• De stelling van deze week luidt:
    Paardrijden zou geen sport genoemd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, ik rij zelf ook paard en je beweegt zelf ook (Bijvoorbeeld bij draf) en je moet veel dingen tegelijkertijd doen en je hebt met een dier te maken dus daar moet je ook rekening mee houden. Maar veel mensen zeggen zonder echt te hebben paardgereden (En dan bedoel ik niet met echt paardrijden op een kinderfeestje ooit een boswandeling op een paard gemaakt te hebben met iemand die er naast liep) al dat het geen sport is…


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Linger schreef:
    Oneens. Mensen denken er altijd te makkelijk over, maar je krijgt echt een stevige training. Het zit hem vooral in je benen, maar je armen zijn ook zeker nodig. Alleen lijkt het altijd alsof het paard meer doet, omdat het paard beweegt en degene die hem berijdt, zit er enkel op. Alleen doet het paard niks, zeker niet wat jij wilt, als jij als berijdster/berijder hem niet bestuurt en aanspoort. Besides, als je iemand op een paard zet die er zo makkelijk over denkt en zegt dat ze moeten gaan rijden, zullen ze er weinig van bakken.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Paardrijden is wel degelijk een sport. Je gebruikt zoveel spieren en moet zoveel trainen etc. Ik ben het oneens met deze stelling.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2014 - 18:07 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Absoluut oneens. Het paard loopt dan wel, maar ondertussen beweeg je zelf ook heel veel omdat je constant bezig bent met je op je paard afstemmen. Ik vind eigenlijk dat het wel meer dan een sport is doordat je met een levend wezen bezig bent dat ook een eigen wil en dergelijke heeft en je samen ergens toe komt. Maar dat is mijn mening... :'D


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Deilia schreef:
    Zonder zadel bitches.

    Zonder zadel blijft leuk om te doen, vind ik. :3 En goed voor je evenwicht.


    :)

    *Facepalm*

    Als jij er dom op gaat zitten en verwacht dat het dier waar je op rijd, automatisch een internationale proef kan lopen.. Tja...


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    ligt eraan hoe je het bekijkt...

    Het is wel degelijk een sport, maar ik heb een gruwelijke hekel aan maneges.
    Verder vind ik het een beetje dierenmishandeling, vanwege dit:


    Narry1D schreef:
    ik vindt het zielig voor het paard maakt niet uit of je hard moet trainen of niet, hoe zou jij het vinden als er een paard op jou rug ging zitten!

    [ bericht aangepast op 3 maart 2014 - 21:50 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Niet mee eens
    Bij mij is paardrijden met bloed zweet en tranen letterlijk!
    Een paard blijft een wild dier! Hoevaak komt het wel niet voor dat als een ruiter van het paard af valt en bijna. Of zelfs dood is.
    Je moet knokken voor het resultaat, en tegerlijke tijd een band opbouwen. Je moet de lichaamstaal van je paard kennen.
    Paardrijden is zwaar

    Ik weet niks van paardrijden, dus ik ga er ook niks over zeggen.


    Fearlessly And Forever <3

    Echt oneens!
    Het paard moet het vertrouwen in je hebben.
    De ruiter zorgt voor het paard!
    De ruiter geeft het paard goede training.
    En bovendien dan kun je autoracen ook geen sport noemen!


    all because i liked a girl

    Ik vind de reacties hierop zeer vermakkelijk :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mijn eerste reactie was 'wuuuuut?', en toen moest ik keihard lachen. Ik ben het met DarkSavior eens, de reacties hierop zijn geweldig :')

    Ik denk dat ik het zowel eens als niet eens ben met de stelling. Voor mij was paardrijden vooral een hobby en ik deed het niet voor de sport. Maar ik kan je vertellen dat als je actief er mee bezig bent, het een zware sport is! Ik ga altijd in de meivakantie een week op kamp waarbij we drie maal per dag paardrijden. Dan vreten we kilo's snoep van de kantine en ik eet gemiddeld twee keer zoveel (ontbijt, lunch, dinner) als normaal. En toch ben ik altijd afgevallen, minstens 5 kilo! Naast het vele paardrijden mesten we stallen uit (zwaar!), jagen we jonge paarden met veel energie op, longeren we of doen we voltige, etc. Dus ik denk dat het zeker als een sport mag gezien worden, maar ook als een hobby. Het is me om het even n_n

    Half eens en half oneens.
    Ik begrijp dat paardrijden helemaal niet gemakkelijk is en je er ook veel moet voor oefenen als dat van een andere sport, maar één ding is er wel,
    bij de meeste andere sporten doen er alleen mensen mee. En hier word samen gewerkt met een paard en dit vind ik toch wel belangrijk:
    Het paard doet het meeste werk van de twee, maar er moet natuurlijk wel iemand bij zijn die het paard stuurt en zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.
    Het is meer een sport voor het paard dan voor de berijder als je naar lichaamsbeweging kijkt.
    Maar het net alle andere sporten word, er wel veel in getraind en ik vind dat de gene die aan paardrijden doen, een grote pluim verdienen.


    Wonder is the beginning of all wisdom

    Eens je zit alleen op het paard ja ik denk ook wel dat t vermoeiend word als je een uur er op zit omdat t dan ook verveeld begint te raken maar verder heb ik er niks tegen dus mensen die het leuk vinden moeten die ook gewooon doen toch vind ik het geen sport


    -