• De stelling van deze week luidt:
    Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Het moet gewoon niet nodig zijn om (voor de zekerheid) pepperspray bij je te hebben...

    Nee, vrouwen moeten het recht hebben om zonder pepperspray over straat te lopen en zich toch veilig te voelen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    Nee, vrouwen moeten het recht hebben om zonder pepperspray over straat te lopen en zich toch veilig te voelen.


    Amen to this.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Serenitae schreef:
    (...)
    Ik zeg niet dat het moet, maar als je als vrouw zijnde jezelf wilt beschermen, kun je het beste gewoon uit die buurten blijven. Natuurlijk kan ik niemand opleggen dat ze uit gevaarlijke gebieden moeten blijven, maar dit is toch een deel van zelfbescherming. Je moet gevaar niet gaan opzoeken, daar heb je alleen maar jezelf mee.

    Dat snap ik wel, maar ik vind het zelf nogal bekrompen. Bij ons in de buurt zijn er ook gebieden waar je op tijdstippen beter niet kunt komen, maar dan moet ik er wel doorheen om ergens te komen, om het zo even te zeggen. Dan ga ik niet helemaal om, alleen vanwege het feit dat die gozers nogal "intimiderend" zijn.
    Edit: En precies wat Tuala zegt, als vrouw-zijnde hoor je gewoon veilig over straat te kunnen lopen. Maakt niet uit waar dat is.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 14:49 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    CrueIIa schreef:
    (...)
    Dat snap ik wel, maar ik vind het zelf nogal bekrompen. Bij ons in de buurt zijn er ook gebieden waar je op tijdstippen beter niet kunt komen, maar dan moet ik er wel doorheen om ergens te komen, om het zo even te zeggen. Dan ga ik niet helemaal om, alleen vanwege het feit dat die gozers nogal "intimiderend" zijn.


    Ik geef je hier helemaal gelijk in, hoor. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat je een deel van het probleem kunt oplossen door eerst naar jezelf te kijken. Als je bepaalde mannen niet de aanleiding geeft om misbruik van jou te maken, zal het probleem ook zichtbaar kleiner worden.
    En ik wil er ook op benadrukken dat die aanleiding absoluut niet de schuld is van de desbetreffende vrouw, maar er zijn nou eenmaal mensen die op een ziekelijke manier denken en dit wél zo zien.
    Verder ben ik het helemaal met je eens, er zou niet eens een reden moeten zijn om -om te lopen of een wapen bij je te dragen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Nee. Daar wordt gegarandeerd misbruik van gemaakt en de gemiddelde vrouw in Nederland loopt niet zo heel snel in gevaar als je geen erge vijanden hebt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    CrueIIa schreef:
    (...)
    Pardon? Het ligt niet enkel daaraan. Vrouwen moeten die gebieden dus maar vermijden, omdat (sommige) mannen zich niet in kunnen houden?
    Voor de rest ben ik het eens met Taiteilijan.

    Niet alleen voor vrouwen is het slim om die gebieden te vermijden, maar ook voor mannen.
    Verder ben ik het eens met Taiteilijan en denk ik dat zelfverdediging een beter oplossing is, ook omdat het vaak een zekere zin van discipline met zich meebrengt.


    From these ashes, I will rise

    Sunyata schreef:
    (...)
    I quote this.

    Verder oneens. Dan geef je vrouwen een recht die mannen niet hebben en dat is niet echt eerlijk. Bovendien kunnen vrouwen misbruik maken van dat recht en ik durf te wedden dat er vrouwen zullen zijn die dat zouden doen.


    Zeker, inclusief er "per ongeluk" mensen het op anderen gaan spuiten om het eens uit te testen.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Okammy schreef:
    (...)

    Even veilig als daarvoor. Maar als jij het gevoel hebt dat je met een wapen over straat moet lopen, voel je je dan veilig? Als jij weet dat verder iedereen een wapen op zak kan hebben, voel je je dan veiliger dan wanneer je weet dat niemand een wapen bij zich heeft? Als jij weet dat je maar iemand verkeerd hoeft aan te kijken en je krijgt een gezicht vol pepperspray, voel je je dan veiliger? Opnieuw, kijk naar amerika: Daar haalt iedereen voor het minste of geringste zijn wapen tevoorschijn om te gaan schieten (aankloppende mensen, mensen met een capuchon op) en met pepperspray zal dat alleen maar erger zijn doordat je weet dat je er niemand mee kan doden.

    (Ik schaar pepperspray voor het gemak even onder wapens, want het enige nut van pepper spray is iemand pijn doen)

    Goed gezegd, ben het helemaal met je eens. Uiteindelijk wordt de wereld er niet beter door wanneer iedereen pepperspray/een wapen op zak heeft.


    You are beautiful, you are love.

    Oneens, zelfs vrouwen kunnen pepperspray misbruiken. En ik vind ook dat geen enkele man het mag hebben. Eigenlijk zou het verboden moeten worden.


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Eens, mits er een controle of cursus ofzo voor komt.
    Op plaatsen waar het mag, zullen er best veel ongelukken gebeuren, dus er moet goed over nagedacht worden. Misschien ook een lichtere versie. Je moet het ook niet aan iedereen geven, maar mensen die 's avonds over straat moeten of in moeilijke buurten wonen.
    Verder niet alleen vrouwen, maar iedereen.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 16:34 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Of gewoon op onbeperkt chocolade.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maar maar maar... Ik wil m'n AK-47. Putverdurrie.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Orchard schreef:
    Of gewoon op onbeperkt chocolade.

    Ja. :9~


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Tuala schreef:
    Nee, vrouwen mensen moeten het recht hebben om zonder pepperspray overs traat te lopen en zich toch veilig te voelen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it