• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard. De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten. Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten. Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water. Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier

    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:29 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hmm. Ik vak straks wel in slaap.' Hij snoof haar geur op en streek langzaam met zijn hand over haar wang, behoedzaam, omdathij haar niet in haar oog wilde prikkan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Oh! Dat was nog een aardig eind zwemmen!'

    --

    Hoe dichter ze bij zijn huis aankwamen, des te zenuwachtiger Javelin werd. Nu Qako nuchter was, was de hele situatie anders. Zouden ze weer alleen naast elkaar liggen? Of zou er nu meer gebeuren? Javelin deed erg haar best om erachter te komen of ze dat wilde, maar wist het nog steeds niet. Ze zou het moment op zich af laten komen, dan zou ze weten hoe ver ze durfde en wilde gaan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wyatt knikte.
    'Ik ben ook best wel moe.' Hij grijnsde, want hij wilde haar niet wegjagen.

    ~~

    Qako liep naar binnen en stond erop dat ze nog wat zou eten. Ze was vast hongerig en moe en hij wilde het haar naar de zin maken nu ze bij hem was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia maakte gelijk gebruik van dat antwoord en kuste Kato innig. 'Bij jou liggen is alles wat ik wil.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dus dan kan ik dus wel gewoon gaan slapen?' gniffelde hij.
    Het was fijn als ze over onbezorgde dingen spraken en vooral nergens anders aan dachten dan aan elkaar.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat dacht ik niet. Ik kan je zoenen en bij je liggen tegelijk,' zei Cordelia ondeugend. Ze kuste hem opnieuw en kriebelde met haar vingers afwezig langs zijn borst.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ja ja, dat snap ik.' Emily knikte. 'Ik moet weer naar mijn eigen kamer. De kids zijn alweer veel te lang alleen en - nou ja, je weet wat er de vorige keer met ons ei is gebeurd. Dat mag niet weer gebeuren.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Het was een lange dag werken geweest en Javelin nam het voedsel dan ook gretig aan. Ze vond het lief van Qako dat hij zo om haar welzijn dacht en zei dat ook tegen hem.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hij knikte en legde zijn kop op haar schoot toen ze begon te eten. Ze was warm van het vele lopen en dat gaf hem een fijn gevoel.
    Hij gromde tevreden en keek even naar Gyab die met een boek op de grond zat aan de andere kant van de kamer. Qako wist dat hij leerde lezen.

    ~~

    Wyatt wilde vragen waar Baiel dan was, maar op dat moment moest hij zo vreselijk gapen, dat ze al naar haar kant van de gang gelopen was voor hij eindelijk weer wat kon zeggen.
    'Welterusten. Ik zie je morgen!'
    Hij deed zijn eigen deur dicht en droogde zijn haren voor hij met een tevreden gevoel in bed kroop.

    ~~

    Kato pakte afwezig haar hand en bracht die naar zijn lippen. Hij had liever dat ze ze ergens hield waar hij er met zijn eigen vingers goed bij kon.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ben je morgen niet boos opmme omdat ik je uit je slaap gehouden heb?' vroeg Cordelia, die speels in zijn ogen keek,


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hmm. Misschien.' Hij bedoelde het maar als grapje en hij wist dat zij dat ook wist. 'Natuurlijk word ik niet boos. Ik zei al dat ik vanzelf toch wel in slaap val.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Misschuen wil ik je nog wel heel lang wakker houden' zei Cordelia. Ze speelde met haar haren en grijnsde. 'Jou een kus geven klinkt steeds zo verleidelijk.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nou, goed.'
    Hij kuste haar, met in zijn achterhoofd dat hij haar niet teveel toe moest laten. Hij was bang dat ze meer van hem zou willen en hij wilde haar niet teleurstellen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia kuste Kato's hand en keek glimlachend in zijn ogen. 'Ik wilde nog zeggen dat ik ook heel trots ben op jou. Je maakt me heel erg gelukkig.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Javelin volgde Gyab ook. Toen hij even opkeek uit zijn boek, glimlachte ze vriendelijk. 'Is het een leuk boek?' vroeg ze geïnteresseerd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain