• De stelling van deze week luidt:
    In de modewereld moeten er meer volslanke modellen zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Kaa schreef:
    @ Jip (om lekker mee te doen met de discussie :Y) )
    Dus jij vindt wél dat er ook obesitasmodellen zouden moeten zijn, zodat hun zelfbeeld beter wordt?
    Maar als hun zelfbeeld er beter van wordt, kunnen ze dan niet gaan denken dat het niet erg is om obesitas te zijn? Want dat is wél erg. Mij lijkt het beter om gewoon gezonde modellen te hebben, die de wereld doet beseffen dat je gezond moet zijn. En niet dat je per se maatje zoveel moet hebben. Gewoon gezond en niet anders, vind ik. ^^

    Natuurlijk zou het heel erg zijn als mensen hun obesitas zouden accepteren zoals het is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dat doen, want een groot gezondheidsprobleem is het natuurlijk nog steeds en dat weten zij ook wel. Sommige mensen kunnen er echter heel weinig aan doen dat ze zo dik zijn en in die gevallen vind ik het verschrikkelijk voor ze dat ze (mede door de media, maar ook door commentaar van mensen in hun omgeving) nooit lekker in hun vel zitten, omdat sommige mensen dat gewoonweg niet toelaten. Bovendien kan een laag zelfbeeld er ook voor zorgen dat je het doorzettingsvermogen niet kan vinden om weer gezond te worden. Zelfvertrouwen is juist heel belangrijk als je zulke doelen wilt bereiken. Sowieso is zelfvertrouwen natuurlijk heel belangrijk om gezond te zijn, maar dat is vooral op mentaal vlak.
    Obesitasmodellen gaan waarschijnlijk ook wel iets te ver, moet ik toegeven (aangezien obesitas toch een officiële ziekte is en ik ook tegen anorexiamodellen ben om diezelfde reden), maar modellen met overgewicht zouden er in ieder geval moeten zijn, imo, want jezelf kunnen accepteren zoals je bent is in ieder geval een stap richting mentaal lekker in je vel zitten. Daarna is het een kwestie van doorzetten om fysiek ook zover te komen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Natuurlijk zou het heel erg zijn als mensen hun obesitas zouden accepteren zoals het is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dat doen, want een groot gezondheidsprobleem is het natuurlijk nog steeds en dat weten zij ook wel. Sommige mensen kunnen er echter heel weinig aan doen dat ze zo dik zijn en in die gevallen vind ik het verschrikkelijk voor ze dat ze (mede door de media, maar ook door commentaar van mensen in hun omgeving) nooit lekker in hun vel zitten, omdat sommige mensen dat gewoonweg niet toelaten. Bovendien kan een laag zelfbeeld er ook voor zorgen dat je het doorzettingsvermogen niet kan vinden om weer gezond te worden. Zelfvertrouwen is juist heel belangrijk als je zulke doelen wilt bereiken. Sowieso is zelfvertrouwen natuurlijk heel belangrijk om gezond te zijn, maar dat is vooral op mentaal vlak.
    Obesitasmodellen gaan waarschijnlijk ook wel iets te ver, moet ik toegeven (aangezien obesitas toch een officiële ziekte is en ik ook tegen anorexiamodellen ben om diezelfde reden), maar modellen met overgewicht zouden er in ieder geval moeten zijn, imo, want jezelf kunnen accepteren zoals je bent is in ieder geval een stap richting mentaal lekker in je vel zitten. Daarna is het een kwestie van doorzetten om fysiek ook zover te komen.


    Aah zo. Ja, dan ben ik het helemaal met je eens. Mits de ''overgewicht'' modellen niet dusdanig overgewicht hebben dat het een gevaar voor hun gezondheid is. I mean, ik heb ook overgewicht maar het is nog niet echt schadelijk, daar is het te weinig voor. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik heb het dan ook over een ideaalbeeld, hè. Natuurlijk zal het niet zo zijn dat ik op een dag wakker word en dat de instelling van de hele modewereld (zowel van de bedrijven zelf als van de consumenten) een complete omkeer heeft gemaakt, dat verwacht ik ook niet, maar het liefst zou ik wel zien dat men die labels van 'onaantrekkelijkheid' bijvoorbeeld dus weghaalt, want imo zijn die de grootste bullshit waar die businessmensen op zijn gekomen. Voor mij heeft aantrekkelijkheid nog altijd met persoonlijke voorkeur te maken en het algemene plaatje van aantrekkelijkheid is even grote onzin, maar goed, daar zal ik niet al te veel over uitwijden, want dan ben ik nog niet klaar.
    Over dat zelfbeeld: jezelf leuk vinden doe je niet zomaar, anders zou niemand ooit onzeker zijn. Media speelt daar ook een grote rol in en daarom zou de media daar ook wel een steentje aan mogen bijdragen, vind ik.

    Er is wel een algemeen plaatje van aantrekkelijkheid aangezien veel mensen (niet iedereen dus) hetzelfde mooi vinden. Symmetrie, gezond lichaam, etc. Kan natuurlijk zijn dat dit door de media is ontstaan, maar dat laat ik nu even in het midden.
    En mag natuurlijk de media wel wat bijdragen aan een zelfbeeld maar een ongezond lichaam promoten vind ik geen goed idee.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Helemaal mee eens , veel mensen denken dat de dunnen modellen op de cover het ideaalbeeld is maar , HEALTY IS THE NEW SKINNY

    Eens!