• Hey hey allemaal,
    Ik heb echt een superlief vriendje, maar er is 1 vervelend ding: hij is te jaloers.
    We werken allebei bij het zelfde bedrijf en daar werkt nog een jongen waarmee ik het heel goed kan vinden, maar dat is gewoon vriendschappelijk, maar mijn vriend vertrouwd die andere jongen dus niet.
    Nu ben ik gisteren met mijn beste vriendin, mijn vriendje en die andere collega een dagje naar amsterdam geweest. De hele dag is prima verlopen. Maar op de terug weg naar huis kregenmijn vriendje en onze collega ruzie. Hun lopen altijd wel een beetje op elkaar te fitten, maar niet zo erg als nu, mijn vriendje heeft 3 keer op die dag gezegt tegen onze collega, dat hij hem er niet graag bij wilde hebben, wat natuurlijk een opmerking is die je echt niet kan maken. De collega natuurlijk helemaal boos, en ik zit er tussen in.
    Ik ben het eens met mijn collega dat mijn vriendje te ver is gegaan, maar ik kan daar dus niet normaal met mijn vriend over praten, want die vind dat ik dan gelijk een kant kies.
    Ik weet echt niet wat ik moet doen, help me alsjeblieft.
    X

    Dumpen die handel. Nee grapje.
    Als je zeker weet dat je niet met die collega geflikflooid hebt, hoeft je vriendje zich nergens druk over te maken. Maar ja, dat is nou eenmaal wat jongens doen, jaloers zijn en zich druk maken. Zie het maar zo, hij houdt vast veel van je en hij is bang om je kwijt te raken. [ Ugh, liefde.. ]
    Hij is vast ongesteld. Praat met hem, wij vrouwen winnen toch altijd de discussie.


    But you don't seem to care. So don't start missing me when I'm done missing you.

    Net zoals wat Mhysa al zegt; "Als je zeker weet dat je niet met die collega geflikflooid hebt, hoeft je vriendje zich nergens druk over te maken. Maar ja, dat is nou eenmaal wat jongens doen, jaloers zijn en zich druk maken. Zie het maar zo, hij houdt vast veel van je en hij is bang om je kwijt te raken. [ Ugh, liefde.. ]"


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lijkt er eerder op dat hij gewoon problemen met vertrouwen heeft. Ik doe ook wel eens dingen met een collega of een vriend, maar mijn vriend vertrouwd me (andersom ook) en dus zijn er geen problemen.
    Maar ik zou het er gewoon even over hebben met je vriend, aangezien er - zoals je aangeeft, totaal geen reden voor zijn gedrag is.


    To infinity and beyond •

    Mhysa schreef:
    Dumpen die handel. Nee grapje.
    Als je zeker weet dat je niet met die collega geflikflooid hebt, hoeft je vriendje zich nergens druk over te maken. Maar ja, dat is nou eenmaal wat jongens doen, jaloers zijn en zich druk maken. Zie het maar zo, hij houdt vast veel van je en hij is bang om je kwijt te raken. [ Ugh, liefde.. ]
    Hij is vast ongesteld. Praat met hem, wij vrouwen winnen toch altijd de discussie.


    Ik weet zeker dat ik niks met die collega heb gedaan inderdaad, maar mijn vriendje die vertrouwd mij opzich wel, maar hij heeft wel het gevoel dat die collega mij leuk vind. Ik vind het ook heel lief dat hij zoveel om me geeft en me niet kwijt wilt raken, en ik ga zeker proberen om vanavond met hem te praten, als hij tenminste naar mij luistert, en niet gelijk weer boos word als ik eerlijk mijn mening zeg...

    xkimx124 schreef:
    (...)

    Ik weet zeker dat ik niks met die collega heb gedaan inderdaad, maar mijn vriendje die vertrouwd mij opzich wel, maar hij heeft wel het gevoel dat die collega mij leuk vind. Ik vind het ook heel lief dat hij zoveel om me geeft en me niet kwijt wilt raken, en ik ga zeker proberen om vanavond met hem te praten, als hij tenminste naar mij luistert, en niet gelijk weer boos word als ik eerlijk mijn mening zeg...


    Geloof me, als je vriendje jou compleet vertrouwd, weet hij dat er nooit iemand tussen jullie zal komen, ook al vindt die collega jou misschien leuk. So what als hij je leuk vind, compliment voor je vriend (:


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Lijkt er eerder op dat hij gewoon problemen met vertrouwen heeft. Ik doe ook wel eens dingen met een collega of een vriend, maar mijn vriend vertrouwd me (andersom ook) en dus zijn er geen problemen.
    Maar ik zou het er gewoon even over hebben met je vriend, aangezien er - zoals je aangeeft, totaal geen reden voor zijn gedrag is.


    Ik denk dat hij vooral geen zelfvertrouwen heeft, een heel laag zelfbeeld.... hij had gister helemaal huilend tegen mijn moeder gezegt dat hij er gewoon mee zit, hoe die collega tegen mij doet? Maar ik zie gewoon niet, wat daar raar aan is. Maar als ik niet met hem kan praten en hij niet luistert naar wat ik zeg, weet ik niet hoe we hier ooit uit gaan komen..

    xkimx124 schreef:
    (...)

    Ik denk dat hij vooral geen zelfvertrouwen heeft, een heel laag zelfbeeld.... hij had gister helemaal huilend tegen mijn moeder gezegt dat hij er gewoon mee zit, hoe die collega tegen mij doet? Maar ik zie gewoon niet, wat daar raar aan is. Maar als ik niet met hem kan praten en hij niet luistert naar wat ik zeg, weet ik niet hoe we hier ooit uit gaan komen..


    Hmm, het kan best frustrerend zijn als je vriend geen zelfvertrouwen heeft, want dat maakt het best moeilijk om gewoon iets met iemand anders te doen, zonder dat hij de 'worst case scenarios' direct in zijn hoofd haalt. Maar ik zou er eigenlijk gewoon met hem over praten en maak hem duidelijk dat hij zich echt nergens zorgen over hoeft te maken.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    (...)

    Geloof me, als je vriendje jou compleet vertrouwd, weet hij dat er nooit iemand tussen jullie zal komen, ook al vindt die collega jou misschien leuk. So what als hij je leuk vind, compliment voor je vriend (:


    Ja zo had ik het nog nooit bekeken, je hebt wel gelijk ja! Ik heb hem nog nooit een reden gegeven waardoor hij me niet zal kunnen vertrouwen, en het vervelende is dat hij mij juist veel meer redenen geeft waarom ik hem niet kan vertrouwen met andere meiden.. ik ben gelukkig niet heel jaloers aangelegt en ik kan ook nooit lang boos blijven, maar hierdoor hebben we wel veel ruzie samen

    Huf schreef:
    (...)

    Hmm, het kan best frustrerend zijn als je vriend geen zelfvertrouwen heeft, want dat maakt het best moeilijk om gewoon iets met iemand anders te doen, zonder dat hij de 'worst case scenarios' direct in zijn hoofd haalt. Maar ik zou er eigenlijk gewoon met hem over praten en maak hem duidelijk dat hij zich echt nergens zorgen over hoeft te maken.


    Dat ga ik denk ik ook doen.. het enigste probleem is dan nog dat hij zn excuses aan moet bieden aan mn collega, voor wat er gisteravond is gebeurt, en dat was echt een drama daar op het station...

    Mhysa schreef:
    Dumpen die handel. Nee grapje.
    Als je zeker weet dat je niet met die collega geflikflooid hebt, hoeft je vriendje zich nergens druk over te maken. Maar ja, dat is nou eenmaal wat jongens doen, jaloers zijn en zich druk maken. Zie het maar zo, hij houdt vast veel van je en hij is bang om je kwijt te raken. [ Ugh, liefde.. ]
    Hij is vast ongesteld. Praat met hem, wij vrouwen winnen toch altijd de discussie.


    Pain is weakness leaving the body.