• Hoi , ik heb een probleem ... Ik wil dus afvallen :/ ik eet of snoep noet bijzonder veel , alleen sport ik niet zo veel . Ik ben nu begonnen met elek avond een half u te joggen maar heeft iemand hier afvaltips ?

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 jan 2014 - 15:00 ]

    Vermageren? Je bedoelt afvallen. Dat is toch wel een aardig verschil.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Hoi ik heb een probleem. Ik ben een meisje van 1m 76 en weeg ** Kg. Dat is te dik en wil dus afvallen. Ik eet of snoep niet bijzonder veel, alleen sport ik ook niet zo veel. Ik ben nu begonnen met elke avond een half uur joggen, maar zoek nu nog tips om op een gezonde manier mijn overgewicht kwijt te raken.


    zo nu even serieus =) Google is je beste vriend. of 1 van de andere 1000 topic's over dit onderwerp.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 14:20 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 jan 2014 - 15:02 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Vermageren lol. Maar ok to the point:

    - Gezond eten
    - Sporten elke dag op een bepaald tijdstip of om de dag
    - Minder snacks tussen door eten
    - Etc etc.

    Water srinken ipv frisdrank of prik


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Tel uit hoeveel calorieën je per dag naar binnenwerkt en probeer dat rond de 2100 te houden want dat is gezond. En ook gezond eten en gaan sporten. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Je mag geen gewicht vernoemen in topics :W

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 14:41 ]


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Geen topics over afvallen op Quizlet. (joehoe)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    -> Details over gewicht etc aangepast, mag niet op Q ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik las dit en wilde hier toch graag op reageren. Vermageren moet je even terug brengen naar afvallen. Wat hier belangrijk is als je er ook echt iets aan over wilt houden is dat je je eet patroon op een gezonde manier aanpast. Het is goed dat je een snoepje laat liggen. Maar hoe ziet het er uit met de rest van je dagelijkse voeding? Eet je gebalanseerde maaltijden en dan genoeg groenten en andere gezond eten? Zo niet kijk eens wat je hier zou kunnen aanpassen. Dan is sporten daarnaast ook een belangrijk punt echter moet je ook hier weer rekening houden met je voeding. Zorg dat je op de juiste tijde de juiste hoeveelheden eet en genoeg sport. Een half uurtje joggen is absoluut een goed begin! Maar alleen joggen is vaak niet de beste oplossing. Probeer tussendoor ook nog andere oefeningen te doen, opdrukken, squats etc. Door ook hier een allround workout van te maken bereik je de beste resultaten! Als laatste punt wil ik je meegeven dat het niet gaat om snel afvallen maar geleidelijk afvallen. Door geleiderlijk af te vallen en je levenswijze echt aan te passen bereik je het meest en blijf je ook echt van de kilotjes af! Succes!

    Jezus, mensen, je geeft toch niet als tip om calorieën te tellen , dat is zo dom.
    Het gaat om gevarieerd, gezond eten, het vermijden van te veel kant en klaar maaltijden, 'zakjes' voedsel, en ik zou ook gaan sporten of fietsen,
    maar vooral niet minder gaan eten, want dat is ongezond. Je kunt ook verschillende sporten gaan doen, dat maakt het genoeg bewegen gebeuren wat 'draaglijker'. Let ook eens op je broodbeleg.
    Het is overigens ook niet gezond om opeens niet meer te gaan snoepen, je hebt genoeg brandstof nodig, suikers en koolhydraten.
    'Ik eet of snoep niet bijzonder veel' -> Wat noem jij 'veel'?

    De eerste stap is om na te gaan WAAROM en HOE het komt dat je 'te dik' (naar jou mening) bent en om dan te kijken hoe je dit kunt tegengaan. Als je vrij gezond eet, naar jou mening, zou je ook eens naar een voedingsdeskundige kunnen gaan voor tips, of zelfs kijken of je niet een langzame stofwisseling hebt o.i.d.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 15:12 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Regel matig eten, beste is om de 3 a 4 uur te eten. Heb je s'avonds toch zin in bijvoorbeeld chips, neem dan tegen 8 uur een beschuitje. Altijd ontbijten dat maakt je lichaam actief waardoor je makkelijker afvalt, genoeg eten (wel gezonde eten) en vrouw moet ongeveer per dag 2000 tot 2200 kcal binnen krijgen. Voldoende sporten, en als je wilt wegen doe dat rond de zelfde tijdstip dus bijvoorbeel savond 7 uur ofzo, want je bent s'ochtends lichter dan s'avonds. Ook goede oefening is touwtjespringen of workouts. Pas wel op dat je niet te veel afvalt, dat je wel een gezonde gewicht behoud.

    adorepaulien schreef:
    Regel matig eten, beste is om de 3 a 4 uur te eten. Heb je s'avonds toch zin in bijvoorbeeld chips, neem dan tegen 8 uur een beschuitje. Altijd ontbijten dat maakt je lichaam actief waardoor je makkelijker afvalt, genoeg eten (wel gezonde eten) en vrouw moet ongeveer per dag 2000 tot 2200 kcal binnen krijgen. Voldoende sporten, en als je wilt wegen doe dat rond de zelfde tijdstip dus bijvoorbeel savond 7 uur ofzo, want je bent s'ochtends lichter dan s'avonds. Ook goede oefening is touwtjespringen of workouts. Pas wel op dat je niet te veel afvalt, dat je wel een gezonde gewicht behoud.

    Als je wilt afvallen moet je daar dus onder zitten, ongeveer 1500 kcal dus. Eet minimaal drie keer per dag, gevarieerd als het kan. Met hardlopen raad ik Evy aan, een Belgische die een sportprogramma inspreekt (mp3). Met haar leer je op de juiste manier binnen tien weken 5 km te rennen. Elke dag rennen wordt afgeraden in verband met blessures.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thenn schreef:
    (...)
    Als je wilt afvallen moet je daar dus onder zitten, ongeveer 1500 kcal dus. Eet minimaal drie keer per dag, gevarieerd als het kan. Met hardlopen raad ik Evy aan, een Belgische die een sportprogramma inspreekt (mp3). Met haar leer je op de juiste manier binnen tien weken 5 km te rennen. Elke dag rennen wordt afgeraden in verband met blessures.


    Om af te vallen moet je net voldoende eten, anders gaat je lichaam vetten aanmaken omdat het minder energie binnenkrijgt dan het gewoon is, en zichzelf tegen verzwakking beschermt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Milah schreef:
    (...)

    Om af te vallen moet je net voldoende eten, anders gaat je lichaam vetten aanmaken omdat het minder energie binnenkrijgt dan het gewoon is, en zichzelf tegen verzwakking beschermt.

    Ik had dat gezien in een programma op TLC, Secret Eaters, en die vrouw werd toen voorgeschreven 1500 kcal per dag te eten. Verder heb ik er ook geen verstand van hoor. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Iemand heeft me ooit gezegd en ik quoteer: 'Als je wilt afvallen moet je 's ochtends veel eten en als je daartussen honger hebt een stuk fruit eten. 's Middags moet je ook veel eten en weer fruit eten als je honger hebt. Veel, maar gezond eten zodat je 's avonds geen honger meer hebt & liefst iedere dag, of 3 keer per week gaan sporten.'
    Verder heb ik geen idee.


    Birds born in a cage think flying is an illness.