• Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar anders mogen de mods het verplaatsen
    Nou, dit is een zeiktopic, klik weg als je hier geen zin in hebt, ik wil het gewoon ergens kwijt.

    Ik zie het eigenlijk niet meer zo zitten, al weken niet meer. Ik schrijf niet meer, doe bijna niets meer aan school en ben laat in de nacht klaarwakker, terwijl iedereen om me heen denkt dat ik slaap, want zo'n type ben (/was) ik niet. In ieder geval, mijn vriendje heeft het dus laatst uitgemaakt, om een nogal onduidelijke reden en ik heb geprobeerd vrienden te blijven. Maar dat lukt niet. Hij ontwijkt me en reageert niet op mijn berichtjes die ik hem stuur. Ik heb het dus een tijdje gelaten zoals het is en ons allebei laten rusten, om niet tegen hem te praten en berichten te sturen. Een hele tijd deed ik dat niet meer, ik wist dat hij niet zou reageren, of in ieder geval bot en afwezig, dus waarom zou ik het doen? Maar dat is het probleem. Ik mis hem met de dag meer. We hadden verschrikkelijke leuke tijden samen en onze relatie duurde zeven maanden. Als ik me alleen voelde, kon ik naar hem toe, maar dat kan nu niet meer. Hij gedraagt zich niet meer zoals hij altijd tegen me deed, hij weigert zelfs vrienden te blijven. Het probleem is nu, dat mijn vriendinnen me vanwege een of andere reden ook ontwijken en negeren, zoals mijn ex het doet. Ik heb gevraagd wat er aan de hand is, maar alles wat ze zeggen is dat ik hen met rust moet laten. Dat heb ik dus gedaan. Maar nu zit ik zo eenzaam naar school toe te fietsen, zo eenzaam in weekenden, vakanties.. Ik mis hen gewoon. Mijn vrienden en mijn ex. Ze waren alles voor me. Zonder hen ben ik niets. Ik schrijf en lees geen woord meer en weiger nog maar een boek open te doen. Ik gedraag me anders dan normaal. Met mijn ouders kan ik hier absoluut niet over praten. Ze begrijpen mij verkeerd en denken dat het simpel is om nieuwe vrienden te maken. Nou, op mijn school is dat niet zo. Al probeer ik het wel vaak. Maar het resultaat?

    Applaus als je dit helemaal gelezen hebt.. Voor iedereen die denkt dat dit lezen geen enorme tijdverspilling is, omdat er ergere problemen zijn in het leven; ik vraag jullie om tips en advies.


    Some people are art and do art at the same time

    Meid, ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Ik zit zelf ook momenteel in een lastig parket.
    Ik hoop dat alles snel weer goed mag komen <3


    26 - 02 - '16

    RapunzeI schreef:
    Meid, ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Ik zit zelf ook momenteel in een lastig parket.
    Ik hoop dat alles snel weer goed mag komen <3



    Awh, dankjewel. Het betekent sueprveel voor me en ook jou veel sterkte! Hopelijk komt ook alles goed met jouw problemen!


    Some people are art and do art at the same time

    Ahhh wat rot voor je, ik hoop dat het snel goedkomt! Misschien kun je in de tussentijd eens met een mentor ofzo praten? Of een zogezegd neutrale vriendin zoeken, en als die er is vragen wat er aan de hand is met de rest. Zijn het gezamelijke vrienden die eerst met hem bevriend waren of waren het zogezegd 'gescheiden' vriendengroepen? Ik hoop alvast dat je hier snel uitraakt! <3


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Wat erg voor je, wat raar dat je vrienden ook zo doen. Mijn pb staat altijd voor je open. (:

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 14:36 ]


    A good book on your shelf is a friend that turns its back on you and remains a friend. ~Author Unknown

    Da's echt vreselijk voor je. (al heb je daar eigenlijk niets aan)
    Ik wou dat ik je tips kon geven of je op z'n minst wat kon helpen maar meer zeggen dan doorbijten en hopen voor het beste kan ik niet. ):
    Ik hoop echt dat het terug goed komt of dat je op z'n minst een nieuwe, toffe vriendengroep vindt. *knuffel*


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    N'aw, wat een naai-actie zeg. Als ze dat doen, vind ik wel dat ze er een reden bij moeten geven. Hopelijk komt het snel goed, ik weet ook niet hoe jij dit ingehouden hebt. Volgens mij zou ik allang gek zijn geworden. Maar kan je niet een vriendin apart nemen, die nog redelijk normaal doet, en het aan haar vragen? Ik zou het in elk geval wel met iemand erover hebben.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou gewoon voor die mensen hun deur staan en vragen waarom zo ineens zo doen. Als iedereen plots jou zo afstoot dan moet er waarschijnlijk wel ergens een addertje onder het gras zitten. Misschien heeft je ex hen opgestookt met dingen die totaal niet waar zijn. Ga naar hen toe (en dan bedoel ik niet telefoneren of sms'en maar echt voor hun deur gaan staan) en vraag hen op de man af wat hun probleem is. En dan kan je verder om te zien wat je eraan kan doen.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik zou als ik jou was naar allemaal en daarmee bedoel ik dus je 'vriendinnen' en je ex een lange brief sturen.
    Waarin je zet wat je voelt en dat je duidelijkheid wilt en waarin je natuurlijk ook zegt wat je voelt voor hen in een vriendschap.
    Ik heb ooit toen ik ruzie had met een vriendin een brief ik haar brievenbus gestopt met hoe ik onze vriendschap zie en toen whatsappte ze me gelijk.
    Mensen willen vaak niet luisteren naar wat je te zeggen hebt als ze 'boos' op jou zijn.
    Woorden maken los en brengen emoties mee.
    Hopelijk kun je er wat mee.
    xo'

    Ook een knuffel namens mij :)

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 14:49 ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Thanks allemaal! Echt waar, het betekent zoveel voor me, ik waardeer jullie en jullie reacties enorm! <33
    Met mijn mentor heb ik al gepraat, er is alleen niet veel gebeurd. :x We waren een vriendengroepje, van zo'n drie tot vijf mensen. Iedereen in het groepje ging met elkaar om en niemand bleef ergens apart. Wat ik dus wel doe. Ze sluiten me buiten, negeren en ontwijken me. Ze doen anders dan ze normaal tegen me doen. Sowieso kan ik niet naar hen toe voor de deur, de meesten wonen aan de andere kant van de stad en van een paar weet ik niet eens de woonplaats.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 14:54 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Zonder hen ben je niets? Natuurlijk wel! Denk je dat je ex en je vrienden je hele leven bij je zullen blijven? Ik snap dat het op dit moment ontzettend kut is, maar je moet trouw zijn aan jezelf. Toen ik helemaal alleen was en me ontzettend kut voelde (ik was toen ook vaak 's nachts wakker) heb ik tegen mezelf gezegd dat ik gewoon schijt aan al die mensen moest hebben en gewoon mijn eigen ding moest doen. Het kostte heel veel wilskracht, maar ik bleef gewoon denken aan de toekomst en aan de leuke opleiding die ik op het oog had, en uiteindelijk lukte het me om die mensen gewoon links te laten liggen. En trouwens, die zogenaamde vrienden van jou zijn je helemaal niet waard. Als het echt vrienden waren geweest, hadden ze wel gewoon gezegd wat er aan de hand was. Accepteer hun keuze en ga verder met je leven, want je kunt nou eenmaal niet je hele leven op hun blijven steunen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik vind het echt heel erg voor je, ook van je vriendinnen. En jongens zijn soms zo een eikels, misschien kan je toch best proberen hem achter je te laten want als hij zo doet is hij je echt niet waard denk ik dan. (Als ik een moeilijk momentje had ging ik altijd in de zetel liggen met heel dekens op mij, ijs en chocolade dichtbij en dan naar Glee of Gossip Girl kijken, en dat werkte altijd bij mij (: )
    En met die vriendinnen zou ik eigenlijk echt niet weten wat te doen, maar ik hoop alleszins dat alles goedkomt! <3


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Lieve Em,

    Ik snap precies hoe je je voelt. Gek genoeg heb ik momenteel ook een rottijd met mijn vriendje en stond ik zelfs op het punt het uit te maken vandaag. Ik vind het echt heel erg rot voor je. Je weet dat je altijd in mijn gb/pb terecht kan.
    Ondanks dat je een geweldige tijd met je vriendje gehad hebt, laat hem lekker in het gehakt zakken. Natuurlijk begrijp ik dat je hem mist en dat je vrienden wilt blijven maar de dingen gaan zoals ze moeten gaan en er zijn nog duizend andere leuke jongens die jou wel waard zijn!
    Wat je vriendinnen betreft, ik zou ze vragen waarom ze zo doen en ze anders ook lekker laten. Als ze er niet voor je zijn in moeilijke tijden zijn ze geen echte vriendinnen en jou dis niet waard. Kom voor jezelf op Emma!
    Het klinkt misschien nogal hard wat ik net schreef maar je hebt nog een heel leven voor je en dat moet je niet laten verpesten door een jongen en vriendinnen die je niet eens steunen!!

    xx


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Morticia schreef:
    N'aw, wat een naai-actie zeg. Als ze dat doen, vind ik wel dat ze er een reden bij moeten geven. Hopelijk komt het snel goed, ik weet ook niet hoe jij dit ingehouden hebt. Volgens mij zou ik allang gek zijn geworden. Maar kan je niet een vriendin apart nemen, die nog redelijk normaal doet, en het aan haar vragen? Ik zou het in elk geval wel met iemand erover hebben.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Aww. Jullie maken me echt blij, voor de eerste keer in tijden heb ik een gemeende glimlach op mijn gezicht. Alles door jullie. Ik zal proberen alle tips op te volgen, I love you all! <33


    Some people are art and do art at the same time

    Ik snap je "zonder hen ben ik niks" gevoel erg goed. Maar hoe ik de wereld zie is dat bijna niemand te vertrouwen is, hoe moeilijk het ook is probeer dingen te vinden die jou gelukkig maken, zoek je eigen geluk op want helaas kunnen deze mensen het je niet geven. En over die jongen? Hij is het niet waard om depressief om te zijn, jij kan veel beter krijgen, echt waar :)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 14:59 ]


    Writing and dreaming is the most beautiful thing in the world ~