• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard. De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten. Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten. Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water. Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier

    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:29 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'O. Hoe kom ik dan aan geld?' vroeg Winnie. 'Dollars?'

    --

    'Wil jij haar de fles geven?' vroeg Cordelia, toen ze de fles gevuld had. Ze ging bij hem zitten en pakte Liae's handje vast.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee, het zijn munten die hier worden geslagen,; zei Wyatt. 'Je moet er voor werken.'
    Hij kon het niet helpen dat hij niet al te gelukkig keek toen hij dat zei en ging haar vlug voor naar de j uiste kamer.
    'Ik heb één tweepersoonskamer genomen, want meer geld heb ik niet. Ik hoop niet dat je het erg vindt.'

    ~ ~

    Kato ondersteunde Liae's hoofdje en liet haar drinken. Hij hoopte niet dat Cordelia het erg zou vinden als hij hierna zou gaan slapen. Morgen zou een lange dag worden en hij had het gevoel dat hij zich anders alleen maar ongemakkelijker zou gaan voelen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin voelde haar rug prikken, maar haar transformatie bleef uit. Ze vervolgden hun weg en kwamen op een gegeven moment bij een splitsing, waar ze een andere kant op moesten naar hun eigen huis. Javelin keek even naar Qako en zette toen een stap in de richting van zijn huis. Ze wilde bij hem blijven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Baiel was verdwenen zodra Emily thuis was gekomen. Eigenlijk kon Emily er niet om rouwen. Er was veel minder spanning als Baiel niet bij hen was.
    Ze spitste haar oren toen ze een bekende stem hoorde. Ze klapte haar deur open en zag nog net twee voeten de deur van de lege kamer op hun verdieping binnen gaan. Bekende voeten.
    Zonder zich te bedenken liep ze er in twee stappen naartoe. Ze hield de deur, die dichtgeslagen werd, tegen en keek toen inderdaad in het verbaasde gezicht van Wyatt. 'Hoi! Je bent terug!' Ze omhelsde hem voordat hij haar aanwezigheid kon laten bezinken en liet hem toen abrupt weer los, omdat ze het niet leuk had gevonden dat hij weg was gegaan zonder afscheid van haar te nemen.
    Pas toen merkte ze het meisje bij hem op. Emily slaakte een diepe zucht. Hij had alweer een ander gevonden, na Athiabbe.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Winnie schudde haar hoofd. 'Nee, dat is geen probleem.' Ze keek om toen ze een bekende stem hoorde en grijnsde. 'He daar! Lang niet gezien. Ben je vergeten wie ik ben?' grinnikte ze toen ze niet direct herkenning zag op Emily's gezicht.

    --

    'Denk je dat onze kinderen ooit geaccepteerd zouden zijn in jullie Wolvenstam?' vroeg Cordelia, die daar ineens moest denken. 'Zeker Liae, met haar witte vacht?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Het was haar stem die bij Emily een lichtje deed branden. 'Winnie!' Ze duwde Wyatt aan de kant zodat ze Winnie kon omhelzen. Ze waren niet zo bevriend geweest als Cordelia en Winnie waren geweest, maar ze hadden wel goed met elkaar kunnen opschieten. Emily had niet verwacht haar ooit nog eens te zien.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik raakte al bijna beledigd,' gniffelde Winnie. 'Hoe gaat het met je?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Goed, goed!' Ze vroeg zich af hoeveel Wyatt Winnie had verteld over haar situatie. Het laatste wat hij kon weten, was dat Baiel ziek was, want hij was vertrokken in die tijd. Ze had geen contact meer met hem kunnen zoeken, omdat hij niet met vissen kon communiceren. 'Hoe gaat het met jou? Je bent veranderd! Wanneer ben je Wyatt tegengekomen?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wytt die moe was, probeerde niet al te dramatisch op het bed te gaan zitten met een handdoek om zijn middel en trok daar zijn natte Hemd uit.

    ~~

    'Er is daar niemand om haar te accepteren,' mompelde Lato en hij streelde door Liae's lichte haren.

    ~~

    Qako sprong opgetogen op en zwaaide vrolijk ket zijn staart toen hij haar volgde richting zijn huis.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 18:51 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat weet ik.. maar denk je dat er ooit kans van was geweest?'

    --

    'Met mij gaat alles prima,' zei Winnie. 'Ik kwam Wyatt tegen in Toscane. Toeval bestaat nog.' Ze glimlachte.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily glimlachte vrolijk naar Winnie en draaide zich toen om naar Wyatt. Haar gezicht betrok. 'Waarom ben je zomaar weggegaan?' vroeg ze. Ze deed geen moeite om haar teleurstelling te verbergen. 'Je hebt niet eens afscheid genomen...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Sorry,' zei hij eerlijk 'ik - ik wilde gewoon geen tijd meer verdoen. Ik moest echt weg.'

    ~~

    Kato haalde zijn schouders op. Het was niet aan hem om dat te bepalen en hij was blij dat hij er geen rekening mee hiefde te houden pf zijn kinderen geaccepteerd zouden worden. Hij wist van zichzelf dat hij het ook helemaal niet leuk zou vinden als zij wel thuis mochten wonen en hij niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily wendde haar gezicht af. Ze vond het ontzettend stom dat iedereen maar gewoon weg scheen te gaan zonder dat tegen haar te zeggen. Ze had Wyatt gemist, maar miste Rodey nog meer. Ze vond het niet leuk dat zij blijkbaar niet belangrijk genoeg was om even doei tegen te zeggen en ze vond de momenten ook niet leuk. Wyatt was vertrokken zonder te weten hoe het met Baiel ging en Rodey, op wie ze eigenlijk nog veel kwader was, omdat die was vertrokken op het moment dat ze hem het meeste nodig had gehad. Ook nu miste ze hem heel erg, maar dat kon ze niet tegen iemand zeggen, want ze wist dat er een groot verband zat tussen het gemis van Rodey en het gedrag van Baiel. Hoe vervelender Baiel zich gedroeg, hoe meer ze verlangde naar Rodey, die begripvol en lief tegen haar was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Het spijt me,' zeu hij en hij stak een hand naar haar uit. 'Het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen toen ik weg ging.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily hield haar blik afgewend. 'Baiel is weer genezen,' zei ze bot. 'Voor als je het wil weten.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain