• Hoi , ik heb een probleem ... Ik wil dus afvallen :/ ik eet of snoep noet bijzonder veel , alleen sport ik niet zo veel . Ik ben nu begonnen met elek avond een half u te joggen maar heeft iemand hier afvaltips ?

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 jan 2014 - 15:00 ]

    Capricious schreef:
    Oké, even voor de duidelijkheid: ik wil niemand hier aanvallen en ik denk ook niet dat iemand hier slechte bedoelingen heeft. Ik wil haar gewoon op het hart drukken dat het belangrijk is om genoeg (van het juiste) te eten als je veel sport. Waarom ik daarvan ben overtuigd, zal ik even onderbouwen.

    Gemiddeld heeft een vrouw van ongeveer 16-18 jaar 1900-2000 calorieën per dag nodig als ze niet veel aan beweging doet. Als ze wel aan beweging doet, ligt dit aantal rond de 2100-2200 calorieën. (Dit zijn algemene cijfers. Ik weet uiteraard niet hoeveel degene die dit topic heeft geopend weegt en hoe lang of oud ze is.)
    Als je af wilt vallen, moet je ongeveer 200-300 calorieën minder eten dan normaal. Dat zou betekenen dat ze op de dagen dat ze niet sport ongeveer 1700 calorieën nodig heeft.
    Op de dagen dat ze wel sport, heeft ze eigenlijk 2100-2200 calorieën nodig. Ze wil afvallen, dus dat aantal moet ietsje omlaag. In dit geval zou ze ongeveer 1900 calorieën binnen moeten krijgen als ze sport.

    Zoals ik al eerder aangaf is dit een algemeen overzicht. Het verschilt per persoon en ze hoeft zich uiteraard niet iedere dag aan exact calorieënaantal te houden.
    Al met al: ik ben geen professional en heb geen speciale studie gevolgd, maar zelf ben ik op een ongezonde manier in een korte tijd te veel afgevallen en daarom wil ik voorkomen dat dit iemand anders ook overkomt. Ik wilde mijn calorieënverhaaltje er eigenlijk niet bijhalen omdat ik van mening ben dat vooral je eetgewoonten op zich belangrijk zijn, maar dat kwam volgens mij niet op de juiste manier over.

    Voor vrouwen geldt dat je je bij het afvallen minimaal aan de 1500 moet houden. Daarbij kan je gewoon bewegingsoefeningen doen, zolang je maar niet heel intensief gaat sporten. Nu is die 1500 een gemiddelde. Het zal toch altijd verschillen per persoon en daarnaast ben je een 17 jarige, dus dan heb je in principe iets meer nodig. Deze informatie is afkomstig van het Voedingsgcentrum. Zij geven ook boekjes uit met o.a. recepten en tips erin.


    "I shut my eyes in order to see.'

    RapunzeI schreef:
    Wat is er mis met blij zijn met wie je bent en gewoon niet af gaan vallen?


    Nou, ik weet niet hoe het met dit meisje zit hoor, maar als je gewoon té veel weegt dat het ongezond is is het toch wel handig om af te vallen. Hoe blij je ook bent met jezelf. ^^
    Hoewel een béétje overgewicht heus geen ramp is en ik je groot gelijk geef dat je jezelf gewoon moet accepteren zoals je bent. Zolang het nog maar wel gezond is, vind ik. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh wacht, jij bent het. Explains waarom je niet gereageerd hebt. :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Als je het echt heel graag wilt kan ik je aanraden veel water te drinken. Minimaal twee liter, maximaal 4 liter per dag en maximaal 0.5 liter per uur.
    Water spoelt namelijk je lichaam schoon waardoor de afvalstoffen sneller verwerkt worden en sneller afgevoerd worden.
    Daarnaast kun je beter fruit eten als tussendoortje dan helemaal niks. Je lichaam is meestal gewend om tussen de maaltijden toch nog wat binnen te krijgen. Met fruit krijg je niet extreem veel binnen en toch is het gezond.
    Je moet ook elke ochtend ontbijten, het liefste maximaal een uur nadat je wakker bent geworden. Daarmee start je je verteringsstelsel op en verbrand je de hele dag door.
    Bij afvallen is voldoende slaap ook belangrijk, denk hierbij aan acht uur minimaal per nacht.
    Voor de rest gewoon ontbijten (ontbijten met fruit helpt heel goed), middag eten en avond eten.

    Dit weet ik omdat ik vaak genoeg moet afvallen voor de judo.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 16:53 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Orchard schreef:
    (...)
    Het gaat mij er meer om dat er in dit topic dingen worden geroepen die vermeden moeten worden volgens diegene, maar er geen goed alternatief wordt gegeven. Zo kan je bijv. niet ineens maaltijden overslaan en water drinken of geen brood meer eten. Daarnaast lijkt het alsof je zegt dat brood per definitie slecht is, wat natuurlijk niet zo is. Ik weet dat er veel twijfels zijn over gluten, daar kan ik ook niks over zeggen. Koolhydraten zijn niet meteen slecht, zolang je het maar goed balanceert en omega-6 is ook niet meteen verkeerd. Geloof wel in grote hoeveelheden. Daarnaast levert brood ook gewoon veel vezels, ook niet onbelangrijk. Fytinezuur heb ik geen weet van, maar ik lees net bij het Voorlichtingsbureau Brood dat het mogelijk ook gunstige effecten kent. Daarnaast zijn er meer stoffen die elkaar tegen werken. Zo werkt calcium de opname van ijzer tegen.

    Aardappelen, pasta, noten, maïs, rijst en havermout bevat geen jodium. (cat). Zeevis bevat het bijv. wel of je kiest een ander soort brood, zoals je ook zegt. Bakkers gebruiken over het algemeen 'bakkerszout' waar jodium aan is toegevoegd, omdat het lastig is om voldoende binnen te krijgen.


    Nou, prachtig van je dat je alles beter weet. En misschien als je m'n eerste post beter gelezen had, gaf ik tips waar ik wat aan heb/ heb gehad. Dat betekent niet gelijk dat alles "waar" hoeft te zijn. Bovendien herhaal je precies wat ik zeg. Niets is "slecht", zolang je het maar met elkaar compenseert. Maar ja, iedereen mag zelf bepalen hoe hij leeft.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Nou, prachtig van je dat je alles beter weet. En misschien als je m'n eerste post beter gelezen had, gaf ik tips waar ik wat aan heb/ heb gehad. Dat betekent niet gelijk dat alles "waar" hoeft te zijn. Bovendien herhaal je precies wat ik zeg. Niets is "slecht", zolang je het maar met elkaar compenseert. Maar ja, iedereen mag zelf bepalen hoe hij leeft.

    Wth? Ik zeg nergens dat ik 't beter weet en dat 't zoals moet als ik het zeg. :') Ik studeer alleen diëtetiek en dan vind ik 't juist interessant om over zulke dingen te praten. Voel je niet meteen zo aangevallen, zeg. Ik geef er alleen een aanvulling op van de dingen die ik heb geleerd.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Yayde schreef:
    (...)

    Nou, prachtig van je dat je alles beter weet. En misschien als je m'n eerste post beter gelezen had, gaf ik tips waar ik wat aan heb/ heb gehad. Dat betekent niet gelijk dat alles "waar" hoeft te zijn. Bovendien herhaal je precies wat ik zeg. Niets is "slecht", zolang je het maar met elkaar compenseert. Maar ja, iedereen mag zelf bepalen hoe hij leeft.

    Weet je wat nou zo grappig is? Ze wéét het ook echt beter, aangezien zij er fulltime voor studeert. Grapjas. (nerd)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Weet je wat nou zo grappig is? Ze wéét het ook echt beter, aangezien zij er fulltime voor studeert. Grapjas. (nerd)

    Maar, even dit: ik wil absoluut niet dat 't zo overkomt dat ik het beter weet. Als ik zou willen dan kan ik zo nog meer vertellen, maar dat doe ik juist om bovenstaande reden niet. Ik reageer alleen als ik iets opmerkelijks zie. Ik probeer echt niet mijn mening door te drukken. Wat iedereen eet moet-ie zelf weten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Barnabas schreef:
    (...)
    Weet je wat nou zo grappig is? Ze wéét het ook echt beter, aangezien zij er fulltime voor studeert. Grapjas. (nerd)


    Ik zeg toch ook dat het prachtig is dat zij het beter weet? ;p En nogmaals; het zijn tips die ik gebruik. Maar goed, iedereen mag zelf weten wat hij eet en zo (gelukkig maar) ^^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Orchard schreef:
    (...)
    Maar, even dit: ik wil absoluut niet dat 't zo overkomt dat ik het beter weet. Als ik zou willen dan kan ik zo nog meer vertellen, maar dat doe ik juist om bovenstaande reden niet. Ik reageer alleen als ik iets opmerkelijks zie. Ik probeer echt niet mijn mening door te drukken. Wat iedereen eet moet-ie zelf weten.


    Ik heb al lang geleden geleerd dat je op Quizlet niet je medische kennis moet delen, aangezien men hier liever luistert naar leken en kwakzalvers :Y) Mkay, misschien wat onaardig gezegd maar in het gedrang van mensen die niet goed weten waar ze het over hebben raakt de correcte informatie vaak op de achtergrond. Zie het recente longkanker topic. En huil.

    Je klinkt wel slim in dit topic tho. Nerd.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 19:36 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik wil even benadrukken dat wanneer je ouders ook niet bepaald de dunste zijn je zelf ook niet de dunste zal zijn. Het is niet alleen sporten, maar ook je bouw.
    Verder veel water drinken, buikspieroefening, joggen en gewoon goed gezond blijven eten. Jezelf ook een dag in de week jezelf een snoepdag te geven, anders houd je het heel moeilijk vol. Je mag best af en toe ongezond eten.


    Alleen maar tranen van geluk

    Okammy schreef:
    (...)

    Ik heb al lang geleden geleerd dat je op Quizlet niet je medische kennis moet delen, aangezien men hier liever luistert naar leken en kwakzalvers :Y) Mkay, misschien wat onaardig gezegd maar in het gedrang van mensen die niet goed weten waar ze het over hebben raakt de correcte informatie vaak op de achtergrond. Zie het recente longkanker topic. En huil.

    Je klinkt wel slim in dit topic tho. Nerd.

    De les van vandaag. :v Huiliehuil.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat extra hulp is nooit slecht. Ik zou een diëtist zoeken als ik jou was en daarmee overleggen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.