem even met op getrokken wenkbrauw aan, Dus deze man kwam uit Gondor,. Van Halbaron had ze altijd gehoord dat de Gondorianen erg aardig waren en een verre verwant van de Dunedain, maar deze man was duidelijk wat hooghartiger. Even wachtend stond ze op. 'Neemt u mij niet kwalijk.' mompelde ze en liep toen naar een dicht bijzijnde raam en keek naar buiten. Denkend aan Gondor deed haar denken aan haar chieftain, Aragorn, die nu opgroeide in de verborgen vallei van heer Elrond. Hij was de laatste afstammeling van Isildúr en over tien jaar zou hij tot zijn volwassenheid zijn uitgegroeid en zou hij hun leiden naar de vrijheid, maar toch, Als deze draak naar het noorden zou reizen, wat zou dat voor hij koning betekenen. kleine tranen rolde over haar wangen.

    (Stapper, ik las even de achtergrond informatie van Gawain, Boromir en Faramir zijn tijdens deze quest nog niet geboren)


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Gawain Strongbow
    Gawain begon rustig te eten en keek opnieuw de tafel rond. Het was echt een belachelijke bijeenkomst.. Een die hij nooit verwacht had. Hij maakte zich nog de meeste zorgen om de hoeveelheid vrouwen er waren. Ze waren vast sterk genoeg, anders zaten ze hier niet. Maar Gawain vond het lastig met vrouwen. Hij had altijd het gevoel dat die kwetsbaarder waren en vaak vond hij dat hij ze moest beschermen. Vrouwen waren nou eenmaal zwakker als de meeste mannen, dat is een feit die niemand veranderen kan. Maar Gawain behandelde ze niet als minder, tenminste niet expres. Hij had er moeite mee door iets dat zijn moeder is overkomen in zijn verleden. Iets dat nooit verteld zou worden aan wie dan ook. Bovendien vond hij het nog lachwekkender dat er een Hobbit aanwezig was. Een Hobbit.. Geweldig. Gawain was benieuwd hoe die zich staande zou houden tegenover een grote groep Orks, of de draak zelf. Hij zuchtte zacht, nam nog een hap van het eten en keek naar de vrouw tegenover hem. Hij glimlachte lichtjes terug naar haar, maar zijn wenkbrauwen fronsten licht toen hij haar vaag dacht te herkennen. 'Waar kom je vandaan?' Vroeg hij nieuwsgierig toen hij zijn mond leeghad. Hij nam een slok van zijn drinken en bleef haar onderzoekend aankijken.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Snowqeeun schreef:
    -wil even melden voor odair, morgen ga ik reageren op je bericht, heb nu geef puf om lange regels te schrijven en ik ben geen persoon om one-liners te schrijven ik zelf vind dat verekkte iritant om het te doen-


    Best hoor (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    (Over Boromir: we hadden ln d lnschrijftopic toen besloten dat dat wel kon.. Tenminste, toen lk het vroeg had niemand bezwaar. Maar lk was niet van plan ze verder te Gebruiken ofzo.. Boromir verdient het om Genoemd te worden xd)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (Over Boromir: we hadden ln d lnschrijftopic toen besloten dat dat wel kon.. Tenminste, toen lk het vroeg had niemand bezwaar. Maar lk was niet van plan ze verder te Gebruiken ofzo.. Boromir verdient het om Genoemd te worden xd)

    Oh, dan heb ik dat gemist, sorry, ik heb er geen bezwaar tegen hoor, tegen Boromir dan, een van de koningen van Gondor hete Boromir ;).


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Keyla was een tikkeltje verbaasd dat Gawain haar niet teruggroette. Al zette ze zich daar snel overheen, op deze tocht zou vast ook niet iedereen keurig en beleefd zijn.
    'Gondor,' beantwoordde ze zijn vraag. 'Ethring, om precies te zijn.' Ze nam een slokje van haar water. 'Caylith vertelde al dat je zou komen,' zei ze met een knikje naar Caylith. 'Al moet ik zeggen dat je wel een beetje aan de late kant bent.' Weer nam ze een slok.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Thorin had zo te zien geen zin om met haar te praten, en zwijgend liep Ireth naar de zaal terug, waar Thranduil en Ithwilen nu ontbraken. Nog steeds zwijgend ging ze ergens bij een raam zitten, en nam wat eten. Ze wachtte af wat de tovenaar zou gaan zeggen.


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Rurin keek de vrouw aan, en vermoedde dat ze niet echt de liefste was die hij ooit was tegengekomen. Dat was ze ook niet, dat was zij Ah nee he. Rurin sloeg zich op zijn voorhoofd. De laatste tijd moest hij weer aan die wonderlijke plek denken, die zo anders was dan zijn geboorteland, en zijn woonplaats.
    Ze waren al een tijdje aan het rijden, en de regen was erger geworden. Gelukkig was dat een reden voor Vreter om wel door te rijden, en Rurin klopte hem eventjes op zijn hals. Hij tuurde in de verte, wat was dat verticale streepje toch? Het was zwart en... Best hoog. Wacht eens, was dat nou de toren van?
    "Isengard." Zei Rurin opgelucht, die de leugen van Moria even was vergeten door zijn gedachtes over de Gouw.


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    [Oh dit word echt een heeeeeeeeeeeel kort stukje.]

    May Took

    Toen May zag dat anderen allemaal naar binnen liepen, gooide ze nog even een wortel naar haar ezel, en liep toen zelf ook de toren in. Met haar ogen speurde ze de gangen af, en met haar oren hoorde ze stemmen. Ze volgde het geluid.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2014 - 12:43 ]


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Gawain Strongbow
    Gawain grijnste schaapachtig en keek haar geamuseerd aan. 'Ik heb wat oponthoud opgelopen.' Antwoordde hij simpel en haalde nuchter zijn schouders op. Hij schraapte zacht zijn keel en dronk weer wat. 'Belachelijke struikrovers.' Gaf hij eerlijk toe en speelde met zijn ring. De ring die hij van een van de mannen had afgepakt toen hij deze verslagen had. De Zilverprijs, vond hij. Hij bekeek de ring even aandachtig en keek toen weer op naar Keyla. 'Dus,' Hij keek haar strak aan in haar ogen. 'We gaan een draak verslaan?' Grijnsde hij geamuseerd.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.