• De stelling van deze week luidt:
    Paardrijden zou geen sport genoemd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    TOTAAL MEE ONEENS!
    Mensen die dat tegen mjj zeggen zeg ik altijd tegen dat ze zelf eens op een paard moeten gaan zitten en dan doorzitten, rengalop en lichtrijden en hoog niveau paardrijden!! En zeg dan nog maar eens dat het GEEN sport is!
    Ik heb echt een absolute hekel aan mensen die dat zeggen! Ik zit zelf al 7 jaar op paardrijden en ik doe dat nog steeds met heel veel plezier! Ik hoop dat ik voor altijd mag blijven paardrijden!!

    zandkit schreef:
    tja, sommige (eigenlijk de meeste) manege's mishandelen hun paarden echt! te sneu om toe te kijken. als ik op een paard zit heb ik geen zweep en geen bit.
    ik fluister vaak en ze doen het dan prima! dat paardje was helemaal gezond en een gladde vacht zonder bobbels of rare (kale) plekken.


    ik lijkt het paardje op zelfde vacht en bouw, kopje wat anders


    En we hebben een paardenfluisteraar in ons midden die graag foto's van internet haalt van paarden :'D
    Darling, de meeste manege's mishandelen juist niet. Het is een enkele, ik heb op drie manege's gereden en heb er op nog één gekeken en bij geen van de vier werd een een paard mishandeld. Eveneens heeft wat jij nu zegt niks te maken met de stelling dat paardrijden geen sport zou zijn. En bobbels en rare (kale) plekken kunnen ook door schuren gebeuren en hun omgang met andere paarden :'D Jouw uitleg slaat dus nergens op. Besides, een hoofdstel zonder bit kan nog gevaarlijker zijn in de verkeerde handen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Grove definitie van sport: 'lichamelijke activiteit voor je plezier of als beroep'. Wel eens op een paard gezeten? Dan weet je misschien ook wel dat je je beenspieren veel gebruikt, net zoals je armen en ietwat de buikspieren. Je gebruikt bij paardrijden soms een combinatie van spieren die je bij geen enkele andere sport gebruikt. Het overkoepelende woord voor alle vormen van paardrijden is ook 'paardensport'. Daarnaast is paardrijden ook in de olympische spelen opgenomen. Vreemde stelling vind ik het wel...^^ Ach, ik noem darten weer geen sport, maar een bezigheid - iedereen z'n eigen mening over wat wel of niet bij sporten hoort, maar ik ben ronduit verschrikkelijk nieuwsgierig of de bedenker van de stelling zelf wel eens heeft paardgereden^^
    (Note: een paard VERZORGEN is geen sport. Ik kreeg het idee dat mensen dat ook onder paardrijden rekenden. )


    “Begin at the beginning," the King said, very gravely, "and go on till you come to the end: then stop.” - Lewis Carrol

    Oneens,
    Je doet wel iets op een paard.
    Sommige gangen zijn heel vermoeiend om te rijden.
    Het paard doet niet alles, je moet hem goed begeleiden om de juiste pasjes en de juiste figuren uit toe oefenen.

    Zelf zit ik al jaren in de paarden, en ik ben het deels wel eens met de stelling. Recreatief paardrijden, vrijheidsdressuur en dergelijke, kan ik geen sporten noemen. Maar als je serieus wedstrijden rijd en je traint iedere dag met je paard, dan is het zéker wel sporten. Top sport, noem ik dat.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Oneens, dan is autosport, schaken, dammen, bridgen etc. ook geen sport. Verder spant men zich wel degelijk in.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ligt eraan op welk niveau vind ik. Als je echt op wedstrijd niveau het doet vind ik het een sport. Maar als je alleen maar op een paard zit en dan gewoon een rondje er mee gaat lopen vind ik het eerder een hobby.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oneens.


    vecht niet voor iets dat niet voor jou vecht.

    Oneens. Paardrijden is zeker wel een sport en het is zeker niet alleen het paard dat beweegt.
    Zowel lichtrijden, doorzitten en de juiste houding aannemen op een paard vereist spierkracht in bijvoorbeeld buik en benen. Veel mensen die voor het eerst echt gereden hebben kunnen hier wel over meepraten, dat is toch best afzien na zo'n eerste les! (En dan bedoel ik niet alleen rondjes stappen.)

    Als paardrijden geen sport is dan is motorcross ook geen sport, want je zit toch alleen maar op de motor?

    Neehoor wat een onzin! Paardrijden is gewoon een sport!


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran

    Narry1D schreef:
    Ik vind dee stelling juist, ik vindt het zielig voor het paard maakt niet uit of je hard moet trainen of niet, hoe zou jij het vinden als er een paard op jou rug ging zitten!

    ik vind het geen sport. (ik weet dat het niet makelijk is maar) ik vind dat het (lijk) alsof je niets doen.


    Live your live

    Waarschuwing: De reacties onder mij zullen boze berichten bevatten.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oude koeien uit de sloot halen heeft in dit geval geen enkel nut. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    Oude koeien uit de sloot halen heeft in dit geval geen enkel nut. :Y)
    Hey, je moet boos doen! Anders klopt mijn bericht niet ;c


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.