• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Caylith Maera (v) – Margot
    Mayim Chariani (v) – Evelien

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 12:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kili verveelde zich nogal en keek in het rond of er nog wat gezellige personen rondliepen. Al gauw vielen zijn ogen op een meisje wat gefrustreerd bij iemand wegliep.

    GilGalad ---> Draconian


    Stenenlikker

    Brennen Uquenyondo

    De elf groette hem terug, waarna Brennen even door hem aangekeken werd. Hij voelde zich daar erg ongemakkelijk onder en hij had het gevoel dat de elf recht in zijn ziel en geest kon kijken, elk moment zijn ware aard ontdekkend. Echter werd zijn aandacht getrokken door de jongeman, de tovenaar, die hem riep. Thranduil Oropherion bleek zijn naam te zijn. Meteen besefte Brennen met wie hij te maken had! Thranduil, de koning van de elven in Mirkwood. Natuurlijk dat hij dat gevoel had gekregen, Thranduil stond bekend om zijn machtige gaven. Steeds zenuwachtiger wordend bleef hij wachten, de koning leek het woord tegen hem te willen richten, voordat hij werd weggeroepen en Brennen wilde natuurlijk niet zomaar weglopen van zo'n machtig man. Al zei zijn gevoel dat hij dat wel moest doen, hij wilde niet dat Thranduil zijn geheim meteen zou achterhalen.

    Elrohir Elrondion

    Elrohir besloot om de meiden rustig hun gang te laten gaan en zich niet met hen te bemoeien. Hij was blij om te zien dat Angel een vriendin leek gevonden te hebben hier, vriendschap kon erg belangrijk zijn in dit soort queesten. Hij lette niet echt op hun gepraat, zijn gedachten waren overal en nergens, maar ze leken vaak terug te keren naar zijn thuis: Rivendell. Heimwee had hij niet, maar hij mistte het wel een beetje, ook omdat hij wist dat hij het lang niet zou zien. Hoe lang deze reis zou duren wist hij niet precies, maar dat deze lang zou duren was wel zeker. Toen hij op een gegeven moment merkte dat de meiden aan het giechelen waren, vond hij het tijd om eens met wat anderen een gesprek aan te knopen. Hij was nooit erg dol geweest op giechelende meiden, vooral zijn zus in haar jongere jaren was vreselijk geweest.
    Rustig liet hij zijn paard een weg door de menigte banen, kijkend of er een interessant iemand rondliep.

    {Sorreh, stukjes zijn kort voor mijn doen, maar ik ben inspiloos. Iemand voor Elrohir?}


    Stenenlikker

    Lili reed op haar pony rustig achter de rest aan, ze keek omhoog naar het paard dat naast haar was komen lopen. Er zat een elf op met lang bruin haar, hij had een spitse neus en een sterke kaak.
    Ze keek hem met een nieuwsgierige blik aan, ze kende hem niet.
    'Ik ben Lili!' Ze glimlachte naar de mannelijke elf.

    Elrohir Elrondion

    Terwijl hij in een rustig tempo door de groep heen reed, bestudeerde hij nog eens het hele gezelschap. Het was echt een bonte verzameling, mannen, vrouwen, mensen, elven, dwergen, zelfs hobbits. Ook opvallend veel vrouwen, bijna de helft van de groep van ongeveer 30 man bestond uit vrouwen. Hij verbaasde zich daarover, gezien hij maar weinig avonturen met vrouwen erbij beleefd had.
    Op een gegeven moment kwam hij naast iets kleins te lopen. Terwijl hij vanaf zijn paard naar beneden keek, zag hij een kleine jonge vrouw op een pony zitten, al betwijfelde hij even of ze wel een vrouw was, gezien ze ook een baard had. Toen bedacht hij zich dat ook de dwergenvrouwen baarden hadden en geïntrigeerd bekeek hij de dwergenvrouw. Hij was al met enkele dwergen in contact gekomen, maar nog nooit met dwergenvrouwen.
    'Ik ben Lili!' zei de jonge dwergenvrouw tegen hem met een glimlach en hij glimlachte terug.
    'Gegroet, mijn naam is Elrohir,' stelde hij zichzelf aan haar voor. Hij was erg nieuwsgierig naar wat zij hier deed en hij zette zijn beleefdheid opzij door het toch maar te vragen. 'Wat heeft jou als jonge dwergenvrouw eigenlijk gebracht om met ons mee te reizen naar Erebor?' vroeg hij haar.


    Stenenlikker

    Terwijl Skylar nogal gefrustreerd en zelf licht beledigd bij Sha'rin weg liep op zoek naar deftiger gezelschap zag ze een jong uitziende dwerg naar haar opkijken, vanop zijn pony. Even schoot het idee door haar hoofd om hem van de pony te duwen en hierna zelf snel met het beest ervandoor te rennen maar gelukkig kon ze die gedachte snel verdringen en keek wat onzeker op naar de dwerg die langzaam dichterbij kwam waardoor ze haar blik maar snel eer afwende niet wetende wat ze zou moeten zeggen of doen.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Kili keek gebiologeerd naar het meisje dat haar blik afwendde. 'Hallo, ik ben Kili,' zei hij vriendelijk. Haar hele houding maakte hem nieuwsgierig.

    Lili vond zijn naam erg moeilijk om uit te spreken Elrorier was het, had ze meegekregen.
    'Mijn oom,' ze liet haar blik over het gezelschap vallen maar zag hem niet ertussen vanaf haar hoogte. 'is Thorin. Dus ik moet voor mijn thuisland vechten.' Ze dag aan haar moeder Dís, die zeker ziek zou zijn van zorgen om haar. 'Samen met mijn broers, Fili en Kili ben ik gekomen. Nou samen is ook weer een groot woord.' Lili lachte even toen ze er aan dacht dat zij alleen er heen was gekomen. De elf leek geïnteresseerd. 'Lang verhaal en wat maakt het dat u hier op de reis mee bent?'

    [ bericht aangepast op 27 maart 2014 - 12:44 ]

    Elrohir Elrondion

    Hij luisterde aandachtig toen de jonge dwergin vertelde over wat haar had gebracht tot het deelnemen aan de queeste. Ze had kennelijk haar familie gevolgd, naar zijn idee had ze nauwelijks een idee van wat haar te wachten zou staan. Van de naam Thorin had hij wel ooit gehoord. Zijn vader had hem en zijn broer wel eens vertelt over de gebeurtenissen bij Erebor en over het sterven van de twee dwergenkoningen. Zij was dus het nichtje van de dwerg die de nieuwe koning van Erebor zou moeten worden. Zeer interessant vond hij dat, het verklaarde meteen waarom er zoveel dwergen hier waren: Zij wilden hun thuisland maar al te graag terughebben.
    'Ik ben hier om te helpen Midden-Aarde van de draak te bevrijden,' vertelde hij haar met een glimlach. 'Mijn vader kreeg een brief over het doel van deze queeste en ik besloot dat ik daar graag bij zou willen helpen. Wij allen zijn verantwoordelijk voor het lot van onze wereld en we moeten doen wat we kunnen om deze te redden.' Elrohir werd niet verleidt door de lust naar goud, het was iets wat voor hem weinig betekende. Dode orks en een dode draak des te meer. Sinds het heengaan van zijn moeder, had hij besloten om zich volledig ten goede van Midden-Aarde en zijn goede volkeren in te zetten.
    Maar toch wilde hij wel weten van de dwergin van al dat goud dacht, zijn verlangen naar het doorgronden van de beweegredenen van anderen, liet hem veel vragen stellen aan ieder die hij tegen kwam, zodat hij meer te weten kwam over van alles. Hij hoopte die informatie ook later in de queeste te kunnen gebruiken.
    'Zeg, wat vind jij van het feit dat de berg Erebor vol met goud schijnt te liggen?'


    Stenenlikker

    Skylar ging even stil staan toen ze de dwergen jongen tegen haar hoorde spreken, wel ze veronderstelde toch dat het tegen haar was al durfde ze eerst niet goed opkijkend. Uiteindelijk deed ze het toch 'Skylar' zei ze toen ook zacht toen ze de dwerg die blijkbaar Kili heette haar geïnteresseerd zag aankijken 'Ik ben Skylar Altariel' zei ze toen iets luider met een zwakke glimlach.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Kili wierp Skylar een vriendelijke glimlach toe. 'Leuk je te ontmoeten, Skylar. Waar kom je vandaan? Als ik vragen mag.' vroeg hij nieuwsgierig.

    AWOLNATION > Hohenheim


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Skylar lachte even om Kili's vraag over waar ze vandaan kwam 'Wel ik kom van Harad, uit het Zuiden van Gondor als je het echt wil weten...Waar kom jij vandaan?' antwoorde ze toen terwijl ze de dwerg met een geïnteresseerde blik aankeek.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Kili wendde zijn blik af. 'Ik kom uit Erebor.'

    'Erebor' herhaalde Skylar fluisterend terwijl ze nadacht waarvan ze die naam kende 'Wow Erebor het dwergenkoninkrijk waar we nu naar op weg zijn? Waar de draak nu ligt te snurken?' mompelde Skylar toen verbaasd terwijl ze even rondkeek op zoek naar meer dwergen.
    'Nou waar zit dat volk van Erebor, ik zie nu niet zoveel dwergen eerlijk gezegd, of ben je de enige die nog hoopt zijn thuis te veroveren?' mompelde Skylar dan ook toen ze weer naar Kili keek.


    Those who don't believe in magic will never find it!