• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten.
    Klein binnenhof2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : Snow White Blackwood
    2e jaars ~ 16/17 : ............
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta" Mad Hatter, Ariël
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa Arendelle, Cinderella, Pinocchio Geppetto
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Merida, Jack Frost, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken :
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~ Alice Wonder
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes = 1 plek vrij.

    ~ ( 5 )2 Aurora 'Briar' Rose DreamerN
    ~ ( 7 )1 SnowWhite Blackwood Lunalovesit
    ~ ( 6 )1 Ariël ~ Huaso
    ~ Belle gereserveerd voor Melomanie (?)
    ~ ( 6 )1 Elsa Arendelle ~ Feaser
    ~ (13)1 Merida ~ Disneyy
    ~ (13)1 Assepoester ~ CrazyGirlxx
    ~




    Jongens = Nog 2 plekken !

    ~ ( 2 )1 Peter Pan ~ Thalin
    ~ ( 1 )2 Robin Hood ~ BarnOwl
    ~ ( 4 )1"Hatta" Mad Hatter ~ H00K
    ~ (15)1 Pinocchio Geppetto ~ Sketches
    ~ ( 1 )2 Jack Frost ~ Disneyy
    ~ ( 9 )2 Jim Hawkins ~ LogitG27
    ~
    ~



    Docenten] (Mag nog een vrouwelijke docente)
    ~ ( 11)1 Killian Hook ~DreamerN
    ~ ( 1 )2 Rumplestilskin ~ BarnOwl

    ~ (20)1 Alice Wonder ~
    ~ speler gestopt maar docente blijft


    RPG Story
    Rollentopic 1
    Rollentopic 2



    Inleiding

    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie April dag, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van professor Rumpelstilskin kon er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op Ever After High

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 22:53 ]


    Credendo Vides

    Hatta Mad Hatter

    Ik volg met mijn blik hoe Rumple de zijne van mij afwenkt en een slokje van zijn drinken neemt. Ik wiebel met mijn benen, van voor naar achter.
    "Je hebt wel lef zeg, om op tafel te gaan zitten," zegt hij als hij mij weer aankijkt.
    "Je hebt ook lef om dit überhaupt aan mij te vragen, wat nou als ik in een slechte bui was en ik je gelijk in een pad had veranderd of in een lief roze varkentje," Het is wat Rumple lief vindt. Ik haat varkens.
    "Maar dit is jouw geluksdag," zegt hij sarcastisch, en er komt een net zo sarcastisch toontje uit mijn mond vandaan.
    "Aangezien ik deze keer in een goede bui zit , zal ik je een drankje geven waardoor je schattige beestje een half uurtje kan praten. Als je een drankje wilt dat hij voor twee maanden blijft praten, dan wil ik er iets voor terug." Vertelt Rumple mij, en ik glimlach breed.
    "Oh ja, meneer. Heel erg bedankt!" Roep ik enthousiast uit en glimlach zo breed als ik kan. In een half uur kan ik wel beslissen of ik het wil of niet.
    "Wat zou u eventueel terug willen voor de twee maanden, als ik er wel voor kies?" Vraag ik nieuwsgierig en kijk Rumple vragend aan. Ik ben echt blij dat ik de man in een goede bui aangesproken heb. Ik kijk even rond en zie Ariël niet meer in de zaal zitten, mooi. Kom ik tenminste niet in een lege kamer zo direkt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Rumplestiltskin
    "Oh ja, meneer. Heel erg bedankt!' roept hij enthousiast en ik kan het niet laten om even te glimlachen.
    "Wat zou u eventueel terug willen voor de twee maanden, als ik er wel voor kies?" zegt hij nog en ik denk even na, ik heb geen idee wat hij heeft ik zou zijn konijn kunnen vragen, nee dat doe ik niet, wat heb ik eraan? en dan is het ook nog zonde om die drankje weg te geven. ik kijk nog steeds bedenkelijk, in mijn gedachte opnoemen wat ik nog nodig kan hebben. 'Noem eens op wat je allemaal hebt?' zeg ik. 'En ik merk het als je een paar dingen niet vermeld die misschien heel erg kostbaar voor je zijn.' zeg ik er dan dreigend achteraan. Ik sta op 'Loop maar mee naar mijn kamer dan zal ik je het geven en denk ondertussen na over onze overeenkomst als je hem voor een paar maanden wilt laten praten, als we bij mijn deur staan wil ik voordat ik je het drankje overhandig weten.' ik kijk hem even aan en ik grijns. 'Als ik jou was zou ik mee mijn kamer binnen gaan.' zeg ik dan en zonder op antwoord te wachten loop ik weg.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 18:20 ]

    Ariël

    Ik slenter vrolijk verder in de richting van mijn kamer en loop ondertussen te dromen over de kleinste dingen, zoals hoe het zou zijn als ik met nog meer dieren kon spreken dan alleen de zeedieren. Vrolijk begin ik weer te huppelen, zodra ik de gang insla waar mijn kamer zich in bevindt. Ik kan het gewoon niet tegenhouden. Die huppelziekte zit al in me vanaf ik op twee benen kan lopen.
    Ik gooi de deur van mijn kamer open en zet ze een beetje op een kiertje, zodat Hatta straks naar binnen kan, zonder dat ik de deur hoef open te doen. Mijn deur is op een of andere manier zo betoverd dat niemand anders ze kan open doen. Waarschijnlijk heeft het te maken met mijn snel bange aard. Maar tegelijk vind ik dat niet zo handig. Stel er is ooit wat met me, dan kan er nooit iemand binnenkomen. Misschien als ik mijn best doe om dat te denken, de volgende keer dat ik de deurknop aanraak, kan Hatta als enige wel zomaar binnen... Hmm, het is het proberen waard.
    Nadat ik de deur op een kier gezet heb, spring ik met een aanloop en een zwierige boog in het zwembad. Zodra ik in contact kom met het water, veranderen mijn benen met een lichtflitsje in een staart en verschijnen er schelpen voor mijn borsten. Ik heb het nooit echt raar gevonden om mezelf met schelpen te bedekken op die plaats, maar nu ik er zo eens over nadenk, is het eigenlijk wel vreemd... Ik haal mijn schouders op en leef me helemaal uit in het diepe en grote zwembad.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    (BarnOwl, mag ik je er even op attenderen dat het minimum aantal worden 200 is? )

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 18:17 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    BarnOwl schreef:
    Rumplestiltskin
    "Oh ja, meneer. Heel erg bedankt!' roept hij enthousiast en ik kan het niet laten om even te glimlachen.
    "Wat zou u eventueel terug willen voor de twee maanden, als ik er wel voor kies?" zegt hij nog en ik denk even na, ik heb geen idee wat hij heeft ik zou zijn konijn kunnen vragen, nee dat doe ik niet, wat heb ik eraan? en dan is het ook nog zonde om die drankje weg te geven. ik kijk nog steeds bedenkelijk, in mijn gedachte opnoemen wat ik nog nodig kan hebben. 'Noem eens op wat je allemaal hebt?' zeg ik. 'En ik merk het als je een paar dingen niet vermeld die misschien heel erg kostbaar voor je zijn.' zeg ik er dan dreigend achteraan. Ik sta op 'Loop maar mee naar mijn kamer dan zal ik je het geven en denk ondertussen na over onze overeenkomst als je hem voor een paar maanden wilt laten praten, als we bij mijn deur staan wil ik voordat ik je het drankje overhandig weten.' ik kijk hem even aan en ik grijns. 'Als ik jou was zou ik mee mijn kamer binnen gaan.' zeg ik dan en zonder op antwoord te wachten loop ik weg.


    Aangepast^^

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 18:40 ]

    Jim Hawkins

    Plots schrik ik wakker van een zeer aparte droom en ik val uit mijn bed. "Auw!" roep ik nog half slapend. Ik kom overeind en hou me vast aan het bed. Zodra ik sta krab ik aan mn hoofd.. Wat een geweldig begin van de dag.. niet dus.. Ik wrijf in mn ogen en begin langzaam richting de stoel te lopen waar mijn kleren op gesmeten liggen. Weer stoot ik mn eigen, dit keer mn heup tegen de punt van mijn bureau.. "Verdomme!" roep ik weer luid en val neer op de stoel, precies zitten op mn kleren.. Geweldig.. Ik pak ze van de stoel af en kleed me snel om, terwijl ik naar de badkamer loop. Suf kijk ik mezelf aan en haal mijn handen even door mijn haar dat het weer wat beter zit.
    Langzaam aan besluit ik om richting de eetzaal te gaan. Ik verlaat mn kamer en sla de deur iets te luid toe, wat niet echt de bedoeling was. ik wrijf weer even in mijn ogen, ik mag ook weer niet te chagrijnig beneden komen. Langzaam slenter ik door de gangen en kom langs een deur die nog open staat. "Da's lekker slim.. niemand is te vertrouwen.." mompel ik in mezelf, wie weet of er mensen je kamer binnen gaan die spullen gaan jatten.
    Eenmaal aangekomen in de eetzaal zie ik een boel mensen. Ik krab weer aan mn hoofd en kijk even goed rond waar een plek voor mij vrij is, of dat ik misschien iemand zie die me bekend voor komt.

    (Wie o wie kan ik bij gaan zitten? :) )


    It's high noon.

    [Hij kan eventueel wel gezellig met Pinnochio gaan praten maar hij staat nu op moment nog in de fik.]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    [Ik zie een pijp ook niet echt voor me bij Pinocchio, er is vast wel tabak wat in een papiertje kan gestopt worden en gerookt ofzo. Ik weet niet dat zie ik eerder voor me. ]
    Pinocchio Geppetto
    'Jou gemis' Is mijn antwoord als Jack mijn aanbod afslaat. Hierna draait hij zich meer terug naar het kastje waar hij mee bezig was. Terwijl ik langzaam rook de kamer in blaas zie ik hoe Jack zich wegdraait van het kastje. En alles daarna gebeurt heel snel, op een gegeven moment zit ik tot mijn nek aan het ijs. Mijn sigaret bevriest ook wat ik nog het meest vervelend vind, weetje hoe moeilijk het is om er aan te komen hier op school. Oké niet heel moeilijk maar wel als je zoveel rookt als ik. Ik heb geluk dat de man die ze aan mij verkoopt heel veel dingen van hout heeft dus meestal valt er wel iets op te knappen zodat ik weer wat gratis kan krijgen. Nu eerder actuele problemen het ijs juist ja. 'Dit moeten we vaker doen'. Hoor ik vaag op de achtergrond gevolgd door wat gelach.
    'Ik kan makkelijk stoppen met roken als ik dat wil. Ik ben analfabeet. Ik kan niet tot drie tellen. Ik had geen grap zien aankomen.' De ene na de andere leugen rolt over mijn lippen en langzaam zie ik hoe mijn hele lichaam dat vast zit in ijs in hout veranderd tot aan mijn nek. Nu komt het leuke gedeelte iets wat ik volkomen perrongelijk heb ontdekt. Toen ik mijn hand in hout had veranderd heeft het een keer vlam gevat toen het vuur uit was en mijn normale hand weer te voorschijn kwam was er niks mis mee. En vervolgens heb mijzelf een leuk toverkunstje aangeleerd. Ik ben redelijk goed in magie maar dit was eigenlijk redelijk moeilijk. Langzaam zie ik hoe mijn hele lichaam vlam vat. Het ijs smelt terwijl ik probeer te zorgen dat mijn gezicht of de stoel waar ik op zit geen vlam vat. Dat was het moeilijkste gedeelte leren hoe je het vuur moet beheersen, ik ben er nu redelijk goed in. Het heeft me ook wel wat tijd en cijfers gekost.



    - Ik vraag me af hoe hij vuur kan laten ontstaan terwijl zijn handen ook onder het ijs zitten maar goed, ik schrijf zo of morgen wel weer een post met Jack x'] -

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 21:56 ]


    Little do you know

    Disneyy schreef:
    (...)

    - Ik vraag me af hoe hij vuur kan laten ontstaan terwijl zijn handen ook onder het ijs zitten maar goed, ik schrijf zo of morgen wel weer een post met Jack x'] -


    [Magic can be made by the mind, not everyone needs a stick to make it appear. (:]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Hatta Mad Hatter

    Ik zie Rumplestilskin nadenken en wacht rustig af. Toch duurt het me iets te lang, en ik slaak een zachte ongeduldige zucht.
    "Noem eens op wat je allemaal hebt? En ik merk het als je een paar dingen niet vermeld die misschien heel erg kostbaar voor je zijn," zegt Rumple dreigend en ik kijk naar de man, terwijl ik zachtjes even grinnik. Ariël zou meteen een rijtje op gaan noemen, maar ik voel me niet zo geïntimideerd. Het geeft mij juist een soort kick om dingen achter te houden. Met mijn ogen volg ik Rumplestilskin die op staat en wip van de tafel af. Ik ben niet erg lang, dat is nu wel te zien. Ik ben bijna een kop kleiner dan Rumple.
    "Loop maar mee naar mijn kamer dan, en denk ondertussen na over onze overeenkomst als je hem voor een paar maanden wil laten praten. Als we bij mijn deur staan wil ik het voordat ik je het drankje overhandig weten," zegt Rumple met een grijns, en ik trek even kort een wenkbrauw op. Dat wordt maar even goed nadenken.
    "Als ik jou was zou ik mee mijn kamer binnen gaan." Zonder ook maar op mijn antwoord te wachten loopt Rumple voor mij uit. Ik snel achter hem aan. Wacht eens even...
    "Ehm, meneer. Ik zou het halfuurs drankje gewoon krijgen toch. En alleen als ik daarna het twee maanden drankje wilde, moest ik wat geven. Dus in principe krijg ik het eerste drankje gewoon mee zonder dat ik er iets voor hoef te geven. Ik hoef dus helemaal niet na te denken," ratel ik en ga voor Rumple staan, zodst hij niet verder kan lopen.
    "Dus ik hoef ook niets op te noemen, toch?" Ik wil het zeker weten, want hij zei dat ik de eerste gewoon zou krijgen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LogitG27 schreef:
    (Wie o wie kan ik bij gaan zitten? :) )


    { Hij kan bij Aurora en Robin Hood aanschuiven, dat Aurora heb bijvoorbeeld bijles geeft in een bepaald vak ? }


    Credendo Vides

    Peter Pan
    "Ik kan makkelijk stoppen met roken als ik dat wil. Ik ben analfabeet. Ik kan niet tot drie tellen. Ik had geen grap zien aankomen," Zegt Pinocchio, en ik snap de bedoeling van zijn woorden niet helemaal.
    Ik trek mijn wenkbrauwen omhoog en kijk hem strak aan.
    "Nou dat zal best, maar het is nog steeds grappig." Er verschijnt een sluwe glimlach op mijn gezicht.
    Die glimlach verdwijnt al gauw als Pinocchio's hele lichaam vlam vat.
    "Gast, doe normaal!" Schreeuw ik. "Wat doe je?"
    Het ijs dat Pinocchio's lichaam bedekt smelt en al snel is Pinocchio weer bevrijdt uit het ijs. Aan de uitdrukking op zijn gezicht lijkt het hem niet veel te boeien dat hij poedelnaakt in de ontmoetingsruimte staat.
    "Jack," Fluister ik. "Ik denk dat we beter weg kunnen gaan."
    Ik gebaar naar de deuropening, waar één van de kantine medewerksters staat. Ze kijkt ongelofelijk boos onze kant op, en ziet er niet uit alsof ze ons hiermee weg laat komen. Ik trek Jack aan zijn mouw mee naar de slaapkamers voor jongens, waarna ik de deur naar mijn kamer openmaak en naar binnen vlieg. De deur doe ik op slot.
    "Ik vind straf prima, maar niet van één van de kantine medewerkers." Hijg ik buiten adem van het rennen.
    Ik laat me vallen op één van de kussens in mijn kamer die dient als stoel. "Ga zitten."

    { Oké, het is rond 09:55, dus de leerlingen die les hebben, kunnen nu maar beter richting hun klas gaan (; }


    Credendo Vides

    Aurora 'Briar' Rose

    “Ik heb heel erg goed geslapen, het leukste hier p school vind ik boogschieten dat doe ik soms zelfs nog in me vrije tijd, en het vak waar ik echt een hekel aan heb is toch wel wiskunde.” Ik moest lachen om zijn antwoord, de meeste leerlingen vinden wiskunde helemaal niets, wat Ani en ik vorig jaar vernomen hadden in een algemene enquête onder de leerlingen.
    Natuurlijk willen de meeste studenten zich in kunnen schrijven voor meerdere keuzevakken, omdat ze meerderen zouden willen en daar was ik het ook met hen eens, zelf heb ik ook enorm in dubio gezeten over welke keuzevakken ik zelf wou nemen.
    We zouden erover in overleg gaan met de directrice, maar nog geen halve week voor onze afspraak raakte ze dus spoorloos verdwenen.
    Al snel had hij ook mijn andere vraag al beantwoord. “Ik dacht, ik moet maar eens wat sociaal gaan doen, ik bedoel jij zit alleen, ik zat alleen dus waarom niet ? Je lijkt me ook een aardige vrouw, dus ik dacht waarom niet ? Misschien dat ze wel gezelschap nodig heeft.” Zei hij glimlachend, waarop ik terug glimlachte, dat was echt heel aardig van hem dat hij daaraan dacht.
    “Bedankt daarvoor, het is altijd wel leuk als iemand bij je komt zitten, dat is inderdaad heel sociaal.”
    Ik had dat nog niet gezegd of de grote klok die in de muur zit sloeg, om aan te geven dat de volgende les op het punt stond te beginnen, ze zijn zo betoverd dat de klokken in de zalen en hallen vijf minuten voor de les een muzikaal deuntje speelde om aan te geven dat als je nu nog in de eetzaal zat en je bijvoorbeed naar zwart moest, je nu echt wel mag opschieten wil je niet te laat komen.
    “De lessen van 10 uur beginnen zo.” Mompelde ik voor ik me weer naar Robin wende. “Heb jij nu les ?”


    Credendo Vides

    Elsa Arendelle

    Ik voel iemands blik kort over mij heen gaan maar negeer het. Ik begin aan mijn ontbijt en zie dat ik bij Cinderella ben gaan zitten. 'Hoi, Elsa! Lekker geslapen?'Vraagt ze me opgewekt. Mijn blik gaat naar haar en ik glimlach even. 'Hey, en ja hoor. Bedankt voor het vragen jij ook?'Antwoord ik. Cinderella was op zich wel aardig hoor, maar soms had ik niet echt zin in mensen. Zoals in de ochtenden, maar gek genoeg kon ik het deze ochtend wel hebben. 'Welke lessen hebben we vandaag allemaal?'Zeg ik bedenkelijk. 'Gym, geschiedenis en taal toch? En nog de keuze vakken?'Ik weet het niet helemaal meer. Mijn blik glijd door de kantine die steeds iets drukker begint de worden. Ik begin verder te eten aan mijn ontbijt. Een losse pluk van mijn witblonde haren schuif ik achter mijn oor. Ik hoor Demon grommen. En meteen kijk ik haar raar aan. Haar blik glijd naar het stukje vlees. Een grinnik verlaat mijn mond en ik geef haar het vlees. Waarna ik haar over haar zachte witte vacht aai. 'Trouwens Cinderella hoe is het met Glinsterpoot?'Ik ben best wel geïnteresseerd in anderen hun leven. Ik vind dat het je een betere band geeft met iemand.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded