• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    {Is Hatta still alive? ;)}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    ~Ik denk dat ik binnenkort de eerste persoon contacteer met en stukje van de mysterieuze directeur (; ~


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    ~Ik denk dat ik binnenkort de eerste persoon contacteer met en stukje van de mysterieuze directeur (; ~


    - YEAH! -

    {nice! Je hebt dus al een 'slachtoffer' in gedachten? ;p}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aquata schreef:
    {nice! Je hebt dus al een 'slachtoffer' in gedachten? ;p}


    { Nog niet, dat ben ik nog aan het uitwerken XD }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    { Nog niet, dat ben ik nog aan het uitwerken XD }

    {Oh, nog veel succes dan ;)}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Jack Frost
    Peter lacht vrolijk mee als ik zeg hoe ik het lokaal nog net kon vinden en ik kijk hem droog aan.
    "Tja, het is wel een goede oefening. Je moet het nu toch langzamerhand wel weten, hoor. Ik heb een verschrikkelijk richtingsgevoel, en toch vind ik elke keer het lokaal." zegt hij dan met een vriendschappelijke stomp tegen mijn schouder.
    Ik grinnik zachtjes en schud mijn hoofd "Het is misschien wel tijd om het te leren, maar ach nog een paar jaar en dan zijn we hier weer weg dus heel veel nut heeft het niet meer" lach ik vrolijk. Ik ben altijd luchtig over schooldingen, huiswerk maak ik op de laatste dag of niet, en hetzelfde geld voor het leren van toetsen en dat soort dingen. Vaak zat zet ik de antwoorden gewoon op mijn pols, ik ben een paar keer gesnapt maar ach dat is het waard.
    "Gelukkig is mevrouw Wonder er nog niet. Misschien valt Biologie wel uit vandaag!" roept Peter vrolijk uit waarna hij op de tafel gaat zitten. Ik lach vrolijk naar hem en blijf relaxed op mijn stoel zitten.
    "Dat zou fijn zijn, een keer geen bio" bedenk ik me hardop. Dan klinkt er een luide knal, dat me doet denken aan een deur die word dicht geslagen.
    "Ja jongens, heel fijn dat jullie zoveel van mijn lessen houden, maar ga even goed zitten want we kunnen beginnen" klinkt de zoete stem van mevrouw Wonder door de ruimte. Het was een redelijk knappe jongevrouw, maar een beetje te oud voor me. Ook was ze erg aardig en door de jaren heen is zij degene geweest die Peter en mij het minste straf van alle leraren heeft gegeven.
    Ik grinnik zacht naar Peter en pak mijn boeken er zuchtend bij.


    Little do you know

    Robin Hood
    “Bedankt daarvoor, het is altijd wel leuk als iemand bij je komt zitten, dat is inderdaad heel sociaal.” zegt ze en ik glimlach even en nadat ze dat had gezegt sloeg de grote klok die in de muur zit om aan te geven dat de lessen gaan beginnen/. 'De lessen van 10 uur beginnen zo.' mompelde ze en daarna wende ze zich weer naar mij. 'Heb jij nu les?' vraagt ze. 'Even denken.' soms vergeet ik even of ik les had of niet maar na heel even nadenken wist ik het al weer. 'Ja, ik heb biologie?' zeg ik en ik kijk haar even aan. 'En jij?' ik wacht op een reactie van haar en ik bedenk me dat als ze dezelfde richting als mij op moet we misschien tot daar samen kunnen lopen, ik zucht dan even en besluit het haar dan maar te vragen. 'Als je zo ongeveer dezelfde richting heen moet als ik, wil je dan een stukje meelopen tot we een van ons de klaslokaal bereikt die we zo hebben?' ik glimlach vriendelijk naar haar.



    [Rumplestiltskin mag van mij betreft wel meer lessen geven.]

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 21:41 ]

    BarnOwl schreef:
    [Rumplestiltskin mag van mij betreft wel meer lessen geven.]

    { Welke lessen zou je hem verder nog willen laten geven ? Hij zou dus een les van Alice over kunnen nemen...
    Ik reageer trouwens zo met Aurora (: }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)
    { Welke lessen zou je hem verder nog willen laten geven ? Hij zou dus een les van Alice over kunnen nemen...
    Ik reageer trouwens zo met Aurora (: }


    [Boogschieten, geschiedenis en handarbeid mag er dan ook wel bij, als die vakken niet op dezelfde tijd worden gegeven als de vakken die hij nu al geeft.)

    { Tot nu toe heeft Rumpel al keuzevakken, die staan voor elk jaar op dezelfde tijd (; Anders rooster ik Boogschieten en Geschiedenis nog wel in, kijken of dat kan :P }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    { Tot nu toe heeft Rumpel al keuzevakken, die staan voor elk jaar op dezelfde tijd (; Anders rooster ik Boogschieten en Geschiedenis nog wel in, kijken of dat kan :P }


    [Ow oke ;p]

    Peter Pan
    'Het is misschien wel tijd om het te leren, maar ach nog een paar jaar en dan zijn we hier weer weg dus heel veel nut heeft het niet meer,' Lacht Jack vrolijk. Ik knik instemmend - ergens heeft hij wel gelijk. Net als hem heb ik niet erg veel interesse in dingen van school. Het is simpelweg gewoon niet interessant genoeg om leuk te zijn.
    Als ik vrolijk uitroep dat biologie misschien wel uitvalt, lacht Jack naar me. Hij blijft op zijn stoel zitten terwijl ik op de tafel ga zitten. Stoelen zijn vervelende dingen, het liefst zit ik op iets dat oorspronkelijk niet bedoelt is als stoel.
    'Dat zou fijn zijn, een keer geen bio,' Ik zucht, en bedenk me dat dat heel fijn zou zijn voor een keer. Maar dan hoor ik het geluid van de deur die dichtslaat, en draai me met een ruk om.
    'Ja jongens, heel fijn dat jullie zoveel van mijn lessen houden, maar ga even goed zitten want we kunnen beginnen,' Ik zie dat ze bij haar bureau gaat staan, en besluit naar haar te luisteren. Wonder is altijd een aardige lerares geweest, dus ik voelde geen drang om rebels te zijn in haar nabijheid.
    Ik ga snel onderuitgezakt op mijn stoel zitten, en haal mijn boeken uit mijn groene tas. Het ding is al jaren oud, en ik kan me niet eens meer herinneren dat ik het ding ooit gekocht heb.
    Wonder vervolgt haar les biologie en, alhoewel het lijkt alsof ik erg geïnteresseerd luister, ik zit diep in gedachten verzonken. Ik bedenk me dat ik vandaag weer eens langs Baldur moet. Het is al best lang geleden dat ik even bij hem langs ben geweest.
    'Hé,' Fluister ik zachtjes naar Jack als mijn gedachten me beginnen te vervelen. 'Ik verveel me. Denk je dat we iets kunnen doen?'

    || Guys gaan we hier nog mee verder? Ik vond deze zo leuk en hij is nu al doodgebloed. ||

    {Ik wil wel heel graag verder ! }


    Credendo Vides