• Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van Valentijn vinden !
    Ik vind het zelf nogal hypocriet, ik vind het juist leuk als er iets Spontaan gebeurt niet omdat het nou Valentijn is wat in werkelijkheid in leven is geroepen door de winkeliers.
    Ik en mijn vriend doen al 3 jaar niet meer aan Valentijn ^^
    We zijn 1 keer naar Parijs geweest, onze eerste Valentijn maar dat was meer omdat ik toen vakantie had.
    Dus ik was gewoon benieuwd naar jullie mening.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Als je van iemand houdt, moet je het natuurlijk niet alleen op Valentijnsdag laten weten. Er zijn nog 364 andere dagen.

    Hypocriet is niet het juiste woord, maar goed.
    Ik vind het commerciële meuk en heb er niks mee.
    Degene die er wel iets mee hebben/doen, prima geniet er samen van (:

    Vind het wel wat hebben. Maar het is niet perse dat ik het zou gaan vieren met mijn vriend. (niet dat ik die nu heb, haha)


    Alleen maar tranen van geluk

    Tomas schreef:
    Hypocriet is niet het juiste woord, maar goed.

    Lol, dat bedoelde ik dus dus, de topicmaakster snapt geloof ik niet helemaal wat hypocriet betekent. :') Anyway, ik heb nooit echt iets met Valentijn gedaan. Voel me dan altijd zo opgelaten om iets bijzonders te doen. T'is zo cheesy. Mijn ex had me vorig jaar uitgenodigd en met kaarsjes en alles iets voorbereid terwijl we van te voren hadden afgesproken dat we het niet zouden vieren. Deze dame kwam dus met lege handen. Ugh, dat voelde awkward. :')


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Lol, dat bedoelde ik dus dus, de topicmaakster snapt geloof ik niet helemaal wat hypocriet betekent. :') Anyway, ik heb nooit echt iets met Valentijn gedaan. Voel me dan altijd zo opgelaten om iets bijzonders te doen. T'is zo cheesy. Mijn ex had me vorig jaar uitgenodigd en met kaarsjes en alles iets voorbereid terwijl we van te voren hadden afgesproken dat we het niet zouden vieren. Deze dame kwam dus met lege handen. Ugh, dat voelde awkward. :')


    Grappig dat je dat zegt, ik heb hier even de betekenis voor jou opgezocht...

    hypocriet m
    1.(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt
    Synoniemen: Schijnheilig, Geveinsd

    Valentijn alleen gebruiken omdat het Valentijn is en de rest van het jaar maar aanrommelen... is in mijn ogen hypocriet..
    Dan leg je alleen met Valentijn de nadruk en de rest van het jaar interesseert je het niet XD
    Nou zeg ik het wel heel plat want anders lijk jij het niet te snappen XD
    Ik geloof dat als je een mening vormt, niet iemand anders zijn zin kan drijven dat het woord niet goed is.
    Voor jou is het misschien niet hypocriet maar in mijn ogen wel.
    Wel grappig dat je denkt dat ik de betekenis niet weet ^^ Nou heb ik temminste weer eens wat te vertellen op college


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    michellexoxo schreef:
    (...)

    Grappig dat je dat zegt, ik heb hier even de betekenis voor jou opgezocht...

    hypocriet m
    1.(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt
    Synoniemen: Schijnheilig, Geveinsd

    Valentijn alleen gebruiken omdat het Valentijn is en de rest van het jaar maar aanrommelen... is in mijn ogen hypocriet..
    Dan leg je alleen met Valentijn de nadruk en de rest van het jaar interesseert je het niet XD
    Nou zeg ik het wel heel plat want anders lijk jij het niet te snappen XD
    Ik geloof dat als je een mening vormt, niet iemand anders zijn zin kan drijven dat het woord niet goed is.
    Voor jou is het misschien niet hypocriet maar in mijn ogen wel.
    Wel grappig dat je denkt dat ik de betekenis niet weet ^^ Nou heb ik temminste weer eens wat te vertellen op college

    Als jij het zegt. Hypocriet is in mijn ogen iets anders zeggen en doen dan dat je zelf eerst beweert. Anyway, het zal allemaal wel joh, maak je niet zo druk. :')


    ars moriendi

    michellexoxo schreef:
    (...)

    Grappig dat je dat zegt, ik heb hier even de betekenis voor jou opgezocht...

    hypocriet m
    1.(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt
    Synoniemen: Schijnheilig, Geveinsd

    Valentijn alleen gebruiken omdat het Valentijn is en de rest van het jaar maar aanrommelen... is in mijn ogen hypocriet..
    Dan leg je alleen met Valentijn de nadruk en de rest van het jaar interesseert je het niet XD
    Nou zeg ik het wel heel plat want anders lijk jij het niet te snappen XD
    Ik geloof dat als je een mening vormt, niet iemand anders zijn zin kan drijven dat het woord niet goed is.
    Voor jou is het misschien niet hypocriet maar in mijn ogen wel.
    Wel grappig dat je denkt dat ik de betekenis niet weet ^^ Nou heb ik temminste weer eens wat te vertellen op college


    Hello female Kevin. (cat)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Hello female Kevin. (cat)


    Wauw +1!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dumbledore schreef:
    (...)

    Wauw +1!


    Wie is kevin x D


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Dooddoenervo schreef:
    Ik vind het commercie en doe er ook niet aan mee. Ik verras m'n vriend/in liever spontaan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    michellexoxo schreef:
    (...)

    Grappig dat je dat zegt, ik heb hier even de betekenis voor jou opgezocht...

    hypocriet m
    1.(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt
    Synoniemen: Schijnheilig, Geveinsd

    Valentijn alleen gebruiken omdat het Valentijn is en de rest van het jaar maar aanrommelen... is in mijn ogen hypocriet..
    Dan leg je alleen met Valentijn de nadruk en de rest van het jaar interesseert je het niet XD
    Nou zeg ik het wel heel plat want anders lijk jij het niet te snappen XD
    Ik geloof dat als je een mening vormt, niet iemand anders zijn zin kan drijven dat het woord niet goed is.
    Voor jou is het misschien niet hypocriet maar in mijn ogen wel.
    Wel grappig dat je denkt dat ik de betekenis niet weet ^^ Nou heb ik temminste weer eens wat te vertellen op college

    Betweter is een woord dat beter past bij jou. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tomas schreef:
    Hypocriet is niet het juiste woord, maar goed.
    Ik vind het commerciële meuk en heb er niks mee.
    Degene die er wel iets mee hebben/doen, prima geniet er samen van (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Onze school is helaas geobsedeerd door Valentijnsdag... Ieder half uur een gedicht door de intercom, de hele school versiert, rozen die besteld kunnen worden om dan anoniem aan je lover te geven, snoephartjes, etc. Het is eigenlijk alleen leuk als je zelf verliefd bent op deze school, maar ¾ van de school zit er bij met een gezicht van 'waarom doen jullie dit ons aan' (cat)

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 12:51 ]

    michellexoxo schreef:
    (...)

    Grappig dat je dat zegt, ik heb hier even de betekenis voor jou opgezocht...

    hypocriet m
    1.(psychologie) iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt
    Synoniemen: Schijnheilig, Geveinsd

    Valentijn alleen gebruiken omdat het Valentijn is en de rest van het jaar maar aanrommelen... is in mijn ogen hypocriet..
    Dan leg je alleen met Valentijn de nadruk en de rest van het jaar interesseert je het niet XD
    Nou zeg ik het wel heel plat want anders lijk jij het niet te snappen XD
    Ik geloof dat als je een mening vormt, niet iemand anders zijn zin kan drijven dat het woord niet goed is.
    Voor jou is het misschien niet hypocriet maar in mijn ogen wel.
    Wel grappig dat je denkt dat ik de betekenis niet weet ^^ Nou heb ik temminste weer eens wat te vertellen op college


    Aangezien we dan toch betweterig gaan doen.
    Ten eerste zijn er meerdere betekenissen, misschien andere ook doorlezen in plaats van de eerste de beste link die je bij google ziet aanklikken of degene waarvan je denkt dat die het beste bij jouw uitspraak past. Ik heb even een wat uitgebreidere uitleg gepakt.

    Hypocrisie
    Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen.

    Ten tweede bij de uitleg die jij gebruikt of die ik hierboven noem, klopt je argumentatie niet. Het zou hypocriet zijn als je mensen uit zou lachen of er iets van zou zeggen dat zij aan Valentijn doen en er vervolgens zelf ook aan doen of zeggen dat je aan Valentijn doet en dat, dat erbij hoort (tegen anderen) en het vervolgens niet doen.
    Daarbij als ik jouw uitleg letterlijk opvat staat er: iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt . Dat zou dus betekenen dat het hypocriet is wanneer je zegt dat Valentijn voor jou een bepaalde waarde heeft of dat jij het leuk en belangrijk vindt maar er vervolgens niks mee doet/het negeert. Of je geeft er niks om/hebt er niks mee maar doet er wel aan, dat zou ook nog kunnen. Dat is iets anders dan meedoen en de rest van het jaar een beetje aanmodderen. Dus hypocriet is niet echt het juiste woord in dit geval. Dan zou ik eerder schijnheilig gebruiken. (Schijnheilig staat er bij als synoniem maar tussen schijnheilig en hypocriet zijn, zit toch echt een verschil.)

    Ten derde het is tenminste. Zo nu heb je nog meer te vertellen op college.

    IrishNialler schreef:
    Ikv ind het bullshit. Al dat gedoe. Alsof je alleen dan kunt laten zien hoeveel je van iemand houd.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.