• Hoi , ik heb een probleem ... Ik wil dus afvallen :/ ik eet of snoep noet bijzonder veel , alleen sport ik niet zo veel . Ik ben nu begonnen met elek avond een half u te joggen maar heeft iemand hier afvaltips ?

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 jan 2014 - 15:00 ]

    adorepaulien schreef:
    (...)

    In begin is het belangrijk dat je nog die 2000 kcal binnen krijgt, aangezien je lichaam eerst moet wennen aan een dieet. Later kun je afbouwen naar 1500 kcal. Gevarieerd eten is wel belangrijk.

    Als je in de groei bent en ook nog eens sport, is het alles behalve gezond om maar 1500 kcal te eten. Het gaat erom dat je genoeg van het juiste binnenkrijgt. Als jij 2000 kcal aan wit brood, chocolade pasta en chips eet, hoef je niet te verwachten dat je afvalt. Zolang je 2000 kcal eet aan goed voedsel (havermout, yoghurt, volkoren brood, groenten, fruit, noten) dan kun je gewoon afvallen als je daarnaast geregeld aan sport doet.

    Wat je hier ook leest beste SmaggieM, laat jezelf niet wijsmaken dat je maar 1500 kcal nodig hebt als je van plan bent veel te gaan sporten. Als je het op die 1500 kcal houdt voor een lange periode help je namelijk je lichaam naar de klote en dat verdien je niet. En calorieën tellen raad ik eigenlijk gewoon af, omdat het gemakkelijk uit de hand kan lopen. Sommige mensen kunnen er heel goed mee omgaan en krijgen zo een duidelijk beeld van wat ze op een dag naar binnenwerken, maar bij anderen werkt het averechts en die raken ermee geobsedeerd. En als je dat punt bereikt, is er niets leuks meer aan een 'healthy lifestyle'.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    (...)
    Als je in de groei bent en ook nog eens sport, is het alles behalve gezond om maar 1500 kcal te eten. Het gaat erom dat je genoeg van het juiste binnenkrijgt. Als jij 2000 kcal aan wit brood, chocolade pasta en chips eet, hoef je niet te verwachten dat je afvalt. Zolang je 2000 kcal eet aan goed voedsel (havermout, yoghurt, volkoren brood, groenten, fruit, noten) dan kun je gewoon afvallen als je daarnaast geregeld aan sport doet.

    Wat je hier ook leest beste SmaggieM, laat jezelf niet wijsmaken dat je maar 1500 kcal nodig hebt als je van plan bent veel te gaan sporten. Als je het op die 1500 kcal houdt voor een lange periode help je namelijk je lichaam naar de klote en dat verdien je niet. En calorieën tellen raad ik eigenlijk gewoon af, omdat het gemakkelijk uit de hand kan lopen. Sommige mensen kunnen er heel goed mee omgaan en krijgen zo een duidelijk beeld van wat ze op een dag naar binnenwerken, maar bij anderen werkt het averechts en die raken ermee geobsedeerd. En als je dat punt bereikt, is er niets leuks meer aan een 'healthy lifestyle'.


    Dit is echt de grootste onzin.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Capricious schreef:
    (...)
    Als je in de groei bent en ook nog eens sport, is het alles behalve gezond om maar 1500 kcal te eten. Het gaat erom dat je genoeg van het juiste binnenkrijgt. Als jij 2000 kcal aan wit brood, chocolade pasta en chips eet, hoef je niet te verwachten dat je afvalt. Zolang je 2000 kcal eet aan goed voedsel (havermout, yoghurt, volkoren brood, groenten, fruit, noten) dan kun je gewoon afvallen als je daarnaast geregeld aan sport doet.

    Wat je hier ook leest beste SmaggieM, laat jezelf niet wijsmaken dat je maar 1500 kcal nodig hebt als je van plan bent veel te gaan sporten. Als je het op die 1500 kcal houdt voor een lange periode help je namelijk je lichaam naar de klote en dat verdien je niet. En calorieën tellen raad ik eigenlijk gewoon af, omdat het gemakkelijk uit de hand kan lopen. Sommige mensen kunnen er heel goed mee omgaan en krijgen zo een duidelijk beeld van wat ze op een dag naar binnenwerken, maar bij anderen werkt het averechts en die raken ermee geobsedeerd. En als je dat punt bereikt, is er niets leuks meer aan een 'healthy lifestyle'.

    1500 is prima. Heb 't zelfs nog even nagezocht. Natuurlijk is het wel belangrijk om vervolgens gezond en gevarieerd te eten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Capricious schreef:
    (...)
    Als je in de groei bent en ook nog eens sport, is het alles behalve gezond om maar 1500 kcal te eten. Het gaat erom dat je genoeg van het juiste binnenkrijgt. Als jij 2000 kcal aan wit brood, chocolade pasta en chips eet, hoef je niet te verwachten dat je afvalt. Zolang je 2000 kcal eet aan goed voedsel (havermout, yoghurt, volkoren brood, groenten, fruit, noten) dan kun je gewoon afvallen als je daarnaast geregeld aan sport doet.

    Wat je hier ook leest beste SmaggieM, laat jezelf niet wijsmaken dat je maar 1500 kcal nodig hebt als je van plan bent veel te gaan sporten. Als je het op die 1500 kcal houdt voor een lange periode help je namelijk je lichaam naar de klote en dat verdien je niet. En calorieën tellen raad ik eigenlijk gewoon af, omdat het gemakkelijk uit de hand kan lopen. Sommige mensen kunnen er heel goed mee omgaan en krijgen zo een duidelijk beeld van wat ze op een dag naar binnenwerken, maar bij anderen werkt het averechts en die raken ermee geobsedeerd. En als je dat punt bereikt, is er niets leuks meer aan een 'healthy lifestyle'.

    Ik had die 1500 kcal aangeraden en dat had ik niet moeten doen, omdat ik er DUIDELIJK geen verstand van heb. Maar jij laat het klinken alsof mensen hier bewust willen dat zij haar 'lichaam naar de klote' helpt. Iedereen hier probeert gewoon te helpen, ook al klopt die hulp soms niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Orchard schreef:
    (...)
    1500 is prima. Heb 't zelfs nog even nagezocht. Natuurlijk is het wel belangrijk om vervolgens gezond en gevarieerd te eten.

    Wel? :W Ik weet echt niets. Beter hou ik me hier in het vervolg buiten. :'D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thenn schreef:
    (...)
    Wel? :W Ik weet echt niets. Beter hou ik me hier in het vervolg buiten. :'D

    Oh, dan moet ik nog wel toevoegen dat ik 't niet zou doen in combinatie met veel sporten. Daar las ik even overheen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mijn doel was ook een tijdje om af te vallen, maar toen bedacht ik me dat een gezonde levensstijl aannemen veel belangrijker is! Een gezonde levensstijl zorgt er namelijk vanzelf voor dat je gewicht verliest. Een paar tips waar ik veel aan heb:

    - Drink geen frisdranken meer, alleen groene/rooibos thee en water.
    - Eet geen of weinig brood meer. Als je brood eet: kies dan ook voor gezond beleg, zoals kipfilet, 20+ kaas of ei
    - Eet geen snoep en koek meer en als je toch honger hebt neem je fruit
    - Sport drie keer in de week en neem in plaats van de lift de trap (dat soort kleine dingen maken al een verschil!) Ik hardloop twee keer en doe één keer yoga in de week. Yoga zorgt ervoor dat je lichaam flexibel wordt en sneller vet verbrandt. Met harlopen bedoel ik eigenlijk meer joggen. Ik zorg ervoor dat mijn hardslag niet boven de 140 uitkomt, omdat je anders geen vet meer verbrandt, maar traint voor conditie.
    - Eet gevarieerd.
    - Ga niet minder eten, maar gezonder. Af en toe mag je jezelf natuurlijk wel trakteren, anders houdt je lichaam het niet vol.

    Ze zeggen dat afvallen 70% gezond eten is, 20% sport en 10% genen. Dus... neem een gezonde eetstijl aan!

    Ik kijk voor gezonde recepten vaak op internet. Eén van mijn favoriete sites is deze: I love health

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 11:44 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Oké, even voor de duidelijkheid: ik wil niemand hier aanvallen en ik denk ook niet dat iemand hier slechte bedoelingen heeft. Ik wil haar gewoon op het hart drukken dat het belangrijk is om genoeg (van het juiste) te eten als je veel sport. Waarom ik daarvan ben overtuigd, zal ik even onderbouwen.

    Gemiddeld heeft een vrouw van ongeveer 16-18 jaar 1900-2000 calorieën per dag nodig als ze niet veel aan beweging doet. Als ze wel aan beweging doet, ligt dit aantal rond de 2100-2200 calorieën. (Dit zijn algemene cijfers. Ik weet uiteraard niet hoeveel degene die dit topic heeft geopend weegt en hoe lang of oud ze is.)
    Als je af wilt vallen, moet je ongeveer 200-300 calorieën minder eten dan normaal. Dat zou betekenen dat ze op de dagen dat ze niet sport ongeveer 1700 calorieën nodig heeft.
    Op de dagen dat ze wel sport, heeft ze eigenlijk 2100-2200 calorieën nodig. Ze wil afvallen, dus dat aantal moet ietsje omlaag. In dit geval zou ze ongeveer 1900 calorieën binnen moeten krijgen als ze sport.

    Zoals ik al eerder aangaf is dit een algemeen overzicht. Het verschilt per persoon en ze hoeft zich uiteraard niet iedere dag aan exact calorieënaantal te houden.
    Al met al: ik ben geen professional en heb geen speciale studie gevolgd, maar zelf ben ik op een ongezonde manier in een korte tijd te veel afgevallen en daarom wil ik voorkomen dat dit iemand anders ook overkomt. Ik wilde mijn calorieënverhaaltje er eigenlijk niet bijhalen omdat ik van mening ben dat vooral je eetgewoonten op zich belangrijk zijn, maar dat kwam volgens mij niet op de juiste manier over.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    (...)
    En calorieën tellen raad ik eigenlijk gewoon af, omdat het gemakkelijk uit de hand kan lopen. Sommige mensen kunnen er heel goed mee omgaan en krijgen zo een duidelijk beeld van wat ze op een dag naar binnenwerken, maar bij anderen werkt het averechts en die raken ermee geobsedeerd. En als je dat punt bereikt, is er niets leuks meer aan een 'healthy lifestyle'.

    Yep, dat is bij mij gebeurd en heeft geleid tot een eetstoornis NAO. Niet aan beginnen.


    ars moriendi

    Yayde schreef:
    Mijn doel was ook een tijdje om af te vallen, maar toen bedacht ik me dat een gezonde levensstijl aannemen veel belangrijker is! Een gezonde levensstijl zorgt er namelijk vanzelf voor dat je gewicht verliest. Een paar tips waar ik veel aan heb:

    - Drink geen frisdranken meer, alleen groene/rooibos thee en water.
    - Eet geen of weinig brood meer. Als je brood eet: kies dan ook voor gezond beleg, zoals kipfilet, 20+ kaas of ei
    - Eet geen snoep en koek meer en als je toch honger hebt neem je fruit
    - Sport drie keer in de week en neem in plaats van de lift de trap (dat soort kleine dingen maken al een verschil!) Ik hardloop twee keer en doe één keer yoga in de week. Yoga zorgt ervoor dat je lichaam flexibel wordt en sneller vet verbrandt. Met harlopen bedoel ik eigenlijk meer joggen. Ik zorg ervoor dat mijn hardslag niet boven de 140 uitkomt, omdat je anders geen vet meer verbrandt, maar traint voor conditie.
    - Eet gevarieerd.
    - Ga niet minder eten, maar gezonder. Af en toe mag je jezelf natuurlijk wel trakteren, anders houdt je lichaam het niet vol.

    Ze zeggen dat afvallen 70% gezond eten is, 20% sport en 10% genen. Dus... neem een gezonde eetstijl aan!

    Ik kijk voor gezonde recepten vaak op internet. Eén van mijn favoriete sites is deze: I love health

    Voordat je zomaar zegt dat iemand geen/weinig brood moet eten, geef dan ook een goed alternatief. :'D Brood is bijv. een goede bron van jodium en daarvan wil je geen tekorten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sketches schreef:
    Genoeg te vinden op Google over dit onderwerp en anders wel op Quizlet.
    Als je wilt afvallen kan je er ook wel even de kleine moeite van het zoeken in stoppen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Orchard schreef:
    (...)
    Voordat je zomaar zegt dat iemand geen/weinig brood moet eten, geef dan ook een goed alternatief. :'D Brood is bijv. een goede bron van jodium en daarvan wil je geen tekorten.


    Brood is een goede bron van jodium, maar de fytinezuur in het brood zorgt er ook voor dat zink, ijzer, calcium en magnesium minder goed wordt opgenomen door je lichaam. Bovendien zit het bomvol gluten, koolydraten en omega-6. Een goede broodvervanger kan speltbrood of roggebrood zijn. Bovendien zitten er in aardappelen, pasta, noten, mais, en rijst dezelfde voedingsstoffen en zijn dus goede broodvervangers. Havermout is ook echt aan te raden, omdat er weinig calorieeën inzitten, maar enorm veel (gezonde!) voedingsstoffen bevat, waardoor je een lang vol gevoel krijgt.
    Als je in de avond aardappelen eet, is het dus beter als je de rest van de dag geen brood eet. Dat heet compenseren, want wat je lichaam teveel binnenkrijgt wordt opgeslagen en omgezet tot vet. Hoop dat mijn uitleg van "geen/weinig brood eten" nu duidelijk is? (:

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 13:40 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Brood is een goede bron van jodium, maar de fytinezuur in het brood zorgt er ook voor dat zink, ijzer, calcium en magnesium minder goed wordt opgenomen door je lichaam. Bovendien zit het bomvol gluten, koolydraten en omega-6. Een goede broodvervanger kan speltbrood of roggebrood zijn. Bovendien zitten er in aardappelen, pasta, noten, mais, en rijst dezelfde voedingsstoffen en zijn dus goede broodvervangers. Havermout is ook echt aan te raden, omdat er weinig calorieeën inzitten, maar enorm veel (gezonde!) voedingsstoffen bevat, waardoor je een lang vol gevoel krijgt.
    Als je in de avond aardappelen eet, is het dus beter als je de rest van de dag geen brood eet. Dat heet compenseren, want wat je lichaam teveel binnenkrijgt wordt opgeslagen en omgezet tot vet. Hoop dat mijn uitleg van "geen/weinig brood eten" nu duidelijk is? (:

    Het gaat mij er meer om dat er in dit topic dingen worden geroepen die vermeden moeten worden volgens diegene, maar er geen goed alternatief wordt gegeven. Zo kan je bijv. niet ineens maaltijden overslaan en water drinken of geen brood meer eten. Daarnaast lijkt het alsof je zegt dat brood per definitie slecht is, wat natuurlijk niet zo is. Ik weet dat er veel twijfels zijn over gluten, daar kan ik ook niks over zeggen. Koolhydraten zijn niet meteen slecht, zolang je het maar goed balanceert en omega-6 is ook niet meteen verkeerd. Geloof wel in grote hoeveelheden. Daarnaast levert brood ook gewoon veel vezels, ook niet onbelangrijk. Fytinezuur heb ik geen weet van, maar ik lees net bij het Voorlichtingsbureau Brood dat het mogelijk ook gunstige effecten kent. Daarnaast zijn er meer stoffen die elkaar tegen werken. Zo werkt calcium de opname van ijzer tegen.

    Aardappelen, pasta, noten, maïs, rijst en havermout bevat geen jodium. (cat). Zeevis bevat het bijv. wel of je kiest een ander soort brood, zoals je ook zegt. Bakkers gebruiken over het algemeen 'bakkerszout' waar jodium aan is toegevoegd, omdat het lastig is om voldoende binnen te krijgen.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 15:59 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou je heel graag willen helpen maar ik moet zelf aankomen sorry, in ieder geval veel succes!


    You're imperfections makes you beautiful, they make you who you are ~ Demi lovato

    Wat is er mis met blij zijn met wie je bent en gewoon niet af gaan vallen?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 16:11 ]


    26 - 02 - '16