• De stelling van deze week luidt:
    In de modewereld moeten er meer volslanke modellen zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wel, als ik mijn kunstleraar van vorig jaar mag geloven, dan komt dat feit, waarom de modellenwereld zo strak en getroomlijnd is geworden, doordat vroeger, wanneer de vrouwen zelf nog geen zo'n belangrijke topfuncties bekleden mochten, de meeste mannen in die branches homo's waren, die zelf hun ideale lichaamsbeeld geprojecteerd hebben, zo weinig vrouwelijk mogelijk dus. (: Als je het zo bekijkt, vindt ik dat het absoluut niet kwaad kan om er wat meer vrouwelijke vorm in te werpen. (:
    Ik ben het dus eens. Al vind ik niet per se, meer volslank. Ik ben vooral voor een realistische vertegenwoordiging Modellen/Bevolking. Er moeten overslanke modellen zijn, er moeten volslanke zijn. Maar ik denk dat vooral het gemiddelde lichaamsmodel meer vertegenwoordigd zou worden. Gewoon het realistische lichaam van de gemiddelde vrouw. Wat helemaal niet overeenkomt met dat volmaakte perfect uitgebalanceerde lichaam uit de boekjes, maar wat ook niet volslankt kan worden genoemd.
    Een gewone, realistischere modellenwereld zou mooi zijn. Niet alles slank, niet alles volslank, gewoon zoals in het echte leven van alles wat. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Imagined schreef:
    Eens.
    Ten eerste is het hartstikke ongezond als modellen zich uit gaan hongeren om aan het werk te kunnen blijven. Ik zeg niet dat ieder model zich uithongerd, maar vaak moet je voor werk op bepaalde terreinen in de modellenwereld toch aan bepaalde eisen voldoen. Hierdoor kunnen de modellen die daar niet aan voldoen of kunnen voldoen een laag zelfbeeld krijgen. Daarnaast krijgt maatschappij een verkeerd beeld van vrouwen als er alleen maar slanke modellen te zien zijn. Het grootste deel van de vrouwen ziet er namelijk niet zo uit. Bovendien zie ik, buiten het feit dat je maar een paar maten op voorraad hoeft te hebben, geen voordeel in het hebben van alleen maar slanke modellen.
    Meer volslanke modellen zou er dus voor kunnen zorgen dat vrouwen zich niet ondergewaardeerd voelen als hun figuur niet in het plaatje past. Het zou ook gezonder kunnen zijn, zowel voor de modellen zelf als voor het beeld dat heerst in de maatschappij.


    Dat is waar wat je zegt. Het is vreselijk dat zoveel vrouwen/meisjes zich onderwaardeert voelen in de samenleving. Alleen denk ik dat het probleem is, dat de onderwaardering op zich niet weggaat door gewoon meer volslanke modellen 'ook te laten meedoen.' Een vrouw die ik ken vindt die campagnes van niveau bijvoorbeeld heel vernederend. (: "Kijk, nu ook eens een volslankte vrouweneditie'' om eens te tonen dat wij ook mooi zijn, en dan weer normaal slank voor de rest van het jaar. Zo'n dingen bijvoorbeeld kunnen ook heel tegengesteld en verontwaardigend werken. Wat je zegt is waar! Het beeld is zeker niet juist, en ik denk, als je het echt zou willen oplossen, dat je dan vooral gewoon alle soorten vrouwen aanbod moet laten komen. En geen kloof maken tussen slank - volslank.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dat is waar wat je zegt. Het is vreselijk dat zoveel vrouwen/meisjes zich onderwaardeert voelen in de samenleving. Alleen denk ik dat het probleem is, dat de onderwaardering op zich niet weggaat door gewoon meer volslanke modellen 'ook te laten meedoen.' Een vrouw die ik ken vindt die campagnes van niveau bijvoorbeeld heel vernederend. (: "Kijk, nu ook eens een volslankte vrouweneditie'' om eens te tonen dat wij ook mooi zijn, en dan weer normaal slank voor de rest van het jaar. Zo'n dingen bijvoorbeeld kunnen ook heel tegengesteld en verontwaardigend werken. Wat je zegt is waar! Het beeld is zeker niet juist, en ik denk, als je het echt zou willen oplossen, dat je dan vooral gewoon alle soorten vrouwen aanbod moet laten komen. En geen kloof maken tussen slank - volslank.


    Waar jij het hier overhebt, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik snap heel goed dat die vrouw er zo over denkt. Het is ook niet zo dat ik vind dat er alleen maar volslanke modellen moeten zijn, maar meer is zeker beter. Dat vanuit het idee wat jij beschreef; een geloofwaardiger beeld van de samenleving. Omdat de stelling ging over meer volslanke modellen heb ik me daarop gefocust. Meer volslanke modellen? Jazeker! Maar alles wat daar tussen zit zou er ook meer moeten zijn.


    Hamartia

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    Oneens, ik vind dat men de focus moet leggen op een gezonde en evenwichte leefstijl. Het is een misverstand dat alle modellen zichzelf uithongeren, velen hebben namelijk van nature een slanke bouw. Bovendien casten bedrijven modellen die het beste bij hun product past, dus het zal echt niet zo zijn dat alle modellen maatje 0 hebben. De meeste bedrijven willen graag een voorbeeld man of vrouw met een gezond uitstraling en slank is wat de meeste mensen tegenwoordig associëren met schoonheid. Mensen moeten eruit willen zien zoals zij, anders verkoopt het product niet. De modewereld beweegt mee met die idealen. Pas als wij anders gaan dénken, dan veranderd de modewereld.


    Chasing goals.

    Aves schreef:
    Oneens, ik vind dat men de focus moet leggen op een gezonde en evenwichte leefstijl. Het is een misverstand dat alle modellen zichzelf uithongeren, velen hebben namelijk van nature een slanke bouw. Bovendien casten bedrijven modellen die het beste bij hun product past, dus het zal echt niet zo zijn dat alle modellen maatje 0 hebben. De meeste bedrijven willen graag een voorbeeld man of vrouw met een gezond uitstraling en slank is wat de meeste mensen tegenwoordig associëren met schoonheid. Mensen moeten eruit willen zien zoals zij, anders verkoopt het product niet. De modewereld beweegt mee met die idealen. Pas als wij anders gaan dénken, dan veranderd de modewereld.


    Dit!


    | Reality is for people that lack imagination |

    Nee. In de mode wereld heb je gezonde normale mensen nodig. Geen mensen die dik(ker) zijn, geen mensen die dun(ner) zijn, maar mensen die een normaal gewicht hebben of net iets minder of meer wegen.

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 17:43 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.

    Amen to that! Gewone gezonde mensen zijn ook het knapst, vind ik.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Amandatacooo schreef:
    Eens! Ze zijn een voorbeeld voor meisjes en als ze zich dan gaan uithongeren, krijgen de meisjes een verkeerd beeld en gaan ze hetzelfde doen ! Ik vind dat iedereen een model mag worden, klein, groot, (mooi) slank en wat voller.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Amandatacooo schreef:
    Eens! Ze zijn een voorbeeld voor meisjes en als ze zich dan gaan uithongeren, krijgen de meisjes een verkeerd beeld en gaan ze hetzelfde doen ! Ik vind dat iedereen een model mag worden, klein, groot, (mooi) slank en wat voller.


    Nee, dit is een leuk voorbeeld, zeg. Alsof elk model zichzelf uithongert.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Orchard schreef:
    Doe eerst maar eens iets aan 't onrealistische beeld door het huidige 'photoshopbeleid'. Al ben je volslank model, dan wordt er heus nog wel wat af gefotoshopt.


    i put the fun in funeral

    Mee eens! Nog steeds zijn er te veel meiden die door te dunne modellen onzeker gaan voelen en een eetstoornis krijgen. Dus ik ben het hier mee eens.

    Gailybell schreef:
    Helemaal mee eens. Al die ongezonde modellen is echt niet nodig en geven de samenleving een verkeerde beeld van schoonheid.


    Intersectional feminist

    Hoe kan het dat mensen zeggen 'ik ben er mee eens' en dan zeggen dat er minder slanke modellen moeten zijn? De stelling is dat er juist meer moeten komen. Of snap ik het niet helemaal?


    Some people are art and do art at the same time

    Paenitet schreef:
    Hoe kan het dat mensen zeggen 'ik ben er mee eens' en dan zeggen dat er minder slanke modellen moeten zijn? De stelling is dat er juist meer moeten komen. Of snap ik het niet helemaal?


    Volslank wordt beschreven als mollig, om het maar even kort door de bocht uit te leggen. Slank staat gelijk aan dun, maar niet mager.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."