• In kort overleg met de mods heb ik besloten om dit topic te openen:

    Het STC topic!


    Hierin kun je akkoordenschema's, pianosheets etc. met elkaar delen. Ook hou ik een lijst bij met mensen die enthousiast reageren, en natuurlijk van de gedeelde muziek.

    Gedeelde schema's:
    -

    Our musicians:
    Zang, gitaar • Focus -
    Zang, viool, piano • Celebration -
    Gitaar, piano, saxofoon, viool, drums • Sillage -
    Zang • Starkey -
    Piano • Sunyata -
    Pompeii -
    Gitaar • Took -
    Gitaar • Icanbreathe -
    Gitaar, piano • Chiroptera -
    Gitaar • Gomenasai -

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 17:28 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Celebration schreef:
    (...)
    Gewoon simpele akkoordenschema's kun je vinden op http://www.ultimate-guitar.com/ en voor klassiek is veel te vinden op http://www.imslp.org/.
    Ik ben zelf wel benieuwd waar je gratis de pianobegeleiding kan vinden, want dat lukt mij nooit.


    Met gitaar ben ik niet veel :')
    Maar toch wel handig dat daar wel sites voor zijn ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik zoek een liedje die ik op de gitaar kan spelen, die een beetje makkelijk is, omdat ik nog niet zo ervaren ben.
    Ik kan Bleeding Out van Imagine Dragons wel redelijk op de gitaar, maar voorderest heb ik nog geen liedjes op de gitaar gespeeld.
    Kunnen jullie me helpen?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    > Mijn topics.
    Ik ben wat roestig met de piano geworden, en ik wil in feite ook al een hele lange tijd cello/ viool leren bespelen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Well, wat muziek voor de viool is altijd welkom ^^ En simpele piano dingen ook.
    Heb zelf niet veel bijzonders (Of ik moet LotR (viool en piano) en Narnia (piano) gaan inscannen...)


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    Well, wat muziek voor de viool is altijd welkom ^^ En simpele piano dingen ook.
    Heb zelf niet veel bijzonders (Of ik moet LotR (viool en piano) en Narnia (piano) gaan inscannen...)

    Oh please scan dat in!! :D
    Voor vioolmuziek kun je veel vinden op http://www.imslp.org/, zoals ik al eerder zei.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    MT!

    :Y)

    Ik kan nooit goede bladmuziek vinden haha.
    En zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de bassleutel moet lezen?
    Ik heb een keyboard, maar geen les (dus ik leer het mezelf). Ik kan ook een beetje orgel spelen (doe het soms tijdens een viering in de kerk :3)
    Ik kan ook blokfluit spelen, maar ik doe dat nooit meer omdat ik het leuk vond toen ik 9 was ofzo en het daarna woesh naar beneden is gegaan.


    Edit: Ik heb wel bladmuziek van The Bare Necessities (Jungle Book), My Heart Will Go On (Titanic) en Material Girl van Britney Spears ofzo. Maar die staan in mijn muziekwerkboek uit de 1e en 2e klas dus die moet ik dan nog even inscannen ofzo.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 22:02 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik wil graag joinen. Ik speel piano en ik zing ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Vincie schreef:
    MT!

    :Y)

    Ik kan nooit goede bladmuziek vinden haha.
    En zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de bassleutel moet lezen?
    Ik heb een keyboard, maar geen les (dus ik leer het mezelf). Ik kan ook een beetje orgel spelen (doe het soms tijdens een viering in de kerk :3)
    Ik kan ook blokfluit spelen, maar ik doe dat nooit meer omdat ik het leuk vond toen ik 9 was ofzo en het daarna woesh naar beneden is gegaan.


    De Fa/bassleutel zijn alle lage noten. Het bovenste lijntje is de La, die bij een sol-sleutel onder de lage Do zou staan ^^
    Verder zijn het dezelfde noten dus, gewoon een andere plaats.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Starkey schreef:
    (...)

    De Fa/bassleutel zijn alle lage noten. Het bovenste lijntje is de La, die bij een sol-sleutel onder de lage Do zou staan ^^
    Verder zijn het dezelfde noten dus, gewoon een andere plaats.


    La sol do, voor mij is dit geheimtaal, sorry :P


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vincie schreef:
    MT!

    :Y)

    Ik kan nooit goede bladmuziek vinden haha.
    En zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de bassleutel moet lezen?
    Ik heb een keyboard, maar geen les (dus ik leer het mezelf). Ik kan ook een beetje orgel spelen (doe het soms tijdens een viering in de kerk :3)
    Ik kan ook blokfluit spelen, maar ik doe dat nooit meer omdat ik het leuk vond toen ik 9 was ofzo en het daarna woesh naar beneden is gegaan.


    Alsjeblieft. Kun je de volgende keer ook googlen. Je ziet nu namelijk dat tussen twee puntjes van de bassleutel de F onder de basis-c is. Verder is het gewoon een kwestie oefenen om de bassleutel, dan leer je 'm lezen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    (...)


    Alsjeblieft. Kun je de volgende keer ook googlen. Je ziet nu namelijk dat tussen twee puntjes van de bassleutel de F onder de basis-c is. Verder is het gewoon een kwestie oefenen om de bassleutel, dan leer je 'm lezen.


    Ah, dankjewel :) Hier heb ik wat aan :)
    *slaat plaatje op op mijn laptop*

    Ik heb al wel een paar keer gegoogled (een tijdje terug ofzo) maar toen kon ik er niets begrijpelijks over vinden, maar dit is super begrijpelijk, thaaaaaaanks :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik snap niets van die letters, wij doen het gewoon volgens Do-Re-Mi-Fa-Sol-La-Si :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb trouwens ook wel de akkoorden voor Little Things van One Direction (voor op een keyboard/piano), maar ik weet niet zeker of ze goed zijn of niet...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Starkey schreef:
    Ik snap niets van die letters, wij doen het gewoon volgens Do-Re-Mi-Fa-Sol-La-Si :')

    Ik ken de toonladders doordat ik piano speel. :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    (...)
    Ik ken de toonladders doordat ik piano speel. :Y)


    Iedereen leert dat bij ons gewoon algemeen met die benaming :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.