• Hallo allemaal ,

    Ik ben met een workshop bezig (met 2 klasgenoten) en ik moet het hebben over hoe je als stagiaire het best kennis moet maken met kinderen en hoe je als staigaire het best afscheid moet nemen.Weet iemand site's waar ik informatie kan halen? of heeft iemand zelf ervaringen?

    Graag bedankt als je me helpt

    xx

    Ps: Ik volg het opleiding Pedagogosche Medewerker niveau 3 leerjaar 2.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2014 - 12:21 ]

    Hoe oud zijn de kinderen ongeveer? Ikzelf heb stage gelopen op een kinderdagverblijf en ben samen met één van de begeleidsters rondom een tafel met de kinderen gaan zitten en heb mezelf toen op een [veel te blije] manier voorgesteld. De begeleidster heeft toen gevraagd of de kinderen zich wilden voorstellen.
    Ik heb afscheid genomen van de kindjes op de manier zoals zij dat graag wilden. Ik heb verteld dat ik weg zou gaan en weer naar school moest, net zoals Sanne, een van de kinderen die naar de kleuterschool zou gaan. Toen heb ik alle kindjes die daar behoefte aan hadden geknuffeld en van eentje kreeg ik zelfs een kusje. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Voorstellen: Yo kids
    Afscheid: See you later, alligator, rawr


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Doe zelf ook de opleiding pedagogisch medewerker (kinderopvang) niv. 3 en ik heb stage gelopen op een basisschool , loop nu weer stage op een basisschool XD En daar heb ik kennis gemaakt door middel van een poster en een kennismakingsspel en op mijn eerste stage nam ik afscheid met een sort cadeautje (Leeggeblazen ei met een briefje erin met een tekst erop en een zelfgebakken koekje erbij XD
    Voor deze stage weet ik nog niet wat ik ga doen, maar dat zie ik over een paar maand wel.


    Credendo Vides

    Even tussen mijn topics, ik wil zelf ook de opleiding Pedagogisch Medewerker gaan doen dus ik ben wel benieuwt :Y)

    Lacey schreef:
    Hoe oud zijn de kinderen ongeveer? Ikzelf heb stage gelopen op een kinderdagverblijf en ben samen met één van de begeleidsters rondom een tafel met de kinderen gaan zitten en heb mezelf toen op een [veel te blije] manier voorgesteld. De begeleidster heeft toen gevraagd of de kinderen zich wilden voorstellen.
    Ik heb afscheid genomen van de kindjes op de manier zoals zij dat graag wilden. Ik heb verteld dat ik weg zou gaan en weer naar school moest, net zoals Sanne, een van de kinderen die naar de kleuterschool zou gaan. Toen heb ik alle kindjes die daar behoefte aan hadden geknuffeld en van eentje kreeg ik zelfs een kusje. :')


    Het gaat over de kinderen met de leeftijd 0 tot 4 jaar. Awhh hoe schattig! hihi ik moet vertellen over hoe ik afscheid met kinderen moet nemen en hoe ik mezelf het best kan voorstellen.. Best lastig hahah :D

    on-topic Super lief van jullie allemaal dat jullie gereageerd hebben :)

    Er zijn trouwens genoeg leuke DIY dingetjes te vinden op internet om te doen (:


    Credendo Vides

    BizzleBieber schreef:
    (...)

    Het gaat over de kinderen met de leeftijd 0 tot 4 jaar. Awhh hoe schattig! hihi ik moet vertellen over hoe ik afscheid met kinderen moet nemen en hoe ik mezelf het best kan voorstellen.. Best lastig hahah :D

    on-topic Super lief van jullie allemaal dat jullie gereageerd hebben :)


    Ah, bij mij waren de kindjes net zo oud. Van de baby's heb ik weliswaar geen afscheid genomen, maar van de kindjes die oud genoeg waren om mij te begrijpen heb ik dat wel gedaan. Nu heb ik wel maar een stage van twee weken gelopen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Koop gewoon iets kleins als rozijntjes en een banaantje voor iedereen. Ze gaan het toch niet goed begrijpen. Maar je kan ze wel vertellen wat je van ze vond in een verhaaltje.


    Firm believer of all that is magic

    Weet iemand ook hoe ik het best kennis moet maken met jongere kinderen? en waarom het belangrijk is om kennis te maken?

    BizzleBieber schreef:
    Weet iemand ook hoe ik het best kennis moet maken met jongere kinderen? en waarom het belangrijk is om kennis te maken?


    Ik denk dat het -het beste is als je een kind de ruimte geeft om je te leren kennen. Stel jezelf voor en vraag hoe de kinderen heten, maar forceer ze niet om je te leren kennen als ze daar geen behoefte aan hebben. Je merkt snel genoeg welk kind zich een beetje afzijdig houd en liever niet met je omgaat, dus beter forceer je het dan niet. Natuurlijk kun je af en toe een toenadering maken door een simpele vraag te stellen, maar als het kind niet wil, dan laat je het beter met rust.

    Ik, persoonlijk, denk dat het belangrijk is om kennis te maken met een kind omdat dit het ijs een beetje kan breken. Een kind weet niet wie jij bent en ziet jou misschien wel als een indringer, dat moet je zo snel mogelijk zien te voorkomen door jezelf op een vriendelijke manier voor te stellen. Als jij aantoont dat jij niemand kwaad wil doen door kennis te maken met een kind, zal een kind je veel sneller in zijn of haar omgeving accepteren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb een jaar stage gelopen op een basisschool (half jaar groep 4, half jaar groep 6). Maar met zulke jonge kids heb ik geen ervaring, dus idk.
    Ik deed op de eerste dag altijd een spelletje waarbij je elkaar een beetje leert kennen, maar dat is te moeilijk voor kinderen tot 4jaar.
    Bij het afscheid is een traktatie wel altijd leuk.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Lacey schreef:
    (...)

    Ik denk dat het -het beste is als je een kind de ruimte geeft om je te leren kennen. Stel jezelf voor en vraag hoe de kinderen heten, maar forceer ze niet om je te leren kennen als ze daar geen behoefte aan hebben. Je merkt snel genoeg welk kind zich een beetje afzijdig houd en liever niet met je omgaat, dus beter forceer je het dan niet. Natuurlijk kun je af en toe een toenadering maken door een simpele vraag te stellen, maar als het kind niet wil, dan laat je het beter met rust.

    Ik, persoonlijk, denk dat het belangrijk is om kennis te maken met een kind omdat dit het ijs een beetje kan breken. Een kind weet niet wie jij bent en ziet jou misschien wel als een indringer, dat moet je zo snel mogelijk zien te voorkomen door jezelf op een vriendelijke manier voor te stellen. Als jij aantoont dat jij niemand kwaad wil doen door kennis te maken met een kind, zal een kind je veel sneller in zijn of haar omgeving accepteren.



    Aaaawh dankjewel meid :) supppeeeer lief dat je me gehlopen hebt

    @Neverlands jij ook super bedankt!! echt topp!