• De stelling van deze week luidt:
    Paardrijden zou geen sport genoemd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Opinio schreef:
    Oneens. Dan is dammen ook geen sport.


    Dammen is een denksport, maar dat wordt door de meeste mensen niet als "sport" gezien. Dat is echt geen vergelijking.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het nogal overdreven om te roepen dat paardrijden de gevaarlijkste sport ter wereld is. Bij sporten als snowboarden kan je ook zo je nek breken wanneer je verkeerd terecht komt. Als je bij autoracen uit de bocht vliegt kom je er ook zeker niet zonder schrammetje vanaf. En zo kan ik nog wel even doorgaan


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    I disagree.
    No bullshit, no talking,
    I just disagree.


    "If you hate a hater, you become a hater yourself." - Big Time Rush

    Caim schreef:
    Ik vind het nogal overdreven om te roepen dat paardrijden de gevaarlijkste sport ter wereld is. Bij sporten als snowboarden kan je ook zo je nek breken wanneer je verkeerd terecht komt. Als je bij autoracen uit de bocht vliegt kom je er ook zeker niet zonder schrammetje vanaf. En zo kan ik nog wel even doorgaan

    De gevaarlijkste sport is inderdaad overdreven, maar het staat statisch gezien wel in het rijtje met de meest gevaarlijke sporten, samen met o.a. bungeejumpen en parachutespringen. Dat is niet zomaar door iemand verzonnen, die conclusie is opgebouwd uit statistieken.


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    De gevaarlijkste sport is inderdaad overdreven, maar het staat statisch gezien wel in het rijtje met de meest gevaarlijke sporten, samen met o.a. bungeejumpen en parachutespringen. Dat is niet zomaar door iemand verzonnen, die conclusie is opgebouwd uit statistieken.


    Ik zeg toch ook niet dat het niet gevaarlijk is?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tomas schreef:
    (...)

    Het ging ook niet om de discussie hier op Q (want die is er indd niet) maar om het feit dat ik deze discussie (of paardrijden nou wel of geen sport is) al zeshonderd keer heb gevoerd in mn leven haha, dus heb het er wel mee gehad.
    Mensen reageren inderdaad heftig en wat overdreven maar dat kan ik me ergens ook wel voorstellen. Er wordt zo enorm vaak geroepen dat paardrijden geen sport is en je paard al het werk doet, dat je automatisch zo in de verdediging schiet. Vaak bedoelt als grapje, maar toch. Het roept lichte frustratie op haha.
    Maar goed er zijn er inderdaad een aantal bij die erg overdreven reageren.

    Ja, dat kan ik me voorstellen. Ook op mijn school wordt de discussie veel gevoerd. Het blijft natuurlijk vervelend om elke keer het standpunt te moeten verdedigen.


    :)

    Caim schreef:
    (...)

    Ik zeg toch ook niet dat het niet gevaarlijk is?

    Ik zeg toch ook niet dat jij dat zei? Ik kaart alleen even aan dat er wel een kern van waarheid in zit wat die mensen zeggen. Je noemde als ander voorbeeld ook snowboarden, maar over het algemeen is paardrijden in dat opzicht ook veel gevaarlijker dan snowboarden.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 7:43 ]


    From these ashes, I will rise

    Oneens
    want de ruiter die op het paard zit doe ook veel werk.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Echt mee oneens, paardrijden is en blijft een sport. Het kan wel degelijk zeer zwaar zijn om te bereiken wat je wilt !


    i'm not just someone , i'm myself and that's perfect.

    Cantabile schreef:
    (...)
    Ik zeg toch ook niet dat jij dat zei? Ik kaart alleen even aan dat er wel een kern van waarheid in zit wat die mensen zeggen. Je noemde als ander voorbeeld ook snowboarden, maar over het algemeen is paardrijden in dat opzicht ook veel gevaarlijker dan snowboarden.


    Het hangt er ook wel vanaf wat voor paardrijden je doet. Want met paardenrennen is het inderdaad wel gevaarlijk voor jockeys, maar bij iets als dressuur zal het waarschijnlijk lager liggen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mee eens en niet mee eens. Het paard loopt dus jij zelf moet geen inspanning doen. Niet mee eens: je moet het paard in bedwang houden en dat is ook wel een hele klus volgens mij!


    " A real girl isn't perfect and a perfect girl isn't real " - Harry Styles

    1Dlovertje10 schreef:
    Mee eens en niet mee eens. Het paard loopt dus jij zelf moet geen inspanning doen. Niet mee eens: je moet het paard in bedwang houden en dat is ook wel een hele klus volgens mij!


    Dat vind ik er van!


    " A real girl isn't perfect and a perfect girl isn't real " - Harry Styles

    Mairimis schreef:
    Paardrijden is een van die sporten waar heel veel training van zowel paard als ruiter in zit, maar het uiteindelijk plaatje (denk aan: Olympische Spelen) ziet er heel makkelijk uit. Het is ook de bedoeling dat het er makkelijk uit ziet, hoewel er soms bergen verzet zijn om dat niveau te bereiken zoals ook gebeurd bij andere sporten. Mee oneens dus.


    +

    Linger schreef:
    Oneens. Mensen denken er altijd te makkelijk over, maar je krijgt echt een stevige training. Het zit hem vooral in je benen, maar je armen zijn ook zeker nodig. Alleen lijkt het altijd alsof het paard meer doet, omdat het paard beweegt en degene die hem berijdt, zit er enkel op. Alleen doet het paard niks, zeker niet wat jij wilt, als jij als berijdster/berijder hem niet bestuurt en aanspoort. Besides, als je iemand op een paard zet die er zo makkelijk over denkt en zegt dat ze moeten gaan rijden, zullen ze er weinig van bakken.


    precies dat!!


    het leven is mooi!! xx

    Pff, natuurlijk oneens.


    Tijd voor koffie.

    Zeker wel!
    Het is zeker niet makkelijk, ook al denken sommigen dat wel.
    Alsof het alleen maar gaat om het zitten op een paard! Het is veel meer dan dat..
    Iedereen kan wel op een paard zitten maar echt mee gaan rijden is iets anders!

    Oneens met deze stelling dus..


    “Let us read, and let us dance; these two amusements will never do any harm to the world.”