• Dit topic is gericht op lezers van Fanfictie die ons willen helpen met ons profielwerkstuk!

    Hoi hoi Quizletters!

    Ik doe samen met YourWay ons profielwerkstuk over Fanfictie. Wij hebben al eerder hulp gevraagd aan jullie, maar dat was voor het theoretische gedeelte van ons profielwerkstuk.

    Even een korte uitleg over het profielwerkstuk:

    Het profielwerkstuk is een praktische opdracht voor leerlingen in de laatste klas uit de bovenbouw van het vmbo, havo en vwo die als een soort 'meesterproef' dient. Zij maken een uitgebreid werkstuk over een onderwerp uit hun gekozen profiel. Een leerling van het vmbo dient er minimaal 20 uur en een leerling van havo of vwo 80 uur aan te werken. Het cijfer wordt als onderdeel van het combinatiecijfer meegeteld bij het bepalen van de examenuitslag.


    Nu hebben wij jullie hulp nodig. Ons praktisch onderdeel van ons profielwerkstuk is een fanfictie schrijven. De bedoeling was 10.000 woorden. Het zijn er uiteindelijk 15.000 woorden geworden. Maar helaas, onze begeleider vind het niet genoeg. Hij wil graag weten WIE fanfictie leest, WAAROM en WAT ZE VAN ONS VERHAAL VINDEN, zodat we een 'profiel' kunnen maken van lezers.

    Daar kom(en) jij/jullie aan bod. Zou je ons willen helpen? Zo ja, lees dan door. Zo nee, dan kun je nu stoppen met lezen.

    Als je ons wil helpen (dankjedankjedankjedankjedankje) dan moet je (een deel) van ons verhaal lezen en de volgende vragen beantwoorden. Dit kan als reactie op dit topic, maar ook in mijn gastenboek of via een PM naar mij.
    Wil je geen 1D Fanfictie lezen, maar lees je wel andere fanfictie, dan kun je ook ons verhaal overslaan en alleen de algemene vragen beantwoorden! Daarmee help je ons ook!

    Vragen:

    Algemeen:
    1. Hoe oud ben je?
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Ons verhaal:
    11. Wat is het sterkste punt uit ons verhaal?
    12. En wat is het zwakste?
    13. Wat vind je van de verhaallijn?
    14. Hoe zijn de karakters neergezet?
    15. Wat is je algemene mening over ons verhaal? (Beetje uitgebreid ajb)


    Als je dat voor ons wil doen, dan zijn we je oneindig veel dankbaar. En krijg je een koekje uit deze trommel.

    Liefs,
    Reading en YourWay

    Het verhaal gaat over Harry Styles!
    Link verhaal: 'I love you more'

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:34 ]


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Bedankt Vinception!

    We hebben tot vandaag 18.00 om nog zo veel mogelijk antwoorden te krijgen!


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Ik heb het niet heel uitgebreid gelezen, maar hopelijk hebben jullie er nog wat aan! (:

    Ons verhaal:

    11. Wat is het sterkste punt uit ons verhaal?
    Het is vrij realistisch, het is geen cliché verhaal waarin de hoofdpersonen meteen zonder problemen bij elkaar komen. Zo makkelijk gaat het in het echte leven ook niet en zeker niet in het leven van een beroemdheid. Ik vind het goed dat jullie daar rekening mee hebben gehouden. Het zorgt er ook voor dat er een beetje spanning in het verhaal blijft.

    12. En wat is het zwakste?
    Jullie gebruiken tijdens de dialogen lang niet altijd een enter nadat iemand iets heeft gezegd. Ik weet niet of dat een bewuste keuze was, maar persoonlijk vind ik het mooier als er wel enters gebruikt worden.

    13. Wat vind je van de verhaallijn?
    Wel leuk. Wel is het zo dat ik eigenlijk liever verhalen lees die iets 'origineler' zijn en waar er, naast de relatie tussen de hoofdpersonen, nog een ander onderwerp centraal staat. Maar het is een leuk verhaal. Ik had liever nog een soort epiloog gezien, hoewel dit open einde ook wel wat heeft.

    14. Hoe zijn de karakters neergezet?
    Realistisch, geen Mary Sues. Ze hebben allemaal zowel goede als slechte trekjes, dat vind ik een pluspunt.

    15. Wat is je algemene mening over ons verhaal? (Beetje uitgebreid ajb)
    Ik vind het leuk geschreven, het is een interessante verhaallijn die ervoor zorgt dat je graag wil weten wat er verder gebeurt. Jullie maken niet heel veel taalfouten, dat is positief, maar jullie gebruiken niet veel enters. Dat is eigenlijk het enige echte minpuntje. Verder vind ik dit een prima verhaal!


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Nog bedankt freestyle :)


    Once a Directioner, always a Directioner <3