• Dit topic is gericht op lezers van Fanfictie die ons willen helpen met ons profielwerkstuk!

    Hoi hoi Quizletters!

    Ik doe samen met YourWay ons profielwerkstuk over Fanfictie. Wij hebben al eerder hulp gevraagd aan jullie, maar dat was voor het theoretische gedeelte van ons profielwerkstuk.

    Even een korte uitleg over het profielwerkstuk:

    Het profielwerkstuk is een praktische opdracht voor leerlingen in de laatste klas uit de bovenbouw van het vmbo, havo en vwo die als een soort 'meesterproef' dient. Zij maken een uitgebreid werkstuk over een onderwerp uit hun gekozen profiel. Een leerling van het vmbo dient er minimaal 20 uur en een leerling van havo of vwo 80 uur aan te werken. Het cijfer wordt als onderdeel van het combinatiecijfer meegeteld bij het bepalen van de examenuitslag.


    Nu hebben wij jullie hulp nodig. Ons praktisch onderdeel van ons profielwerkstuk is een fanfictie schrijven. De bedoeling was 10.000 woorden. Het zijn er uiteindelijk 15.000 woorden geworden. Maar helaas, onze begeleider vind het niet genoeg. Hij wil graag weten WIE fanfictie leest, WAAROM en WAT ZE VAN ONS VERHAAL VINDEN, zodat we een 'profiel' kunnen maken van lezers.

    Daar kom(en) jij/jullie aan bod. Zou je ons willen helpen? Zo ja, lees dan door. Zo nee, dan kun je nu stoppen met lezen.

    Als je ons wil helpen (dankjedankjedankjedankjedankje) dan moet je (een deel) van ons verhaal lezen en de volgende vragen beantwoorden. Dit kan als reactie op dit topic, maar ook in mijn gastenboek of via een PM naar mij.
    Wil je geen 1D Fanfictie lezen, maar lees je wel andere fanfictie, dan kun je ook ons verhaal overslaan en alleen de algemene vragen beantwoorden! Daarmee help je ons ook!

    Vragen:

    Algemeen:
    1. Hoe oud ben je?
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Ons verhaal:
    11. Wat is het sterkste punt uit ons verhaal?
    12. En wat is het zwakste?
    13. Wat vind je van de verhaallijn?
    14. Hoe zijn de karakters neergezet?
    15. Wat is je algemene mening over ons verhaal? (Beetje uitgebreid ajb)


    Als je dat voor ons wil doen, dan zijn we je oneindig veel dankbaar. En krijg je een koekje uit deze trommel.

    Liefs,
    Reading en YourWay

    Het verhaal gaat over Harry Styles!
    Link verhaal: 'I love you more'

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:34 ]


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    1. Hoe oud ben je?
    18 jaar.
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Lezer.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Ik lees voor mijn plezier.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Nee, alleen Quizlet.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Liever Nederlands, aangezien de meesten op Q maar een matig niveau van Engels hebben. Als Engels net zo fatsoenlijk wordt geschreven als Nederlands lees ik dat ook graag.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Een twist op een bestaand verhaal: Een verhaal geschreven vanuit andere personages, wat gebeurd kon zijn als dit anders was verlopen, etc.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Heel erg vaak zijn de originele ideeën op en lees je de hele tijd hetzelfde. Ook schrijven veel jonge meisjes graag fanfictie die het niveau van Nederlands nog niet zo sterk beheersen; dit is echter niet altijd het geval.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Harry Potter.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Of het -ondanks dat het een twist is op een al bestaand verhaal- toch een originele verhaallijn heeft, en op het Nederlands dus.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Zo'n drie uur.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dankjewel Izembaro :D


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Ik weet niet of ik tijd zal hebben voor jullie verhaal, maar ik ga het proberen! Hier in ieder geval de algemene vragen:

    1. Hoe oud ben je?
    17.
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Een schrijver. Lezen doe ik meestal in periodes en niet op de computer.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Fanfictions lees ik voor mijn plezier. Ik heb weleens dat iemand een personage op een hele verbazingwekkende manier neerzet en dat vind meestal wel heel leerzaam. Personages zijn in mijn eigen schrijven vaak mijn zwakke kant.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Niet lid, maar als ik een fanfiction zoek, doe ik dat op archiveofourown.org, fanfiction.net, quotev.com of tumblr.com.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Dat hangt heel erg af van de schrijver. In het Engels kijk ik niet zo nauw op een paar spelfouten, waar ik me dan weer in het Nederlands gruwelijk aan kan ergeren. Maar ik heb verder geen voorkeur. Ik vind Engels en Nederlands allebei even mooi.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Hoe andere mensen een personage neerzetten dat een bepaald 'imago' heeft, en hoe die zich dan in dat verhaal ontwikkelt. Qua genres en romances ben ik wel heel kieskeurig. Als twee personages aan elkaar gekoppeld worden en ik daar totaal niet mee overweg kan, klik ik 'm meestal weg. Ik lees ook alleen in de genres drama, horror en fantasy. Van die genres word ik sowieso heel nieuwsgierig naar het verhaal.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Teveel romance, clichés, genres die me niet interesseren en onrealistische personages of verhaallijnen.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    One direction, Harry Potter, Death note, South park (ja, die bestaan!) en nog een paar andere boeken en animes.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Of het verhaal interessant is en of de zinnen lekker lopen. Ik heb ook wel een voorkeur qua voorkomende personages, maar dat is meestal niet zo extreem als de eerder genoemde dingen.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Ligt aan wat mijn hoofd kan verdragen. Ik krijg hoofdpijn als ik te lang naar het scherm staar, dus lees ik meestal in periodes van een half uur. Ik denk dat ik er hoogstens twee uur per week in stop.


    Searching heavens for another earth

    Heel erg bedankt voor Taiteilijan :) Je hoeft maar een deel te lezen, al is het maar het eerste hoofdstuk haha :)


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    1. Hoe oud ben je?
    18.
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Vroeger meer een lezer, tegenwoordig focus ik me op het schrijven.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Vooral voor mijn plezier, eigenlijk. Ik lees niet met de intentie om beter te leren schrijven. Maar als ik iets oppik waarmee ik mijn eigen schrijfstijl kan verbeteren, is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Ik ben lid van Quizlet.nl en tumblr.com. Verder lees ik veel fanfictie op archiveofourown.org, maar daar heb ik geen account.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Ik heb eigenlijk geen voorkeur.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Originaliteit vind ik het belangrijkste. Er zijn ontzettend veel fanficties met vergelijkbare verhaallijnen en clichés. Ik vind het fijn om verhalen te lezen waarin de karakters in een situatie verkeren die niet vanzelfsprekend is. Ik lees dan ook vooral verhalen waarin de jongens van One Direction niet beroemd zijn.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Qua grammatica: als er te veel spel- en taalfouten worden gemaakt, wanneer er geen hoofdletters worden gebruikt en als er hele lange lappen tekst worden geschreven zonder dat er enters worden gebruikt wanneer iemand iets heeft gezegd. Over het verhaal zelf: wanneer de personages te perfect zijn, als de hoeveelheid drama in het verhaal onrealistisch wordt en als het verhaal te voorspelbaar wordt. Verder ben ik niet zo'n fan van het genre fantasy (dus wanneer er mythische wezens in een verhaal voorkomen) maar dat is niet vaak het geval binnen de genres die ik lees.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Het liefste over One Direction, maar ook over Harry Potter en Sherlock.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Originaliteit, taalgebruik en ik vind het fijn als er iets van 'spanning' in het verhaal zit, iets waardoor ik benieuwd ben wat er verder gaat gebeuren.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Sinds ik studeer, heb ik minder tijd om fanfictie te lezen. Ik lees nu ongeveer twintig minuten per dag, in het weekend wat meer. Ik schat een uur of drie per week. Voor ik begon met studeren, was dat minstens het dubbele.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Oh, ik zal vanavond jullie verhaal lezen en de rest van de vragen invullen! (:


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Heel erg bedankt Freestyle! Plaats maar een reactie of stuur maar een berichtje :)


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Ik ga het ook eens lezen, denk ik. De eerste tien vragen vul ik sowieso dadelijk in. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dankjewel Frelissa :)


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    1. Hoe oud ben je?
    Zestien.
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Een lezer.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Voor mijn plezier.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Ja, ik heb zelf nog Tumblr.com en Wattpad.com, maar met die laatste doe ik niets meer. Ik lees er wel nog verhalen, net als op archiveofourown.org, maar ik ben dan niet ingelogd.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Allebei. Maar bij Nederlands erger ik me vaak aan kleine (en minder kleine :'D) spellingfouten, terwijl dat bij het lezen van Engelse fanfiction minder het geval is.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    De verhaallijn en het feit dat ik over mijn idolen kan lezen.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Alle spelling- en grammaticafouten. Ik erger me er werkelijk dood aan.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    One Direction.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Verhaallijn en het taalgebruik. En ook of de schrijfstijl me bevalt.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Alleen deze nacht heb ik al vijf uur gelezen, maar dat gebeurt niet elke week. :'D Ik denk toch zo'n vier uurtjes per week gemiddeld.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    1. Hoe oud ben je?
    15
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Schrijver
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Plezier
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Yup
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Nederlands
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Dat dat je kunt lezen over je favoriete personages
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Dat het vaak over dingen gaat die niet gebeuren in het orginele verhaal
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Twilight Wolf Pack
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Of het niet te goed is geschreven, ik houd nogal van snel geschreven fanfiction dat niet te getailleerd is.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Op het moment minder dan een uur.


    ©1998

    Dankjewel voor jullie reacties :)

    We hebben nog steeds mensen nodig die ons helpen!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 19:05 ]


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    1. Hoe oud ben je?
    17.
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Ligt eraan, op het ene moment meer een schrijver, en soms lees ik veel liever.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Plezier.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Alleen op tumblr lees ik soms wel is wat one shots.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Maakt me niets uit. Zolang het maar goed geschreven is, met interpunctie enzo.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Meestal toch de verhaallijnen.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Dat het meestal allemaal zo standaard is.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    One Direction.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Of het makkelijk weg leest, dat het niet te saai word.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    6 uurtjes? Ik weet het niet precies.

    - Misschien zal ik jullie verhaal ook nog wel lezen!


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Dankjewel Eighties. Als je dat wil doen en de andere vragen zou willen beantwoorden, zou dat geweldig zijn!


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Ik heb niet echt heel erg veel tijd om een fanfictie helemaal vanaf het begin tot het einde te lezen op dit moment, maar ik kan wel de algemene vragen beantwoorden

    Algemeen:
    1. Hoe oud ben je? 14 jaar
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver? Ik lees heel erg graag, maar ik schrijf ook heel erg graag, beide evenveel denk ik.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)? Plezier
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen? Alleen van Quizlet
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands? Maakt mij niet zoveel uit, maar als ik moe ben lees ik liever Nederlands
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie? Een goede verhaallijn
    7. Wat staat je tegen in fanfictie? Feiten die niet kloppen, enorme spelfouten
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over? One Direction
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest? Of het verhaal leuk en origineel is
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie? Per dag ongeveer 2 uurtjes dus ik denk per week 10 uur, soms iets minder, soms iets meer


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly