• De stelling van deze week luidt:
    Paardrijden zou geen sport genoemd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    En trouwens, paardrijden behoord tot een van de gevaarlijkste sporten


    "Not my daughter, you bitch!"

    Lissandra schreef:
    Deels mee eens, deels oneens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Een enigszins overdreven filmpje, maar wel 'waar':


    Dit is dus overdreven!

    Als het geen sport is, houd ik er geen twee dagen spierpijn aan over omdat je die 600 kilogram onder je naar voren moet krijgen, nog door een serie bokken heen moet bijten en er minstens een uur lang op moet blijven zitten. Dan hijg ik niet na een rondje in volle galop door de bak omdat mijn paard 'fris is'.


    For those I love, I will sacrifice

    Oneens.


    Firm believer of all that is magic

    Koos Meningloos. Ik rij zelf geen paard en vind dat ik er zelf geen mening over moet hebben. Maar ik vind de hele discussie nogal vaag aangezien mensen die er niets van afweten al heel snel over oordelen.


    wat was dit ookalweer

    Eens


    Fine. maybe I pretend right now, but I swear to god, I'm gonna change the world.

    Oneens, volgens mij is het flink wat benenwerk. Niet dat ik ooit op een paard heb gezeten.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Oneens, als je ze na de les maar flink beloond (H)

    Apofylliet schreef:
    Eens

    Because?
    Ik vind het echt idioot om gewoon 'eens' of 'oneens' te posten zonder het te verantwoorden. Daar dient een stelling niet voor.


    Take me to wonderland

    Mensen denken vaak al snel van 'jij zit en het paard doet al het werk.'
    Daar vergissen ze zich echt allemaal flink in.
    Want zo snel mensen die ik ken zelf eens op een paard hebben gezeten veranderd deze mening al snel.

    JE gebruikt voornamelijk je arm en been spieren maar ook buik spieren komen regelmatig van pas!
    Jii ben de persoon die het paard bestuurd en verteld wat hij moet doen. Er komt voornamelijk ook veel denk werk aan te pas en eem kwestie van goed samen werken.

    Mijn mening: oneens


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Sport is niet alleen beweging, spieren en uithoudingsvermogen.
    Kijk naar het racen. Ik zeg niet dat het simpel is om banden te verwisselen, maar uiteindelijk zit jij in een auto en dat is wat rijdt. Of schaken. Schaken is een sport, een denksport en dat geldt ook voor poker. Dan zijn curling en biljart ook geen sport.
    Mensen die zeggen dat het paard is dat zich uitslooft, weten niet hoe zwaar het is en dat het gaat om samenwerking, timing en inzicht. Zulke mensen moeten helemaal niet beweren wat wel of gen spirt is, qant dan kan je het ook niet goed definieren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik vind dee stelling juist, ik vindt het zielig voor het paard maakt niet uit of je hard moet trainen of niet, hoe zou jij het vinden als er een paard op jou rug ging zitten!


    Just Can't Let Him Go...

    Narry1D schreef:
    Ik vind dee stelling juist, ik vindt het zielig voor het paard maakt niet uit of je hard moet trainen of niet, hoe zou jij het vinden als er een paard op jou rug ging zitten!


    Paarden zijn gefokt om dat aan te kunnen. Ze zijn sterk en worden al duizenden jaren gebruikt. Ze weren niet beter. Misschien. Denkt het paard wel: mensen zijn raar, ze vervuilen mijn planeet met auto's.
    Het is ook niet zo dat jij 24/7 op de rug van zo'n dier zit. Ze wordt goed verzorgd en dat kan je van veel andere dieren niet zeggen


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hoevaak is die stelling nou al niet besproken?
    Enfin, ik ben het hier niet mee eens, aangezien ik door eigen ervaring weet dat paardrijden absoluut niet niks is. Toen ik een half jaartje was gestopt vanwege een ongeluk en ik eindelijk weer mocht paardrijden, merkte ik dat ik het behoorlijk zwaar vond. Ik had drie dagen lang spierpijn aan de binnenkant van mijn benen, omdat ik twee uren aan één stuk door in een houding moest zitten waardoor ik bepaalde spieren moest blijven aanspannen. Ook ben je constant met je armen en benen bezig als je actief paardrijdt.
    En mensen die zeggen dat het zielig is voor een paard: Het is niet zielig. Manegepaarden en rijpaarden zijn speciaal gefokt en uitgekozen. De meeste paarden vinden het juist heerlijk als ze bereden worden, anders hadden ze er allang een stokje voor gestoken. Een paard is niet dom en heeft een eigen mening. Als het echt zo zielig was, zouden ze hun ruiter of amazone wel van hun rug hebben geworpen.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2014 - 11:45 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Kan ik niets over zeggen. Ik heb één keer op een paard gezeten, maar ik had niet echt het idee dat ik veel deed. Moet je er wel bij rekenen dat ik constant in de gaten werd gehouden en niet sneller ben gaan rijden dan draven. Ik moest wel constant mijn hoofd erbij houden, dus mentaal uitputtend was het wel. Zeker voor een eerste keer.

    Ik vind trouwens wel het argument "het is zo gevaarlijk!!" nogal overbodig. Ik denk niet dat een kenmerk van een sport is dat het gevaarlijk móét zijn. Iedere sport heeft in dat opzicht wel iets "gevaarlijks" en het maakt die sport niet tot een "echte" sport omdat er risico's aan zitten.


    Searching heavens for another earth