• De stelling van deze week luidt:
    Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    In India wel ja.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(

    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(


    ik ben het daar wel mee eens, *zwakkere* mannen/jongens hebben ook recht op pepperspray....


    Asante sana, squash banana, we we nuga, mi mi apana.

    Oneens, er zitten altijd wel gekken bij die de pepperspray misbruiken. En de jongens in gevaar dan? Volgens mij beslaat het mannelijke geslacht ook een groot deel van de verkrachtings- misbruik en zinloos geweldpercentages. Of iedereen, of niemand. Dan zou ik liever zeggen: zet iedere jongere op een zelfverdedigingstraining. Kan ook misbruikt worden, dat zeker, maar het is veel veiliger dan iedereen genadeloos pepperspray toestoppen.


    Searching heavens for another earth

    Dit is een moeilijke. Aan een kant denk ik dat als je het alle vrouwen geeft het veel misbruikt gaat worden, maar aan de andere kant kan het ook veel misbruik en/of zinloos geweld vermijden. Ik zou er eerder een limite op zetten. Mensen die zich onveilig voelen (met rede die opgegeven moet worden) of vrouwen die zoiets al achter de rug hebben om zich veiliger te voelen. En wat Taiteilijan zegt is ook nog niet eens zo'n slecht idee: jongeren op zelfverdediging. Al zal daar veelkans ook wel een dubbele zijde aan zitten.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Wyrd schreef:
    In India wel ja.

    I quote this.

    Verder oneens. Dan geef je vrouwen een recht die mannen niet hebben en dat is niet echt eerlijk. Bovendien kunnen vrouwen misbruik maken van dat recht en ik durf te wedden dat er vrouwen zullen zijn die dat zouden doen.


    You are beautiful, you are love.

    Nou ja, sowieso vind ik dat mannen het recht er dan ook op verdienen.
    Maar zoals inderdaad al gezegd is, zullen er genoeg gekken zijn die het gaan misbruiken. Dus ik weet het niet zo goed. Maar zo ja, dan ook mannen. Want het is discriminatie en bovenal onzin om zo'n recht alleen aan vrouwen toe te kennen. Mannen kunnen net zo goed in gevaarlijke situaties terecht komen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    O..ke...
    Het valt mij op dat er op quizlet hierbij zoveel op-de-man-inspelen argumenten worden gemaakt..


    Aan niets denken is ook denken.

    Geregistreerde pepperspray. Je kan het enkel krijgen bij bepaalde punten waar je geregistreerd wordt en dan voor iedereen, niet enkel bepaalde groepen.


    Your make-up is terrible

    Florentina schreef:
    O..ke...
    Het valt mij op dat er op quizlet hierbij zoveel op-de-man-inspelen argumenten worden gemaakt..


    Ik vind gewoon dat ook moet worden gekeken naar mannen die in gevaarlijke situaties terecht komen, want dat komt net zo goed voor als vrouwen in gevaarlijke situaties.
    Men moet gewoon begrijpen dat beiden geslachten deze problemen kunnen hebben en geen onderscheid maken tussen vrouwen en mannen, want het is toch net zo erg als er een vrouw wordt aangevallen en een man wordt aangevallen?
    De maatschappij richt haar blik vooral op de vrouwen in gevaar en vergeet dat mannen hetzelfde kunnen meemaken. En daar ben ik fel tegen.
    Dit betekent overigens niet dat het me meer doet als een man iets overkomt dan dat een vrouw iets overkomt, juist niet, want dat is nou net mijn punt: het is net zo erg.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Eens, maar het moet dan ook écht heel zwaar bestraft worden als het onnodig gebruikt wordt.


    Valar Morghulis.

    Taiteilijan schreef:
    Oneens, er zitten altijd wel gekken bij die de pepperspray misbruiken. En de jongens in gevaar dan? Volgens mij beslaat het mannelijke geslacht ook een groot deel van de verkrachtings- misbruik en zinloos geweldpercentages. Of iedereen, of niemand. Dan zou ik liever zeggen: zet iedere jongere op een zelfverdedigingstraining. Kan ook misbruikt worden, dat zeker, maar het is veel veiliger dan iedereen genadeloos pepperspray toestoppen.


    dit dus...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Hestar schreef:
    Eens, maar het moet dan ook écht heel zwaar bestraft worden als het onnodig gebruikt wordt.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Sunyata schreef:
    (...)
    I quote this.

    Verder oneens. Dan geef je vrouwen een recht die mannen niet hebben en dat is niet echt eerlijk. Bovendien kunnen vrouwen misbruik maken van dat recht en ik durf te wedden dat er vrouwen zullen zijn die dat zouden doen.


    Mijn zus is zo'n type. Mijn broer heeft last van de bureaucratie met het verlengen van zijn riijbewijs en is dus veel afhankelijker van haar. Zij gebruikt deze machtspositie puur om met hem to klooien: "Oh nee, ik kan toch niet, ik heb net "hoofdpijn." "Sorry, ik heb veel huiswerk *na een middag tv-kijken*."

    Oneens. Ik weet dat er snel misbruik van het vrouwelijke geslacht word gemaakt, maar pepperspray op zak hebben vind ik een beetje onlogisch. Er zijn genoeg jongens die net zo goed misbruikt kunnen worden en daarnaast kan een vrouw ook zelf de kans verkleinen om misbruikt te worden door in de avonduren niet meer over straat te gaan en zo veel mogelijk uit steegjes en onbetrouwbare gebieden te blijven.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."