• De stelling van deze week luidt:
    Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Niet alleen voor vrouwen. Dat zou het verschil tussen de twee sekse enkel groter maken en ook mannen hebben op straat te maken met geweld. Bovendien zouden er sowieso consequenties moeten zijn als je het misbruikt, en ik vind het ook een slim idee om te registreren wie gebruik maakt van pepperspray.


    Tijd voor koffie.

    Hmm, als vrouwen het kunnen krijgen moeten (de zwakkere) mannen het ook kunnen krijgen. Anders is het immers discriminatie en krijgen we daar weer gezeik over.


    26 - 02 - '16

    Dan wil ik ook pepperspray (cat)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Dafuq betekent dat? "Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray."? Iedere vrouw krijgt een gratis kannetje pepperspray? Iedere keer dat ik een stelling zie is het idioter...

    Denk dat pepperspray exact hetzelfde zou doen als de wapens in amerika: Het maakt een samenleving gebaseerd op angst.


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    Dafuq betekent dat? "Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray."? Iedere vrouw krijgt een gratis kannetje pepperspray? Iedere keer dat ik een stelling zie is het idioter...

    Denk dat pepperspray exact hetzelfde zou doen als de wapens in amerika: Het maakt een samenleving gebaseerd op angst.


    Agreed.


    Aan niets denken is ook denken.

    Wyrd schreef:
    In India wel ja.


    ©1998

    Deodorant in iemands ogen spuiten doet ook zeer.....^^"


    The Definition of Insanity

    Ongewoonlijk schreef:
    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(
    Hier ben ik het mee eens. Als vrouwen het mogen, zouden mannen het ook mogen hebben. Daarbij ben ik het ook eens met Alwin. Als iedereen pepperspray mag, ben je dan nog wel veilig op straat? Het lijkt me niet handig...

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 13:18 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ongewoonlijk schreef:
    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(


    I agree,
    + Er staat nu al op het internet hoe je pepperspray kan maken. Dit zou het 'krijgen' van pepperspray alleen maar makkelijker maken.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Taiteilijan schreef:
    Oneens, er zitten altijd wel gekken bij die de pepperspray misbruiken. En de jongens in gevaar dan? Volgens mij beslaat het mannelijke geslacht ook een groot deel van de verkrachtings- misbruik en zinloos geweldpercentages. Of iedereen, of niemand. Dan zou ik liever zeggen: zet iedere jongere op een zelfverdedigingstraining. Kan ook misbruikt worden, dat zeker, maar het is veel veiliger dan iedereen genadeloos pepperspray toestoppen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    DarkSavior schreef:
    (...)Hier ben ik het mee eens. Als vrouwen het mogen, zouden mannen het ook mogen hebben. Daarbij ben ik het ook eens met Alwin. Als iedereen pepperspray mag, ben je dan nog wel veilig op straat? Het lijkt me niet handig...


    Even veilig als daarvoor. Maar als jij het gevoel hebt dat je met een wapen over straat moet lopen, voel je je dan veilig? Als jij weet dat verder iedereen een wapen op zak kan hebben, voel je je dan veiliger dan wanneer je weet dat niemand een wapen bij zich heeft? Als jij weet dat je maar iemand verkeerd hoeft aan te kijken en je krijgt een gezicht vol pepperspray, voel je je dan veiliger? Opnieuw, kijk naar amerika: Daar haalt iedereen voor het minste of geringste zijn wapen tevoorschijn om te gaan schieten (aankloppende mensen, mensen met een capuchon op) en met pepperspray zal dat alleen maar erger zijn doordat je weet dat je er niemand mee kan doden.

    (Ik schaar pepperspray voor het gemak even onder wapens, want het enige nut van pepper spray is iemand pijn doen)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ongewoonlijk schreef:
    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(


    this


    You dare to gaze upon me?

    Ongewoonlijk schreef:
    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(


    En jij denkt dat je met een busje pepperspray een groep jongeren tegen kunt houden? Wss doe je niet zo heel veel meer dan ze ontzettend boos maken. Plus, hoe stel je vast of iemand zwak genoeg is om recht te hebben op pepperspray? Denk je dat er veel mannen graag getest willen worden om te kijken of ze "fysiek zwak genoeg zijn" om een busje pepperspray te mogen hebben?
    Het leuke is, als je het onderscheid niet kunt maken dan heeft iedereen pepperspray (of niemand) en dan krijg je niet alleen klappen maar ook een flinke lading pepperspray in je gezicht.


    quidquid excusatio prandium pro

    Serenitae schreef:
    Oneens. Ik weet dat er snel misbruik van het vrouwelijke geslacht word gemaakt, maar pepperspray op zak hebben vind ik een beetje onlogisch. Er zijn genoeg jongens die net zo goed misbruikt kunnen worden en daarnaast kan een vrouw ook zelf de kans verkleinen om misbruikt te worden door in de avonduren niet meer over straat te gaan en zo veel mogelijk uit steegjes en onbetrouwbare gebieden te blijven.

    Pardon? Het ligt niet enkel daaraan. Vrouwen moeten die gebieden dus maar vermijden, omdat (sommige) mannen zich niet in kunnen houden?
    Voor de rest ben ik het eens met Taiteilijan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    CrueIIa schreef:
    (...)
    Pardon? Het ligt niet enkel daaraan. Vrouwen moeten die gebieden dus maar vermijden, omdat (sommige) mannen zich niet in kunnen houden?
    Voor de rest ben ik het eens met Taiteilijan.


    Ik zeg niet dat het moet, maar als je als vrouw zijnde jezelf wilt beschermen, kun je het beste gewoon uit die buurten blijven. Natuurlijk kan ik niemand opleggen dat ze uit gevaarlijke gebieden moeten blijven, maar dit is toch een deel van zelfbescherming. Je moet gevaar niet gaan opzoeken, daar heb je alleen maar jezelf mee.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."