• De stelling van deze week luidt:
    Vrouwen moeten het recht krijgen op pepperspray.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja, ik wil die fuckers wat aan kunnen doen als ze me belagen. Een vechtsport is ook in overweging, maar pepperspray is makkelijker.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eigenlijk wel want waarom zouden mannen zich wel mogen verdedigen met pepperspray en vrouwen niet???

    Milkafreak schreef:
    Eigenlijk wel want waarom zouden mannen zich wel mogen verdedigen met pepperspray en vrouwen niet???

    Pepperspray is een verboden wapen in Nederland en België, op dit moment heeft niemand (op de politie na) dus het recht om pepperspray te gebruiken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tuala schreef:
    Nee, vrouwen moeten het recht hebben om zonder pepperspray over straat te lopen en zich toch veilig te voelen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wyrd schreef:
    In India wel ja.


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Okammy schreef:
    Denk dat pepperspray exact hetzelfde zou doen als de wapens in amerika: Het maakt een samenleving gebaseerd op angst.


    Weet je?! Nu je dat zegt, bedenk ik me dat ik iets te veel bezig was om de geslachtsdiscriminatie uit de stelling te halen, en dat ik het eigenlijk met dit punt eens ben!

    SCREW WAR AND WEAPONS!!! PEACE AND SAFETY FTW!!!! (Y) (Y) (Y)

    Eens


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ongewoonlijk schreef:
    (...)

    Weet je?! Nu je dat zegt, bedenk ik me dat ik iets te veel bezig was om de geslachtsdiscriminatie uit de stelling te halen, en dat ik het eigenlijk met dit punt eens ben!

    SCREW WAR AND WEAPONS!!! PEACE AND SAFETY FTW!!!! (Y) (Y) (Y)


    Zo werkt het nou ook niet helemaal, maar geweld escaleren is zelden een goed idee (puh)


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    Geregistreerde pepperspray. Je kan het enkel krijgen bij bepaalde punten waar je geregistreerd wordt en dan voor iedereen, niet enkel bepaalde groepen.

    zo zou het (misschien) lukken


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Nee, want sowieso gaan er sommige dan misbruik ervan maken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als vrouwen echt in een benarde positie komen, dan zou ik zeggen: Ja. Maar je kan ook een bus deodorant of haarlak bij je hebben (haarlak steekt erger dan pepperspray)


    Are you happy? Huh?

    Sunyata schreef:
    (...)
    I quote this.

    Verder oneens. Dan geef je vrouwen een recht die mannen niet hebben en dat is niet echt eerlijk. Bovendien kunnen vrouwen misbruik maken van dat recht en ik durf te wedden dat er vrouwen zullen zijn die dat zouden doen.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Oneens, niet elke vrouw moet recht hebben op pepperspray. Ik vind het alleen nodig als vrouwen zich moeten melden bij de politie dat ze vaker belaagd worden vanwege het feit dat je in een 'gevaarlijke' buurt wonen of als ze meldingen maken van iets als een stalker.

    Waarom alleen vrouwen dan jonge. Mot je vechten jonge?


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens, als een vrouw (of man) belaagd wordt, dan mag er alleen proportioneel geweld gebruikt worden en ik denk dat als vrouwen (en/of mannen) het recht krijgen op het bezit en gebruik van pepperspray, die vaak verkeerd en onnodig gebruikt gaat worden. Dat wordt dan ook wel heel makkelijk. Daarbij als je geen mogelijkheid ziet om iemand hard (in het geval van een man in zijn ballen) te trappen, waar haal je dan de tijd vandaan om pepperspray te pakken en te spuiten? Nee, geen pepperspray dus.


    Hamartia