• De stelling van deze week luidt:
    Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Je hebt genoeg andere (legale) mogelijkheden om je te verdedigen. En als je vrouwen pepperspray geeft zou je in deze tijden ook al kinderen zo'n busje mee moeten geven en dat is alles behalve verantwoordelijk.


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Sunyata schreef:
    (...)
    I quote this.

    Verder oneens. Dan geef je vrouwen een recht die mannen niet hebben en dat is niet echt eerlijk. Bovendien kunnen vrouwen misbruik maken van dat recht en ik durf te wedden dat er vrouwen zullen zijn die dat zouden doen.



    Mee eens


    Pewdiepie: " this is not called being gay this is called being FABULOUS !"

    Ik vind niet dat vrouwen ineens meer rechten hebben dan mannen en daarom wel ineens pepperspray mogen hebben.
    En zoals hierboven al vaak genoeg gezegd is: er zijn vast mensen die er misbruik van zouden maken.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Alptraum schreef:
    Oneens. Je hebt genoeg andere (legale) mogelijkheden om je te verdedigen. En als je vrouwen pepperspray geeft zou je in deze tijden ook al kinderen zo'n busje mee moeten geven en dat is alles behalve verantwoordelijk.


    Vrouwen zijn kinderen confirmed :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Oneens, een bus deo werkt ook. Dan kan je altijd nog zeggen oeps, het tuitje zat de verkeerde kant op.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Celebration schreef:
    Ik vind niet dat vrouwen ineens meer rechten hebben dan mannen en daarom wel ineens pepperspray mogen hebben.
    En zoals hierboven al vaak genoeg gezegd is: er zijn vast mensen die er misbruik van zouden maken.

    Oneens.
    Ik ben ook op zelfverdediging gegaan toen ik me onveilig voelde, dus ik vind dat de keuze bij de desbetreffende persoon ligt (man en/of vrouw).
    De eerste beste idioot die mij durft aan te vallen krijgt een klap onder zijn klote en laat ik gecastreerd op de straat achter. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik ben het er in elk geval niet mee eens dat alleen vrouwen dat mogen, we zijn allemaal gelijk, en het klopt dat meestal de mannen worden voor getrokken, dat moet niet, maar dat moet ook niet met vrouwen gebeuren, en waarom zou dat nodig zijn in nederland, ik kom dan wel niet uit amsterdam of zo, maar ik heb nog nooit last gehad van een of andere misdaad, of crimininaliteit, om eerlijk te zijn zou ik niet weten wie dat wel heeft. Volgens mij is Nederland best veilig dus waarom heb je dan pepperspray nodig??

    Eens. Niet iedereen, man of vrouw, kan zich verdedigen. Dit kan door zwak zijn, tijdelijke handicap (gebroken been ofzo), permanente handicap, gewoon geen zelfverdedigings kennis, etc. Pepperspray kan een oplossing zijn, een ander voorwerp ook. (Misschien een tazer haha) Maar er moet sowieso wat aan gedaan worden want nederland is dus niet veilig. (Ik voel me iig niet veilig als ik terug kom van mn werk om half 10)


    If my velocity starts to make you sweat then never let go - My Chemical Romance

    Ja! Zeker weten! Maar ik vind dat er wel regels aan verbonden moeten zitten, dat zoals bij misbruik er flinke straffen aan zitten.
    Maar uit mijn ervaringen zou pepperspray heel handig zijn.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Niet eens

    Vrouwen zien we misschien allemaal als het zwakkere geslacht, maar er zitten ook wel een paar yolo's tussen die die pepperspray gaan misbruiken.
    Ten slotte ook nog -ok, beetje hypocriet gedacht- stel je nu eens dat een vrouw met pepperspray word overvallen door een man en vergeet de pepperspray te gebruiken ofzo en die man gaat er mee vandoor of het word gewoon gestolen. Ik weet dat het vergezocht klinkt maar zo'n ding blijft niet aan je hand plakken hoor iedereen raakt wel eens iets kwijt en als iemand,met mindere bedoelingen zoiets vind nou ja
    Natuurlijk snap ik het ook wel als je in een grote stad woont die wel bekend is bij criminelen enzo bevoordeeld Brussel ofzo en je hebt ervaring met zulke situaties dat pepperspray dan een goede oplossing zou zijn maar ze kunnen niet iedereen controleren of pepperspray wel in de juiste handen valt.
    Ze zouden misschien iets anders moeten verzinnen als plaatsvervanger voor pepperspray maar ik zou er echt geen idee van hebben wat dat zou zijn.
    En een loeiharde sirene telkens iemand je aanraakt kan ook niet natuurlijk

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 22:03 ]


    Pewdiepie: " this is not called being gay this is called being FABULOUS !"

    In principe oneens, er zijn genoeg andere manieren om jezelf te verdedigen. Ik zou het wel eens kunnen zijn als mannen hetzelfde recht zouden hebben, anders ben ik het niet eens met de stelling, gezien het feit dat het dan oneerlijk is.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ongewoonlijk schreef:
    Ik schat dat sommigen het oneens zullen zijn met mij, daarom ga ik mijn punt ook toelichten, maar mannen (voornamelijk fysiek zwakkeren) moeten in dat geval ook het recht krijgen.

    Stel je voor: Een rustig plattelandsweggetje in de vroege avond. Een jongen van 16 loopt gewoon naar de bieb, om een geleend boek terug te brengen. Dan komt een stel hangjongeren op hem af, gooit hem op de grond, molesteren het boek van de bieb, jatten zijn mobiel, portemonnee etc., trappen nog een paar keer na en laten hem voor half-dood achter op straat. Als hij recht op pepperspray had, dan had hij zich veel beter kunnen verdedigen. Dus als je geen pepperspray mag omdat je een jongen bent, is dat in mijn ogen oneerlijk. :-(


    Ben het hier helemaal mee eens!


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Oneens. Ik denk dat België en Nederland nog niet zo gevaarlijk is hoor. En vrouwen en mannen hebben dezelfde rechten! Als een vrouw er een krijgt, moeten die mannen die miss wel gevaarlijk zijn er ook een krijgen..


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens, de bedoeling erachter is goed, maar het is in feite discriminatie. Als we een gelijke wereld willen hebben, is een onderscheid maken tussen mannen en vrouwen absoluut geen manier om dat te bereiken. En als ik heel eerlijk bent, er zijn heus wel andere wapens waarmee je jezelf kunt beschermen. En pepperspray zomaar uitdelen aan de zwakkeren in het maatschappij gaat er alleen maar voor mee problemen zorgen. Nee hoor, bewaar die pepperspray maar ver weg.


    -