• Hoi mede-quizletters

    Ik heb een vraagje wie heeft de beste tips om in slaap te vallen?
    Rond een uur of 10 's avonds sluit ik mijn computer af en kruip mijn bedje in om vervolgens een half uurtje te lezen, daarna ga ik proberen echt in slaap te vallen en meestal lukt dat niet tot een uurtje of 3. Dan ben ik of aan het piekeren of gewoon voor me uit aan het staren (niet dat ik zo veel kan zien in het donker). Als ik dan in slaap val heb ik vaak nachtmerries en anders dan slaap ik telkens een kwartiertje heel onrustig en dat word ik weer wakker. Eigenlijk hoor ik elke dag om 6 uur mijn bed uit te gaan (op doordeweekse dagen) maar van de afgelopen 13 is dat 5 keer gelukt. Alle andere dagen kruip ik om een uurtje of 1 in de middag mijn bed uit en dan nog ben ik dood, maar dan ook doodmoe.
    Ik heb op het moment well veel stress en ik heb pfeiffer, maar dat heb ik al langer en door de pfeiffer werd ik wel moe, maar in slaap vallen was nooit een probleem. Ik heb een jaar geleden ofzo wel al slaap problemen gehad en na een week echt niet geslapen te hebben ben ik met mijn moeder bij de dokter geweest voor slaappillen, maar dat wil ik nu nog niet doen om twee redenen:
    1. Het was toen erger, ik viel toen gewoon NIET in slaap, nu wel alleen heel langzaam en slecht. Dus het was veel erger, bovendien kreeg ik last van halicunaties...
    2. Dan maakt mijn moeder zich zorgen over mij en dat kan ik haar op dit moment niet aan doen omdat ze even voor zichzelf moet zorgen. De reden waarvoor is trouwens ook een van mijn grooste redenen dat ik onder de stres zit

    Dus iemand andere ideeën?
    Schaapjes tellen en thee werken niet trouwens (Na 4391 -ik overdrijf- schaapjes had ik het op gegeven)


    It's very important for you to believe that you are the one

    Probeer eens lavendelolie op je kussensloop te smeren of een takje lavendel onder je kussen te leggen, dit heeft een kalmerende en slaapverwekkende werking.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 21:04 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hmm, ik heb zelf ook wel is slaapproblemen gehad, maar niet op die manier. Ik sliep gewoon slecht en daardoor te weinig waardoor ik door de dag enorm moe was. Mijn probleem lag bij te lang nadenken over dingen, piekeren, te energiek, te moe en mijn kussen dat gewoon niet meer goed lag. Ik heb een nieuw kussen, ik probeer mijn hoofd leeg te maken en dan te slapen. Het lukt nu best wel goed om te slapen, maar ik weet en denk niet dat jij hier veel aan gaat hebben. Ik denk ook niet dat je vitaminen of ijzer te kort hebt, want dan ben je gewoon heel moe, kan je wel laten testen? Misschien eens een warm bad nemen vlak voor het slapen, warme melk met eventueel honing (al lukt dit bij mij ook niet), zoek tips op op internet?


    16 - 09 - '17

    Ik herken precies je probleem; Ik heb het namelijk zelf ook. Ik kan niet slapen voor 2 uur 's nachts en als ik wel slaap heb ik alleen maar nachtmerries. Ik heb veel hoofdpijn en ik ben vaak heel erg moe.
    Mijn oma gaf als tip om warme melk te drinken voordat je gaat slapen, en ik moet zeggen dat het bij mij wel heel goed werkt. Ik vind het ook wel fijn om met een warme kruik tegen mijn buik aan te gaan slapen.
    Ik hoop dat mijn tips - of mijn oma's tips eigenlijk - een beetje zullen helpen, en ik hoop dat het weer beter gaat met je!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Het komt waarschijnlijk omdat je strest voordat je gaat slapen over de nachtmerries of je druk maakt over te kort slapen. Probeer eens kalmerende thee te drinken, of te mediteren voordat je gaat slapen.


    Your make-up is terrible

    Mediteren lijkt me wel een goed idee eigenlijk...
    Dan ga ik tenminste niet zo piekeren (hoop ik)
    Overigens melk dat lust ik dus echt niet behalve als het door me koffie zit, maar ik denk niet dat het verstandig is om dat te drinken voor het slapen gaan xD

    Allemaal bedankt voor de tips trouwens c:


    It's very important for you to believe that you are the one

    Ik raad je aan om ermee naar de dokter te gaan. Iedereen slaapt natuurlijk weleens slecht, maar als je een hele maand moet leven op vijf uur slaap per nacht ben je op een gegeven moment helemaal gebroken en valt de rust die je nodig hebt niet zomaar in te halen.
    Echt tips heb ik niet. Zelf zit ik al zolang als ik me kan heugen aan de melatoninetabletjes, maar deze werken ook niet altijd even goed - tenzij ik de dagelijkse dosis aan mijn laars lap. Gewoon naar de dokter gaan dus. :Y)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Als ik mijn kijk en luistertoets Engels moet geloven helpt het als je afkoelt. Bijvoorbeeld een lekker warme douche of bad en daarna lekker afkoelen in bed.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ^ Of kijk een kijk en luistertoets Engels, dan lig je ook zo te pitten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik denk dat het komt doordat je zo lang nog op je laptop zit. Ik heb ook last van slaapproblemen gehad en mijn advies was om een uur voordat je gaat slapen niets meer met digitale dingen te doen. Ga wat lezen of luister muziek, maar geen tv of laptop meer. En haal ook al je tv's, laptops en mobieltjes uit je kamer. De straling ervan houd je niet alleen wakker, maar is ook slecht voor je. Het is ook fijn als je je raam in je kamer openzet. Dit zorgt voor goede frisse lucht en dan slaap je lekkerder. Maar maak het niet te koud, dus doe in de winter een deken over je heen. Ook is het lekker als je kamer lekker ruikt. Steek wierrook of een geurkaarsje aan met je favo geur. Dat maakt je rustig en ontspannen.
    Dit is regelrecht gekopieerd uit het document dat ik moest gebruiken. Ik hoop dat je er wat aan hebt (flower)

    Chloroform kan miss helpen? Xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ontspan je spieren is heel belangrijk. Je zelf heel rustig, ontspannen, relax etc laten worden is belangrijk. En mss dat vroeg op de avond sporten ook helpt.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Even bij mijn topics. Ik geef je zo tips :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb ook Pfeiffer, en ik kan ook niet goed inslapen, en dan slaap ik tot 10 uur, dat komt omdat ik overdag ook al uitrust denk ik. Ik gebruik Melatonine pilletjes , dat raad ik wel aan. Het is een natuurlijk stofje dat je lichaam aanmaakt om te slapen, dus ik denk ook niet dat je er hallicunaties van krijgt. Je kan ook een banaan eten voor dat je gaat slapen en thee drinken, die speciale om in slaap te vallen, zoals kamille thee.
    Het enige wat ik voor de rest als advies kan geven is dat je je computer eerder uit moet zetten, maar ik snap ook dat je dat niet wilt....

    Veel succes!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik moest er ook mee naar de dokter, en ik heb eerst Prazepam/Lysanxia moeten slikken maar dat waren benzo's en dat is de grootste troep die er bestaat. Waarschijnlijk dat jouw slaapmedicijn ook een benzo was. Nu heb ik een ander, lichter slaapmiddel gekregen, Stilnoct, is geen benzo en een inslaper ipv een doorslaper en ik moet zeggen dat die wel helpt :) Misschien eens vragen aan je huisarts, om als 'ie je wat voorschrijft een inslaper te krijgen en zeker geen benzo? Lavendelolie werkt ook op de dagen dat je geen pil neemt, merk ik :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik herken het opzich wel, misschien even douchen of thee voordat je naar bed gaat of rustgevende muziek?