• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    (Rumple?)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Cinderella

    Ik glimlachte toen ze vrolijk aan tafel ging zitten. ''Hey en ja hoor. Bedankt voor het vragen'' zei ze opgewekt. Mijn glimlach vormt een grijns op mijn gezicht en ik kijk haar aan. Ze vroeg me welke lessen we hadden, ik trok mijn schouders op. Als ergens mijn hoofd niet naar stond dan was het leren wel, soms niet maar meestal vindt ik het wel leuk om te doen. Ik hoorde het huisdier van Elsa grommen, ik moest een lach onderdrukken en ze stilde de honger van het dier. ''Trouwens Cinderella, hoe is het met Glinsterpoot?'' vroeg Elsa opeens. 'Het gaat goed met Glinsterpoot, alleen ik heb haar in mijn kamer, ik zal haar zo ophalen' antwoorde ik en ik wendde mijn blik af van Elsa naar de andere tafels van de kantine. Ik wist dat Elsa geïnteresseerd is in andermans leven. Mij kon het niet zoveel schelen. Elsa is één van mijn beste vriendinnen en dat wil ik ook graag zo houden. Ik speelde onder de tafel wat met mijn muiltjes, ik wou Glinsterpoot van mijn kamer ophalen, alleen ik ben bang dat de bel dan gaat en dat ik dan moet haastten en dan voor de zoveelste keer een muiltje verlies. Ik keek Elsa aan met een blik of ze me kon helpen.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Ariël

    Ik vind Sebastiaan niet meteen en besluit dan maar gewoon om hem eens te roepen. Eerst onder water, al ben ik bijna zeker dat hij daar niet is en inderdaad kom er geen antwoord, en daarna boven water. Ik hoor plots het typerende getik van zijn krabbenpootjes, terwijl hij roept dat hij eraan komt. Met zijn rode scharen wat in de lucht komt hij de badkamer uitgelopen, tot hij bij het zwembad staat.
    "Wat is er?" vraagt hij dan met een zucht, waarschijnlijk vindt hij het ontzettend irritant dat hij helemaal hierheen moest lopen. Ik bedenk me ook dat hij waarschijnlijk weer een badje had gemaakt in de wasbak. Ooit heb ik hem daar eens op betrapt en na één keer achter mijn hand gegniffeld te hebben, heb ik hem gezworen het niet door te vertellen. Vreemd dier is het toch. Hij heeft een heel zwembad, maar verkiest de wasbak.
    "Straks komt Hatta hierheen. Ik weet dat je niet op onverwachte gasten gesteld bent, dus ik dacht: ik zeg het even." glimlach ik dan. De kleine krab klapt een paar keer zijn scharen op elkaar. Iets wat hij vaker doet wanneer hij wat geïrriteerd is.
    "Dan verkies ik het om in de wasbak te gaan zitten..." zucht hij mopperend. "Zolang je maar zorgt dat die brutale vlegel niet naar de badkamer gaat!" dreigend steekt hij een schaar naar me uit. Sebastiaan is niet zo gesteld op de grapjes van Hatta, hij neemt ze altijd veel te serieus.
    "Natuurlijk, Sebastiaan. En ik zal het niet doorvertellen." glimlach ik dan breed. Mopperend begint hij zich terug richting de badkamer te begeven. Zachtjes leg ik mijn hoofd neer op mijn armen, die op de rand van het zwembad leunen. Hatta blijft best lang weg. Verveeld zucht ik eens, waardoor mijn haar wat omhoog vliegt.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 16:10 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rumplestiltskin
    "Ehm, meneer. Ik zou het halfuurs drankje gewoon krijgen toch. En alleen als ik daarna het twee maanden drankje wilde, moest ik wat geven. Dus in principe krijg ik het eerste drankje gewoon mee zonder dat ik er iets voor hoef te geven. Ik hoef dus helemaal niet na te denken," "Dus ik hoef ook niets op te noemen, toch?" ik zucht even als hij voor me gaat staan en me de weg versperd. 'Je hebt gelijk ja, je hoeft nog niks op te noemen.' ik loop om hem heen en loop naar mijn kamer waar ik de deur dicht doe en die voor zijn neus dichtklap zodat hij net niet mijn kamer kan zien ik loop naar de kist waar al mijn drankjes inzitten en ik zoek een paars vloeistof die er voor zorgt dat een dier half uur gaat praten, als ik die heb gevonden zet ik die eruit en zoek ik nog een andere met een grijns op mijn gezicht pak ik een klein vloeistof wat er voor zorgt dat het pratende dier gemene dingen zou zeggen over diegene die hem dit drankje geeft, ik een beetje van die drankje in de drankje waardoor zijn konijn gaat praten ik grijns even maar dan loop ik weer mijn kamer uit. 'Alsjeblieft.' zeg ik dan.


    (Met Robin Reageer ik vanavond of morgen)

    --

    [ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 18:10 ]

    { Mensen, laat hem alsjeblieft niet hier al stilvallen ! }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    { Mensen, laat hem alsjeblieft niet hier al stilvallen ! }


    - Ik heb Disneyy een GB gestuurd en gevraagd of ze weer wat wil posten...dus ik wacht op haar. -

    Ariël

    Verveeld zucht ik, terwijl ik voor me uit staar. Waar blijft Hatta nu? Wat kan er nu zo belangrijk zijn om te vragen dat het zo lang duurt?
    Ik haat het aan mezelf dat ik zo snel verveeld ben. En ik hou er al helemaal niet van om alleen te zijn, daarom ben ik zo blij dat ik Hatta heb. Hij vindt het namelijk helemaal niet erg om veel tijd met me door te brengen. Gelukkig maar, want ik ben echt niet het type om alleen te zijn en als je een vriend of vriendin hebt die graag eens wat afwisseling heeft, heb je wel een klein probleempje in mijn geval.
    Dromerig laat ik mijn staart boven het wateroppervlak komen en sla hem dan terug op het water. Het geeft zo'n grappig geluid en het water gaat er extra van golven. Even hef ik mijn hoofd op om naar de deur te staren, maar daar komt nog steeds geen vrolijke Hatta binnengelopen. Opnieuw rolt een zucht over mijn lippen, terwijl ik mijn hoofd terug op mijn armen laat zakken. Saaai!!
    Om mezelf wat bezig te houden laat ik kleine druppeltjes water omhoog zweven. Ik kan eigenlijk nog best weinig met magie. Het is heel moeilijk en vergt veel concentratie. Ik laat twee druppeltjes water tikkertje spelen, proberend me op beide evenveel te concentreren zodat de ene niet achterop geraakt op de andere of de andere niet aangetikt wordt.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    - Aangezien ik niet precies weet wanneer Disneyy weer online is, stuur ik Peter wel gewoon naar de les...-

    Peter Pan
    Als ik door heb hoe laat het is sta ik op. Ik trek mijn zwarte vest - die ik ondertussen al uit had gedaan - weer aan en loop naar de deur. Ik vraag Jack niet eens of hij mee komt, dat beslist hij zelf maar. Als hij nog tot op het laatste moment in mijn kamer wil blijven zitten dan vind ik dat prima, en anders loopt hij maar met me mee.
    In de gang zijn al meerdere leerlingen onderweg naar de les. Ook zijn er leerlingen die net les hebben gehad en weer op zoek gaan naar hun volgende les.
    Als ik het me goed herinner heb ik les in wit twee, en dat is nog een redelijk lang stuk lopen. Ik loop voorzichtig de ontspanningsruimte in, op mijn hoede voor boze kantinevrouwen en als ik doorheb dar er niemand op me staat te wachten loop ik vlot door naar een grote gang. Er hangen overal portretten en de gang bezorgd me elke keer een ongemakkelijk gevoel dus ik versnel mijn pas en ben al snel bij de klaslokalen.
    Ik zie iemand die, volgens mij, ook biologie heeft dit uur en volg haar. Ze loopt erg langzaam en het lukt me gemakkelijk haar bij te houden. Pas als we bij wit twee zijn staat ze stil. Ze staat met iemand te praten die in een lokaal naast ons les heeft, dus loop ik langs haar en ga door de deur naar binnen. Er zijn al een aantal mensen, en ik ga in een lege bank zitten. De lerares, Mevrouw Alice, is er nog niet dus de klas is erg luidruchtig.
    Ik ga onderuitgezakt zitten en kijk naar buiten, en op de een of ander manier voel ik dat er iets niet helemaal klopt. Maar ik negeer het gevoel en wacht met een verveeld gezicht tot de les begint.

    - Oh god.. sorry dat ik zo lang niet heb gepost :x
    Ik heb echt gewoon geen tijd meer gehad hiervoor :l
    Ik post morgen wel weer met Jack en Merida, maar ik stuur ze gewoon naar de les..
    weet niet echt meer hoe ik moet reageren anders xc -


    Little do you know

    [ Ik schrijf me uit. Sorry. ]


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    SuperTOMMO schreef:
    [ Ik schrijf me uit. Sorry. ]


    {Ok jammer, maar het is tenslotte jouw besluit.}


    Credendo Vides

    Merida
    Ik stap de stallen weer in en zet Angus neer in de poetsplaats en zadel hem af. Vervolgens spoel ik hem af met wat lauw water om hem dan droog te maken met een trekker waardoor het meeste water van hem af ging. Daarna liep ik met hem aan een halster richting zijn box en gaf hem nog een wortel als beloning, hij krijgt na het rijden altijd een wortel als hij braaf doet.
    "Nou, Angus, ik zie je vanmiddag wel weer. Ik moet nu echt naar de les" glimlach ik tegen mijn paard terwijl ik hem een aai over zijn hoofd geef. Ik stap de stallen snel uit en loop de school binnen, op naar de les. Biologie vandaag, iets waar ik best zin in heb aangezien ik er redelijk goed in ben. Als ik in het lokaal kom zie ik dat het nog redelijk rustig is en ik ga zitten bij een tafeltje naast het raam in ongeveer het midden, niet helemaal voor aan maar ook niet achteraan dus. Met een dromerige glimlach kijk ik naar buiten, ik kan niet wachten tot ik eindelijk vrij ben van school en kan doen wat ik zelf wil. Alleen zal ik dat waarschijnlijk nooit kunnen.. Ik ben thuis de oudste dus zal de troon ooit wel op móeten volgen. Ik heb gewoon geen keus.. Een diepe zucht rolt over mijn lippen terwijl ik hier aan denk en steun mijn hoofd in mijn handen.

    Jack Frost
    Met een norse uitdrukking op mijn gezicht loop ik naar de les, Pinocchio moet ook altijd alles weer verpesten met zijn stomme trucjes.
    Ik baan me een weg door het schoolgebouw naar de gang waar ik Biologie zal hebben, Peter was eerder al richting de les gegaan en ik had Pinocchio nog even nijdig aan gestaart waarna ook ik naar de les ging. Oké, Jack, goed nadenken nu, waar moet je ook alweer heen.. Ergens in Wit.. Oké, en waar was Wit nu ook alweer? Een diepe zucht rolt over mijn lippen en ik kijk verward om me heen. Meestal loop ik met Peter mee, maar die is al naar de les, en zelf weet ik nog lang niet alles uit mijn hoofd. Zelfs na zoveel jaren hier weet ik het eigenlijk nog steeds niet.
    Op mijn gevoel afgaand loop ik een hal in en zie meteen dat het de goede is, een glimlach siert meteen mijn lippen en ik loop naar het goede lokaal, als ik Peter alleen zie zitten loop ik naar hem toe om naast hem neer te ploffen. Ik ben te laat in de les, maar gelukkig is de leraar er nog niet dus nog geen problemen voor mij.
    "Laat me nooit meer alleen naar de les gaan jij" lach ik tegen Peter "Ik zit nu bijna écht in de problemen omdat ik te laat ben" grinnik ik vervoglens, doelend op de leugen over die straf tegen Pinocchio.


    Little do you know

    - Ooooh Alice wordt niet meer door iemand gespeeld! Dan kunnen wij haar gewoon besturen, toch? -

    Peter Pan
    Als Jack het lokaal binnen komt lopen en naast me komt zitten, verschijnt er een grijns op mijn gezicht. Ik wist dat hij te laat zou komen, de sukkel weet nog steeds niet precies waar alles is.
    'Laat me nooit meer alleen naar de les gaan jij,' Lacht hij. 'Ik zit nu bijna écht in de problemen omdat ik te laat ben.' Hij grinnikt en ik lach met hem mee.
    'Tja, het is wel een goede oefening. Je moet het nu toch langzamerhand wel weten, hoor. Ik heb een verschrikkelijk richtingsgevoel, en toch vind ik elke keer het lokaal.' Ik stomp vriendschappelijk tegen zijn schouder waarna ik opsta en op mijn tafel ga zitten.
    'Gelukkig is mevrouw Wonder er nog niet. Misschien valt Biologie wel uit vandaag!' Bij het idee alleen al word ik een heel stuk vrolijker. Biologie is één van mijn minst favoriete vakken, samen met wiskunde en geschiedenis. Niet per se omdat ik er niet goed in ben - mijn cijfers zijn best redelijk - maar gewoon omdat ik het gevoel heb niets nuttigs te leren. Elke keer weer vraag ik me af wat ik ooit met de stof zal doen later? Ik hoef echt niet per se te weten hoe een mens er vanbinnen uit ziet.

    {@BarnOwl : Zou je alsjeblieft nog met Robin Hood willen reageren ? (flower)

    En ja, Alice kan gewoon bestuurt worden, maar onthoudt dat er wel een rolbeschrijving is gemaakt en ze dus nog steeds dat karakter etc. heeft. }

    Killian Hook ~ Docent

    Het ontbijt smaakte zoals gewoonlijk heerlijk, beter dan het eten wat ik voor mijn aanwezigheid op deze school voor mijn kiezen kreeg, maar dat was altijd ook eten geweest waar James en ik hard voor hadden moeten werken, voornamelijk brood, aardappelen, kleine stukken vlees als kip en andere groentes en af en toe hadden we de luxe van biefstuk.
    De grote klok in de eetzaal sloeg magisch het riedeltje aan wat erop wees dat de nieuwe lessen over vijf minuten zouden beginnen en ik zuchtte.
    Er waren door het gehele schoolterrein een aantal van deze klokken opgezet, natuurlijk eentje in de eetzaal, ook nog eentje in de gezelschapsruimte, eentje in de grote hallen van wit en zwart en nog eentje op het grote plein buiten, die ook nog te horen was op de sportvelden.
    In mijn hoofd spitte ik mijn rooster door en ik bedacht me dat ik zo gym moest geven aan de 4e jaars.
    In mijn achterhoofd had ik al wel iets in gedachten om te doen, maar het was altijd maar kijken of ze het leuk vinden of niet.
    De ene keer vonden de meisjes het leuker dan de jongens en de andere keer was het andersom.
    Ik schoof mijn stoel naar achter en ruimde mijn bord en glas op, waarna ik door de eetzaal liep en keek naar alle leerlingen die allemaal nog aan de tafeltjes zaten, de meerderheid dacht waarschijnlijk dat ze hun les wel zouden halen of kwamen met een smoes binnen met zoiets als, sorry, ik was mijn spullen vergeten.
    Met mijn rechterhand wreef ik over de haak heen aan mijn linker, het deed al lang geen fysieke pijn meer, maar elk moment werd ik er mentaal aan herinnerd.
    Het was ooi weer toen ik met mijn schouder de grote deur naar buiten openduwde en de zonnestralen op mijn gezicht terecht kwamen.
    Vogels vloten en er waaide een zacht briesje over het gras heen, heerlijk weer voor een gymles.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 12:14 ]


    Credendo Vides