• De stelling van deze week luidt:
    Paardrijden zou geen sport genoemd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ben het er zeker niet mee eens!!
    Paardrijden is een van de moeilikste sporten ooit. Bij geen enkele sport moet je op een levend wezen vertrouwen, een wezen met een eigen wil en kracht. Je moet ongeloofelijk veel wilskracht bezitten wil je de top halen. Vallen opstijgen en weer doorrijden daar draait het om. Wie het eens is met deze stelling raad ik aan om zelf maar eens te gaan rijden dan kun je zien dat het ongeloofelijk moeilijk is en dat het je niet zomaar lukt.
    Het paard laten rijden is niet zo moeilijk, dat kan iedereen. Maar je moet hem vertrouwen en hij moet jou vertrouwen om verder te komen. Zonder je paard te vertrouwen kom je nergens...
    Je rijd met ongelooflijk veel snelheid en spring over dingen heen je moet je paard compleet vertrouwen om dit te kunnen doen anders val je er zo af. Je paard kan zo schrikken en dat zal een motor niet doen... Een paard maakt onverwachte bewegingen dat zal een fiets niet doen...
    Deze stelling is de grootste onzin ooit!!!


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Ik blijf een hekel hebben aan deze discussie.
    Iedereen die er geen bal verstand van heeft of nog nooit paard heeft gereden zegt toch dat het geen sport is.
    En tja in discussie gaan met die mensen heeft geen zin. Daarbij kan ik nu 20 redenen op gaan noemen waarom het wel een sport is maar dat is al vaak genoeg uitgelegd ondertussen. Dus voor de mensen die het geen sporten vinden en zeggen dat het paard toch alles doet: Ga eens op een paard zitten en probeer fatsoenlijk een proef te rijden of een parcours te springen. Geloof me dat doet ie echt niet uit zichzelf.

    Ga zelf maar eens op hoog niveau paardrijden!! Je heb er spieren conditie en uithoudingsvermogen voor nodig. Ik ga over een paar maanden mn jongste paard opleiden en hoog in de sport proberen te krijgen, dat kost net zo veel energie als een voetbalwedstrijd spelen!! Ga eerst zelf maar op een paard zitten voordat je oordeeld. X

    Ik vind het vermakkelijk hoe overdreven sommigen hierop reageren. Kostelijk. Please keep going.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Absoluut oneens. En ik ben deze oneindige disscussie zo spuugzat....
    Iedereen die het met deze stelling eens is raad ik aan onderstaand filmpje te kijken of in ieder geval eerst met z'n luie reet op een paard te gaan zitten en weg te rijden.
    http://youtu.be/NO7wCAUaD1U

    [ bericht aangepast op 4 maart 2014 - 20:50 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    DarkSavior schreef:
    Ik vind het vermakkelijk hoe overdreven sommigen hierop reageren. Kostelijk. Please keep going.

    Paardrijden is levensgevaarlijk. Als je paard ook maar één verkeerde beweging maakt kan het je dood zijn. Bij andere sporten gebeurt dit bij lange na niet, zoals bij voetbal. Want ja, als je bij voetbal je nek breekt door lelijk te vallen, is het alsnog niet levensgevaarlijk. Nee, paardrijden is de meest, gevaarlijke sport ter wereld.
    Daarnaast ga je om met een levend, onvoorspelbaar wezen, wat het paardrijden nog moeilijker maakt. Maar goed, als je bokst is je tegenstander natuurlijk geen levend wezen dat je als onvoorspelbaar kunt zien, dus boksen kun je absoluut niet als gevaarlijk zien.

    Ik blijf het bullshit vinden dat mensen de graad van gevaar van paardrijden zo hoog leggen. Het is heus niet gevaarlijker als een andere sport, hoor. Je kan altijd lelijk vallen, of je nou aan het wielrennen bent of aan het touwtjespringen.
    En voor de mensen die zeggen dat je met een onvoorspelbaar wezen omgaat; als je een vechtsport beoefent, weet je ook nooit wat je tegenstander gaat doen.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2014 - 20:46 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het ging mij erom dat mensen echt heel erg overdrijven. Alsof het sport de grond in wordt getrokken. Het is een stelling, je bent het ermee eens of je bent het ermee oneens. Ik vind paardrijden een sport by the way, maar sommige hier die nemen het veel te serieus.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Lacey schreef:
    (...)
    Paardrijden is levensgevaarlijk. Als je paard ook maar één verkeerde beweging maakt kan het je dood zijn. Bij andere sporten gebeurt dit bij lange na niet, zoals bij voetbal. Want ja, als je bij voetbal je nek breekt door lelijk te vallen, is het alsnog niet levensgevaarlijk. Nee, paardrijden is de meest, gevaarlijke sport ter wereld.
    Daarnaast ga je om met een levend, onvoorspelbaar wezen, wat het paardrijden nog moeilijker maakt. Maar goed, als je bokst is je tegenstander natuurlijk geen levend wezen dat je als onvoorspelbaar kunt zien, dus boksen kun je absoluut niet als gevaarlijk zien.

    Ik blijf het bullshit vinden dat mensen de graad van gevaar van paardrijden zo hoog leggen. Het is heus niet gevaarlijker als een andere sport, hoor. Je kan altijd lelijk vallen, of je nou aan het wielrennen bent of aan het touwtjespringen.
    En voor de mensen die zeggen dat je met een onvoorspelbaar wezen omgaat; als je een vechtsport beoefent, weet je ook nooit wat je tegenstander gaat doen.


    Want een beest en een mens zijn ook echt even rationeel en alles, mooie vergelijking.


    i put the fun in funeral

    Tomas schreef:
    Ik blijf een hekel hebben aan deze discussie.
    Iedereen die er geen bal verstand van heeft of nog nooit paard heeft gereden zegt toch dat het geen sport is.
    En tja in discussie gaan met die mensen heeft geen zin. Daarbij kan ik nu 20 redenen op gaan noemen waarom het wel een sport is maar dat is al vaak genoeg uitgelegd ondertussen. Dus voor de mensen die het geen sporten vinden en zeggen dat het paard toch alles doet: Ga eens op een paard zitten en probeer fatsoenlijk een proef te rijden of een parcours te springen. Geloof me dat doet ie echt niet uit zichzelf.

    In feite is er op het moment niet een discussie gaande hier. Als je alle reacties bekijkt, zie je al snel dat het merendeel tegen de stelling is. Er is volgens mij nog niemand geweest die het zelf oneens met de stelling is, die een discussie is aangegaan met iemand die het ermee eens is. Er zijn wel heftigere stellingen geweest, waarna heftige woordvoeringen volgden.
    Hoewel ik eerst schrok van de stelling, ben ik het met DarkSavior eens. Het is eigenlijk best grappig om de reacties te lezen van iedereen die zich opwindt alsof heel Quizlet het eens is met de stelling.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2014 - 21:00 ]


    :)

    Audacity schreef:
    (...)

    Want een beest en een mens zijn ook echt even rationeel en alles, mooie vergelijking.


    Daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat mij erom dat iedereen roept dat paardrijden gevaarlijker is dan andere sporten. Een paard kan net zo onvoorspelbaar als een mens reageren, dat heeft helemaal niks met het verstand te maken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Paardrijden is net zo goed een sport als alle andere dingen die mensen uit voeren als ze er zin in hebben.


    Little Mix, One Direction, Demi Lovato and Craig Colton are my everything <3

    Oneens. Dan is dammen ook geen sport.


    Some people are art and do art at the same time

    Lacey schreef:
    (...)

    Daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat mij erom dat iedereen roept dat paardrijden gevaarlijker is dan andere sporten. Een paard kan net zo onvoorspelbaar als een mens reageren, dat heeft helemaal niks met het verstand te maken.


    Die redenering snap ik niet helemaal, maar hoe dan ook, uit de cijfers blijkt nou eenmaal dat bij paardrijden een relatief gevaarlijke sport is. Daar kan je niet omheen.


    i put the fun in funeral

    Daar ben ik het mee oneens.
    Ik rijd namelijk zelf paard na 2 jaar stil te hebben gestaan,
    en reken maar dat mijn conditie en spierkracht vooruit zijn gegaan!
    Om nog maar te zwijgen over de 3 kilo die ik al verloren ben,, :)

    Dus hoe zouden we het anders moeten noemen dan een sport?

    x


    'I literally put my heart into those pages'

    Gilbertson schreef:
    (...)
    In feite is er op het moment niet een discussie gaande hier. Als je alle reacties bekijkt, zie je al snel dat het merendeel tegen de stelling is. Er is volgens mij nog niemand geweest die het zelf oneens met de stelling is, die een discussie is aangegaan met iemand die het ermee eens is. Er zijn wel heftigere stellingen geweest, waarna heftige woordvoeringen volgden.
    Hoewel ik eerst schrok van de stelling, ben ik het met DarkSavior eens. Het is eigenlijk best grappig om de reacties te lezen van iedereen die zich opwindt alsof heel Quizlet het eens is met de stelling.


    Het ging ook niet om de discussie hier op Q (want die is er indd niet) maar om het feit dat ik deze discussie (of paardrijden nou wel of geen sport is) al zeshonderd keer heb gevoerd in mn leven haha, dus heb het er wel mee gehad.
    Mensen reageren inderdaad heftig en wat overdreven maar dat kan ik me ergens ook wel voorstellen. Er wordt zo enorm vaak geroepen dat paardrijden geen sport is en je paard al het werk doet, dat je automatisch zo in de verdediging schiet. Vaak bedoelt als grapje, maar toch. Het roept lichte frustratie op haha.
    Maar goed er zijn er inderdaad een aantal bij die erg overdreven reageren.