• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Caylith Maera (v) – Margot
    Mayim Chariani (v) – Evelien

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 12:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Een avontuur?' snoof Sha'rin minachtend. 'Denk je dat ik hier daarom ben?' Ze schudde ongelovig haar hoofd. 'Word toch eens wakker.'
    Sha'rin kon niet zeggen dat ze blij was met deze tocht of met dit bonte gezelschap, waarvoor de helft haar nauwelijks geschikt leek om een wapen op te nemen. Zouden het allemaal avonturiers zijn, die hun leven saai vonden omdat ze de dood nog nooit in de ogen hadden gekeken? Sha'rin vermoedde dat deze tocht het saaiste zou zijn wat ze in haar hele leven zou ondernemen tot het moment dat ze de berg bereikte. En dat zou waarschijnlijk nog wel even gaan duren, gezien het huidige tempo.

    -

    Thorin ving Kili's blik op en hield de teugels van zijn pony even in, zodat hij wat afstand schiep tussen zichzelf en de elfen. Enkel de hobbits omringden hen nog, maar daar schonk hij geen aandacht aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kili boog zich naar zijn oom toe en fluisterde: 'Gaan ze allemaal mee de berg in? We kunnen ze toch nooit vertrouwen. Ik durf te wedden dat ze er allemaal vandoor gaan met wat ons toebehoort. Daarbij valt de helft vast af zodra ze de draak zien, sommigen zien er niet eens uit als strijders.'

    Angel Elthenin
    Angel keek glimlachend naar Ithilwen toen die naar haar paard liep. Zij zou haar eerste vriendin worden en Elrohir zou haar vriend zijn gedurende de reis. Hoe meer ze er over na dacht hoe meer ze van de wereld wilde zien. Een echte Dúnedan van het noorden,' ging het door haar hoofd. Snel steeg ze op haar eigen paard en liet hem in draf naast Ithilwen lopen.
    Angel oog haar hoofd naar Ithilwen en vroeg: 'Zeg even tussen jouw en mij, wat vind jij van Elrohir, is hij niet knap?'


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Scoresby schreef:
    Gengi stapte op haar pony voorbij en bekeek het kleine leger dat inmiddels al veel minder dan klein was en daardoor ook veel minder onopvallend. Ze snoof en keek hoofdschuddend naar de vrouwelijke Hobbit. Het waren niet haar meest favoriete reisgenoten. Ze had niet verwacht dat er überhaupt Hobbits zouden meegaan, maar er zat nu zelfs een vrouwelijke op een pony en die leek erg zeker van haar zaak.
    'Je moet de gespen van je laarzen niet zo strak doen, wil je aan het eind van de dag nog voeten overhebben.'


    May schrok op van de stem die ze hoorde, en keek de dwerg(in) aan. Toen keek ze naar haar laarzen, en toen weer naar de dwerg.
    "Ze zitten goed zo."


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    ‘Maak je daar maar geen zorgen over,’ stelde Thorin zijn neefje gerust. ‘Ik heb daar natuurlijk ook bij stil gestaan.’ Hij dacht even aan Balin en Dwalin, die de anderen dwergen op zouden roepen. Hij had gedacht dat hij dat al met de andere dwergen die bij hem waren had besproken, maar blijkbaar was Kili toen met zijn gedachten ergens anders geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ithilwen viel bijna van haar paard van het lachen toen ze Angel's vraag hoorde. Toen ze uitgelachen was keek ze Angel met een schuin oog aan.
    'Ik denk dat ik jou wel mag.' grijnsde ze. 'En om antwoord te geven op jouw vraag; ik vind hem heel erg knap, maar ik denk niet dat ik met hem uit zou gaan. Hij is mijn type niet.' Ze kon het niet laten om even aan Thranduil te denken. 'Misschien is hij wel wat voor jou.'
    Ithilwen stak haar tong uit. Eindelijk iemand waarbij ze zichzelf kon zijn.

    {Kort stukje, maar dan kan jij ook weer reageren. Dat kan onderhand gelukkig wel wat sneller hea? (: }

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 14:59 ]

    Kili keek zijn oom even kort aan en knikte. Hij blikte even door de omgeving en zuchtte diep. Hij had de hoop dat alles goed zou komen en dat Thorin op de troon van Erebor zou zitten. Hij griste een appel uit zijn zak en nam er een hap van. 'Wil je ook?' vroeg hij per ongeluk met volle mond.

    'Ik woon in Hobbiton, ja,' antwoordde Hobson. Hij was wel nieuwsgierig naar wat Rurin daar was gaan doen. Er waren nooit veel lieden geweest die zich vestigden in de Shire, behalve hobbits natuurlijk. Het intrigeerde hem wel. Dan was er hopelijk nog iemand, behalve die andere hobbits, die zijn levensstijl kende en - hopelijk - kon waarderen, want dat leek voor de anderen eigenlijk niet te gelden. 'Wat heeft je daar gebracht, mijn vriend?'

    ~ ~

    Gengi snoof.
    'Eens zien of je dat na enkele uren nog zegt. Er zal hier niemand zijn die jouw voeten gaat verzorgen.'

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 23:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thorin knikte kort. Al die mensen om hem heen, van wie hij niet eens wist of ze met goede bedoelingen meereisden of een eigen plan trokken, maakten hem hongerig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kili griste een andere appel uit zijn zak en gaf deze aan Thorin. Kili was blij dat hij een voorraadje mee had kunnen nemen. Voor het avond eten kon hij wel weer op jacht gaan.

    Larduin Paarthunax

    Terwijl Larduin reed zong hij heel rustig een liedje.

    Oh langs de velden van Gladden ik reed, buiten de bossen de spinnen zo wreed
    Oh het was zo kalm langs het Anduin Rivier, waar ik toen een vis ving met veel plezier
    Waar is toch de tijd zonder zorgen en pijn, ik hoop dat na deze reis er vrede zal zijn
    Op een tocht naar een berg zo alleen, bezeten door een draak en in niet in bruik-leen
    Al is het risico zo groot, wat we ook doen die draak die moet dood
    Bezeten door een hebzucht van goud, kan leiden tot de dood oh zo koud
    Waar is toch de tijd zonder zorgen en pijn, ik hoop dat na deze reis er vrede zal zijn


    'Als ik het overleef zal ik toch echt iets beters moeten verzinnen met het schrijven van een lied.' Dacht Larduin bij zichzelf.
    'Deze reis kan toch een grote bron van inspiratie zijn'.


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Skylar keek Sha'rin even verbaasd aan 'Wel als je hier niet bent om even gezellig mee te gaan op avontuur en je toch niet erg onder de indruk lijkt van het gezelschap wat doe je hier dan nog? Waarom ben je gekomen en liet je niet iemand anders dit klusje klaren?' vroeg Skylar toen terwijl ze de jongen vrouw doordringend aankeek. Of ze nu vanop haar paard op Skylar neerkeek of niet, Skylar liet haar heus niet doen en wou toch even duidelijkheid scheppen bij dit niet zo simpel mens.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Sha'rin schoot in de lach, die alles behalve vriendelijk klonk. Ze boog zich naar het meisje toe en fluisterde: 'Wat ik hier doe zijn mijn zaken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angel Elthenin

    Angel voelde hoe haar wangen rood werden snel deed ze haar cap over haar hoofd in de hoop dat niemand het zag. stel je voor dat Elrohir of een van de andere hoge elven het zag. Wat zouden ze wel niet van haar denken. 'Hehe, Zou je denken?'
    Snel zocht ze de tovenaar. 'Zouden we al gaan, waar is de tovenaar?'
    Angel had de tong van Ithilwen gezien en grijnsde breed. Ja, zij zouden beste vrienden worden


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Skylar zuchtte nogal duidelijk en rolde met haar ogen, niet proberend haar frustraties te verbergen. 'Wel goed dan, jij moet mij duidelijk niet, je bent niet van plan ook maar iets over jezelf of je bedoeling hiervan te lossen waarom negeren we elkaar dan niet gewoon? Laten we doen alsof we lucht zijn en we doen elk ons eigen ding! Veel plezier op je avontuur, moge het je aardig veranderen!' zei Skylar toen nogal spottend waarna ze aanstalten maakte om weg te lopen meer naar de kop van de groep, rondkijkend of er nergens opgewektere ogen te vinden waren. Misschien liep er hier wel ergens een vriendelijker en wijzer iemand rond.


    Those who don't believe in magic will never find it!