• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Caylith Maera (v) – Margot
    Mayim Chariani (v) – Evelien

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 12:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na drie dagen zagen ze rookpluimen aan de horizon. Thorin hoorde verontrustende stemmen om zich heen en vroeg zich af wat er gaande was.
    ‘Gaan we erop af?’ hoorde hij een van zijn neven vragen.
    Hij schudde zijn hoofd. ‘Nee, we kunnen ons niet laten zien. Dat zou ons verraden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ithilwen Cûtalion ~ Elf
    Ithilwen reed in haar eentje, ze had even behoefte aan rust. De laatste tijd was alles zo vloeiend verlopen, de problemen zouden snel komen opdagen. Ze had nog nooit gehoord van een reis die probleemloos was verlopen. Compleet in gedachten verzonken begon ze een beetje af te dwalen van de groep. Zo kwam het dan ook dat de verontrustte kreten haar pas later bereikten. Verbaasd keek ze op, in de verte zag ze grijze rookflarden aan de horizon. Bijna slaapdronken keek ze om zich heen, zich afvragend wat ze zouden doen. In Mirkwood zou Thranduil waarschijnlijk meteen aangeven dat ze stilletjes moesten gaan uitzoeken wat er aan de hand was, maar ze betwijfelde of Ignatius het zelfde zou doen. Ze spoorde Myrio aan en reed naar de groep met haar rechter hand op haar zwaard rustend. Dit zou waarschijnlijk niet vlekkeloos verlopen. Ze besefte dat ze al snel een of meerdere gezichten in hun midden zouden moeten missen. Ze vroeg zich, hoe egoïstisch ook, af of het een van haar vrienden zou zijn, en hoopte van niet.

    Iemand voor Ithilwen? :3

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 18:25 ]

    [Ik weet niet meer waar ik mee bezig was, maar Thranduil kan wel? Ik weet niet of iemand nog op mij aan het wachten was eigenlijk. Ik heb de afgelopen weken geslapen geloof ik. :')]


    Caution first, always.

    Oropher schreef:
    [Ik weet niet meer waar ik mee bezig was, maar Thranduil kan wel? Ik weet niet of iemand nog op mij aan het wachten was eigenlijk. Ik heb de afgelopen weken geslapen geloof ik. :')]


    Jup, volgens mij leefde iedereen hier even onder een steen :3 Ik vind het prima!

    [haha van mij mogen ze ook wel een keer met iemand anders praten, dus mijn personages houden zich ook aanbevolen XD]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thranduil Oropherion

    Thranduil reed al een tijdje iets afgezonderd van de rest en doordat zijn blik constant op de horizon was gericht, had hij weinig aandacht voor wat er in de groep allemaal gebeurde. Hij hoorde wel wat er allemaal gezegd werd, maar het drong niet echt tot hem door. De geur van brand hing al enkele minuten vaag in lucht en hij had het gevoel dat hij de bron van de geur snel zou ontdekken. Hij kneep zijn ogen tot spleetjes toen er donkere vlekken aan de horizon verschenen en met een gevoel van irritatie staakte hij zijn handeling. Een elf van zijn status zou geen moeite hoeven doen om in de verte te kijken, maar door de permanente verwondingen aan zijn linkeroog was dit toch bijzonder lastig voor hem. Hij keek om zich heen om te kijken of anderen de rookpluimen ook al hadden opgemerkt en op dat moment hoorde hij één van de dwergen roepen om advies. Thorin had zijn antwoord echter al snel gegeven en voor eens was Thranduil het redelijk met hem eens. Galopperend op de rookpluimen afgaan zou weinig goed doen.
    Thranduils blik bleef rusten op Ithilwen, die ook een stukje was afgedwaald. Een vlaag van verontrusting overviel hem en hij probeerde het gevoel snel te onderdrukken. Hij stuurde Celewen aan en reed zo nonchalant mogelijk naar haar toe. Hij wist niet of ze behoefte had aan gezelschap, maar hij wilde zeker zijn van haar welzijn. Hij besloot zijn stoïcijnse houding te laten varen. In de strijd zou niemand daar wat aan hebben.


    Caution first, always.

    Hobson rook het vuur voordat hij Thorins opmerking hoorde.
    'Nee!' zei hij verschrikt. 'Dat kunnen we die dorpelingen niet aandoen. Wij zijn hier vast de enigen. Ze moeten geholpen worden.'
    Hij was zelf een held op sokken, maar de rest zag er wel uit alsof ze een vuurtje wel aankonden. Hij wilde ook wel zijn steentje bijdragen. Met zijn enkels in een riviertje staan en emmers water doorgeven, leek hem een prima taak, zeker als hij wist dat anderen daarmee geholpen zouden zijn. Hij was niet aan deze reis begonnen om anderen te laten stikken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    { Welja, dan meeten we gewoon met z'n drieën eh?(bloos) Vinden jullie dat goed? }

    [Ja hoor. c:]


    Caution first, always.

    Oké. Dan graag Sha'rin. Want met Thorin lijkt me... raar. :']


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angel Elthenen
    Ze reeds stilletjes achter de andere aan haar mantel om haar heen geslagen, ze had niet opgelet toen de dwegen prins iets zei, maar keek op toen Hobson verschrikt Nee riep en naar een beekje rende. Nu was haar nieuwsgierigheid toch wel gewekt, de geur van vuur was Angel totaal voorbei gegaan terwijl ze naar voren reed. En terwijl ze naar de dwerg halt hield zag ze de grote rookpluimen.
    'Brand,' mompelde ze verbijsterd. 'Wat ligt daar voor dorp?' ze keek de Thorin aan en wees naar de rookpluimen.


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    OakenshieId schreef:
    Oké. Dan graag Sha'rin. Want met Thorin lijkt me... raar. :']


    { Prima, schrijf jij eerst?}

    Ignatius de Blauwe

    Ignatius rook ook het vuur en zag de rookpluimen aan de horizon. Om hem heen hoorde hij mensen al lichtelijk discussiëren over het plan van aanpak. Thorin vond dat ze niet naar het vuur toe moesten gaan, en één of andere hobbit wilde er juist wel heen.
    Hij klapte hard in zijn handen.
    'Ik denk dat het beter is als we een kamp opslaan en morgen gaan kijken wat daar gebeurd is.'

    Thorin haalde zijn schouders op. 'Een mensendorp.'

    -
    Sha'rin liet zich van het paard afglijden en bond hem vast aan een boom. 'Ik ga water zoeken,' meldde ze en ze keek rond om te zien of er nog iemand meeging. Niet dat ze het niet alleen zou kunnen, maar het was wel handig als ze wat contacten legde voor het geval iemand eens haar rug zou moeten dekken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oropher schreef:
    [Ik weet niet meer waar ik mee bezig was, maar Thranduil kan wel? Ik weet niet of iemand nog op mij aan het wachten was eigenlijk. Ik heb de afgelopen weken geslapen geloof ik. :')]


    {Ik was op je aan het wachten met Brennen :')
    Maar na de tijdssprong, stuur ik hem wel weer ergens anders heen. Als ik tijd heb om te schrijven, want ik loop achter met nanowrimo O_O}


    Stenenlikker