• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Shimizu van Shiki?
    Raimei & Raikou van Nabari no ou? ;o Waarschijnlijk die.. Klinkt wel iets logischer.. Heb je nog nooit over Shiki horen praten xd.
    Waar is Shinki van? Als ik het hoor weet ik het vast wel weer ;d. Mijn hersens slapen al een beetje.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Shimizu van Shiki?
    Raimei & Raikou van Nabari no ou? ;o Waarschijnlijk die.. Klinkt wel iets logischer.. Heb je nog nooit over Shiki horen praten xd.
    Waar is Shinki van? Als ik het hoor weet ik het vast wel weer ;d. Mijn hersens slapen al een beetje.


    Van Raimei en Raikou. :3 Shiki heb ik nog niet gezien, staat wel op m'n lijstje. ^^
    En Shinki als in dat wat in Noragami wordt vertaald als 'Regalia' ofzoiets, naar het Engels. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ohh ok ;o. Ahh zo iets had ik al in gedachten ;d. Vind ze allemaal mooi die je in gedachten heb! Dus aan mij heb je vrij weinig..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ohh ok ;o. Ahh zo iets had ik al in gedachten ;d. Vind ze allemaal mooi die je in gedachten heb! Dus aan mij heb je vrij weinig..


    Hmm dan slaap ik er nog maar een nachtje over. (': of twee... of drie...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Oh wauw, zo leuk!
    Maar, hoe werkt dat dan precies? Ik heb er namelijk serieus geen verstand van, behalve dat ik ongeveer weet dat het bestaat en dat het me awesome lijkt. xd Ik bedoel, bedenk je samen een 'verhaal' en rollen of zo? En ga je - je ook verkleden en alles dan?
    Wow wacht, serieus, Utrecht? Daar studeer ik, dus daar kom ik makkelijk. :'D


    Het is heel makkelijk, als ik thuis ben zal ik je een paar linkjes sturen, de website en de facebook pagina. :3
    Ik weet niet of je dat winkeltje "Subcultures" in Utrecht kent, het heeft op straat hoogde een paar oude manga. Als je daar of bij de gracht naar beneden gaat kom je echter uit bij een klein larp winkeltje. Je kan daar zwaarden en andere larp wapens kopen maar ook heeeeeel veel games.

    Je moet je wel in leven in je rol, net als bij cosplay. Als je een bepaald character speelt (Zombie, Elf, etc.) dan moet je je gedragen als dat character. Natuurlijk word dat vrij vaak genegeerd (ook door mij, heh) niet alleen omdat het te leuk is om gezellig te kletsen met vrienden maar ook omdat er een grote hoeveelheid kinderen van <12 mee doen. (URGH!) Het blijft kidslarp (only the fantasy larp, de wilde jacht is voor 12+)
    Het is vooral heel gezellig. Je krijgt wel opdrachten enzo, en je kan perongelijk of omdat je iets interessants ontdekt opeens heel belangrijk worden, :'3
    Ik ben van plan voor de Fantasy Fair een kistusune costuum te maken, en dan kan ik de oren en de staart ook gebruiken voor larp, :3 (Ik wil als half-dier: ook wel poeka genoemd)
    Oh en de stories die zich afspelen worden bedacht van te voren door de spel leiding, dus daar hoef je niet aan mee te helpen. Wel kan je dingen "perongelijk" of "expres"veranderen. (Wat de spelleiding soms verschrikkelijk irriteerd, cx maar het maakt het ook spannender.) Soms gebeurd dat gewoon.

    Niet direct in Utrecht trouwens, het is niet dat het zich midden in de stad afspeeld, Cx Op de sites die ik thuis door zal sturen is vast wel een kaartje *x*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Myrthe dat Larp klink wel interessant wil je me die Link er van ook sturen ??
    @Styll Dit Nai ff is uber Kawaii (H) Leuke naam ook Nai .

    Ik Heb zin om nog wat gifs te plaatsen :)



    [ bericht aangepast op 3 maart 2014 - 14:20 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mimble schreef:
    (...)

    Het is heel makkelijk, als ik thuis ben zal ik je een paar linkjes sturen, de website en de facebook pagina. :3
    Ik weet niet of je dat winkeltje "Subcultures" in Utrecht kent, het heeft op straat hoogde een paar oude manga. Als je daar of bij de gracht naar beneden gaat kom je echter uit bij een klein larp winkeltje. Je kan daar zwaarden en andere larp wapens kopen maar ook heeeeeel veel games.

    Je moet je wel in leven in je rol, net als bij cosplay. Als je een bepaald character speelt (Zombie, Elf, etc.) dan moet je je gedragen als dat character. Natuurlijk word dat vrij vaak genegeerd (ook door mij, heh) niet alleen omdat het te leuk is om gezellig te kletsen met vrienden maar ook omdat er een grote hoeveelheid kinderen van <12 mee doen. (URGH!) Het blijft kidslarp (only the fantasy larp, de wilde jacht is voor 12+)
    Het is vooral heel gezellig. Je krijgt wel opdrachten enzo, en je kan perongelijk of omdat je iets interessants ontdekt opeens heel belangrijk worden, :'3
    Ik ben van plan voor de Fantasy Fair een kistusune costuum te maken, en dan kan ik de oren en de staart ook gebruiken voor larp, :3 (Ik wil als half-dier: ook wel poeka genoemd)
    Oh en de stories die zich afspelen worden bedacht van te voren door de spel leiding, dus daar hoef je niet aan mee te helpen. Wel kan je dingen "perongelijk" of "expres"veranderen. (Wat de spelleiding soms verschrikkelijk irriteerd, cx maar het maakt het ook spannender.) Soms gebeurd dat gewoon.

    Niet direct in Utrecht trouwens, het is niet dat het zich midden in de stad afspeeld, Cx Op de sites die ik thuis door zal sturen is vast wel een kaartje *x*


    Ah ik vind het echt heel erg gaaf klinken. :3 Maar is dat dan een soort van vereniging of zo, die dat organiseert?
    Fantasy Fair als in Elf Fantasy Fair (of Elfia heet het zelfs tegenwoordig, geloof ik)? Ik zou er ook heen gaan, maar ik heb dan studiereis dus ik kan niet. D: En ik wilde zo graag, mehh...
    Oeh, maak je zelf kostuums? Zo awesome. ^^
    Ik snapte wel dat het niet midden in de stad was, dat zou wat zijn als daar ineens allemaal van die verklede mensen rondrenden ineens, hehe. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    http://kidslarp.nl/ De site waar je je kan inschrijven.
    NOTE: Opletten, de site zegt het al. "Kidslarp". De wilde jacht is wat meer voor spannend (12+) maar de andere larp zitten echt jonge kinderen. Als je dan 16 ben kan je je daar al echt aan ergeren, :,3 *kent het gevoel, maar vind de larp verder te leuk om te stoppen want vrienden*
    https://www.facebook.com/deSubcultures?ref=profile Dit is de facebook pagina.
    Maar eigenlijk zie je alleen de begeleiders raar doen, cx

    Black Butler, seizoen twee, t/m episode 8:
    Stiekem vind ik het tweede seizoen van Black Butler leuker... De verhaallijn is wel vrij slecht, maar het is spannender. Ook vind ik Alois zijn geschiedenis raar genoeg heel ontroerend, met Luka. Alois is wel echt een BAKA sadist. Het ergert me ook een beetje dat Ciel zijn ziel (hehe rijmt) opeens super gewild is. Ook snap ik niet waar Hanna en die andere drie butlers (de drieling) vandaan komen, maar ik hoop op latere verduidelijking (ben slechts bij episode 8).
    Sebby word steeds bekwijlbaarder by the way. Cx


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Zou je misschien dat stukje van Black Butler voor de zekerheid in een spoiler zetten? ;d. Weet niet zeker over zijn ziel een spoiler is ja of de nee..
    Nja aan de andere kant is het niet een super spoiler.. Hm.. Vergeet maar wat ik zei ;d.
    Hana is toch die het blauwe achtig jurkje met dat verband voor dr oog? -nee geen spoiler je ziet dat al in de intro..- Volgens mij kreeg je het van haar wel te weten waar ze vandaan komt.. De drieling weet ik niet zeker..

    @Shirley, dankje denk ik? ;d. Moet alleen nog even een leuke plaatje vinden en een leuke quote van hem.. Ik onthoud alles zo super slecht hea.. En opzoeken gaat zo slecht o-O.. Mja ik heet trouwens Syll geen Styll ;D Waarschijnlijk was het een typfout van jouw kant ghehe.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Myrthe oeh ik zal zo eens een kijkje nemen. ^^
    En over Black Butler ben ik het half met je eens... Ik vind seizoen één wel beter, maar ik vond het verleden van Alois ook heel ontroerend. Hij was zo verschrikkelijk twisted maar juist daarom had ik zoveel sympathie voor hem. Hij was wel echt een goed personage. ^^
    Maar over het algemeen vond ik Black Butler wel leuk, maar niet fantastisch ofzo. Ik vind het wel leuk dat ik 'm gezien heb maar dolenthousiast ben ik nou ook weer niet. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Inari, Konkon, Koi Iroha vandaag ep 6 en 7 van gekeken. Inari is zo Kawaii.

    Tanbabashi Realiseert zich dat hij gevoelens heeft voor Inari. Ik zie hier nog wel een romance uit komen jeej.

    Ik wil echt ep 8 zien !! Ik vind het zo hartverwarmende en schattige serie.
    Een paar gif



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mimble schreef:
    @Suus: Welcome, ^^ Ik heb je erbij gezet. :3 Welke animes heb je gekeken? *^* Myrthe is nieuwschierig!


    Ik heb Clannad(after story), Shingeki no kyojin gezien en ben nu bezig met Sword art online. En heb 3 episodes van Soul Eaters gezien. En pokemon natuurlijk.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik zal het helemaal niet erg vinden als jullie toevallig fancy plaatjes hebben van Nai XD.
    Ik kom alleen maar best wel van die felle tegen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Ik heb Clannad(after story), Shingeki no kyojin gezien en ben nu bezig met Sword art online. En heb 3 episodes van Soul Eaters gezien. En pokemon natuurlijk.


    Sword Art Online is ook echt heel goed, tenminste de eerste 14 afleveringen, daarna zakt het behoorlijk in.
    Ik ben echt fan van die opbouw en hoe ze Kirito brengen vind ik zo mooi :) En ook die opbouw naar Asuna toe!
    Sword art online is echt een geweldige anime, dat je echt wel het game gevoel en die sfeer geeft :) Dat vind ik heel goed gedaan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Sword Art Online is ook echt heel goed, tenminste de eerste 14 afleveringen, daarna zakt het behoorlijk in.
    Ik ben echt fan van die opbouw en hoe ze Kirito brengen vind ik zo mooi :) En ook die opbouw naar Asuna toe!
    Sword art online is echt een geweldige anime, dat je echt wel het game gevoel en die sfeer geeft :) Dat vind ik heel goed gedaan.


    Het is de favo anime van m'n beste vriendin. Vind het alleen een creepy idee dat als je daar dood gaat, je dan in real life ook dood bent. Ik bedoel, hoe kom je erop om zo'n spel te maken?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face