• De stelling van deze week luidt:
    In de modewereld moeten er meer volslanke modellen zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Eens.


    Queer zijn is gewoon alles

    100% mee eens


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het doel van de modellen, is toch om hun schoonheid te houden? Nou, als je ietwat zwaarder bent, ben je niet gelijk lelijker, en ook niet gelijk ongezonder.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 11:51 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Ik vind dat ze meerdere maten moeten hebben voor modellen!!
    Je laat iemand zichzelf toch niet uithongeren voor zijn werk.
    Het kan natuurlijk zijn dat van jezelf gewoon heel slank bent (geluk) en dan vind ik het geen probleem maar vaak is dit niet het geval..

    xoxo


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Nouja volslank. Ik wil gewoon normale, fitte mensen zien en geen skeletten. Iemand met een figuur zoals Jennifer Lawrence bijvoorbeeld.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Roku schreef:
    Typisch dat modellen vaak geassocieerd worden met anorexiapatiënten. Er bestaan al volslankere modellen bytheway.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wyrd schreef:
    Nouja volslank. Ik wil gewoon normale, fitte mensen zien en geen skeletten. Iemand met een figuur zoals Jennifer Lawrence bijvoorbeeld.


    Jennifer Lawrence... Wat een top wijf! Echt waar, zij zou een voorbeeld moeten zijn voor veel meer mensen.


    Hamartia

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.

    Inderdaad, hoewel ik geen maatje ongezond overgewicht hoef te zien tbh.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Imagined schreef:
    Eens.
    Ten eerste is het hartstikke ongezond als modellen zich uit gaan hongeren om aan het werk te kunnen blijven. Ik zeg niet dat ieder model zich uithongerd, maar vaak moet je voor werk op bepaalde terreinen in de modellenwereld toch aan bepaalde eisen voldoen. Hierdoor kunnen de modellen die daar niet aan voldoen of kunnen voldoen een laag zelfbeeld krijgen. Daarnaast krijgt maatschappij een verkeerd beeld van vrouwen als er alleen maar slanke modellen te zien zijn. Het grootste deel van de vrouwen ziet er namelijk niet zo uit. Bovendien zie ik, buiten het feit dat je maar een paar maten op voorraad hoeft te hebben, geen voordeel in het hebben van alleen maar slanke modellen.
    Meer volslanke modellen zou er dus voor kunnen zorgen dat vrouwen zich niet ondergewaardeerd voelen als hun figuur niet in het plaatje past. Het zou ook gezonder kunnen zijn, zowel voor de modellen zelf als voor het beeld dat heerst in de maatschappij.


    16 - 09 - '17

    Ik vind dat er gewoon van zo goed als alle maten modellen zouden moeten zijn (er zijn natuurlijk grenzen, sommige maten heeft gewoon zo goed als niemand). Sommige mensen kunnen hun magerheid niet helpen, sommige mensen hun overgewicht niet. Je kunt bijna nooit aangeven of een gewicht natuurlijk (door een tengere lichaamsbouw, of gewoon medicatie, e.d) of ongezond (overmatige gelijn, eetstoornis, etc.) is.
    Al vind ik natuurlijk wel dat de modewereld zou moeten focussen op het accepteren van je eigen gewicht.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 14:45 ]


    Tijd voor koffie.

    Doe eerst maar eens iets aan 't onrealistische beeld door het huidige 'photoshopbeleid'. Al ben je volslank model, dan wordt er heus nog wel wat af gefotoshopt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens en oneens. Sommige modellen hebben nu eenmaal een slanke bouw, en dan kan je het niet maken om ze weg te sturen enkel en alleen om het feit dat ze niet dik genoeg zijn. Maar aangezien de stelling 'meer' is, en niet 'alleen maar', ben ik het toch meer eens dan oneens. Het is gewoon hartstikke ongezond, al die magere modellen: voor hunzelf, maar ook voor de mensen die de foto's zien.

    Pencils schreef:
    Eens en oneens. Sommige modellen hebben nu eenmaal een slanke bouw, en dan kan je het niet maken om ze weg te sturen enkel en alleen om het feit dat ze niet dik genoeg zijn. Maar aangezien de stelling 'meer' is, en niet 'alleen maar', ben ik het toch meer eens dan oneens. Het is gewoon hartstikke ongezond, al die magere modellen: voor hunzelf, maar ook voor de mensen die de foto's zien.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Eens!


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…