• De stelling van deze week luidt:
    In de modewereld moeten er meer volslanke modellen zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ben het er mee eens want er zijn veel mensen die sowieso net zo dun willen zijn als een model, en dat is volgens mij ongezond. Het is ook nogal gemeen dat wanneer je niet zo heel slank bent maar wel heel mooi je opeens geen model meer kan zijn.
    En ten slotte zitten zulke dunne mensen vaak niet lekker in elkaar omdat ze zichzelf niet kunnen zijn.
    En sowieso, foto's worden veel te vaak gefotoshopped, dat geeft niet zo'n goed zelfbeeld bij onzekere mensen


    Maybe I'm not perfect, but I'm real.

    MeloveEmma schreef:
    Ik ben het er mee eens want er zijn veel mensen die sowieso net zo dun willen zijn als een model, en dat is volgens mij ongezond. Het is ook nogal gemeen dat wanneer je niet zo heel slank bent maar wel heel mooi je opeens geen model meer kan zijn.
    En ten slotte zitten zulke dunne mensen vaak niet lekker in elkaar omdat ze zichzelf niet kunnen zijn.
    En sowieso, foto's worden veel te vaak gefotoshopped, dat geeft niet zo'n goed zelfbeeld bij onzekere mensen


    Waarom zou een dun iemand zichzelf niet kunnen zijn?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik denk dat ze bedoelt dat modellen zich vaak aan een bepaald voedingspatroon moeten houden, niet veel mogen eten, bepaalde dingen helemaal niet mogen eten. Om zo dun te blijven zeg maar.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 19:34 ]


    26 - 02 - '16

    Ik ben het er deels mee eens, al erger ik mij er ook totaal niet aan om dunne modellen te zien.
    Zolang het maar gewoon gezond is. Dus geen botten, maar ook geen vetrollen.

    Ook vind ik het concept dat er veel eetstoornissen en onzekerheid voortkomt doordat mensen zich vergelijken met modellen nogal achterhaald.
    Natuurlijk gebeurt het wel eens, maar het is echt niet zo dat modellen 100% de oorzaak zijn van onzekerheid onder vrouwen.


    Tell me about it, stud.

    Apofylliet schreef:
    Oneens, en de reden dat ik er mee oneens ben is dat er een reden is dat alle modellen maatje 0 hebben, en dat is omdat kleren nou eenmaal gemaakt worden voor mensen die maatje 0 hebben. Het heeft totaal geen zin om te proberen om als model met een maatje meer het te gaan maken in de modewereld omdat je geen enkele kleren zou passen. Het zou heel moeilijk worden om de modewereld te veranderen, omdat als je modellen met een maatje meer wilt, de hele modewereld zich zou moeten aanpassen. Dus het is óf alleen modellen met maatje 0, of alleen modellen met een maatje meer. En vaak staat kleding toch beter als je maatje 0 hebt. Het is niet voor niets dat de modewereld zo in elkaar zit.

    Aanpassing: het lijkt mij ook totaal geen zin hebben om meerdere maten te hebben, dat kost veel te veel geld.




    Helemaal mee eens!


    Lang Leve Pizza

    Het ideaalbeeld mag wel aangepast worden inderdaad


    Dance like nobody's watching'

    Ik vind dat er gewoon van alle soorten en maten modellen moeten zijn. Mits het maar gezond blijft. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het liefste zou ik modellen zien allerlei gewichten en soorten lichamen. Vrouwen met dikke buiken, slanke buiken, uitpuilende buiken of juist niet, brede heupen, smalle heupen, hangborsten, volle borsten, geen borsten (of maar één borst), gespierde bovenarmen, magere bovenarmen, dikke bovenarmen, platte billen, ronde billen... noem maar op. Hetzelfde met huidsoorten (want niemand heeft zo'n perfect egale huid en in de 'echte wereld' is ook niet 90% van de mensen blank, dus waarom zou 90% van de modellen blank zijn?). Het is natuurlijk al best een probleem dat maatje 36 de norm is in de modellenwereld, maar het zijn ook altijd dezelfde lichaamstypes en daar stoor ik me eigenlijk nog meer aan, want niet iedereen heeft zo'n soort lichaam. Sommige meiden zullen daardoor zichzelf vergelijken met een meisje dat een totaal andere lichaamsbouw dan zijzelf heeft en dat is niet eerlijk, want hierdoor kan zij het gevoel krijgen dat haar lichaamsbouw niet mooi is, wat natuurlijk onzin is.
    Ik zie hier veel mensen die zeggen dat het niet goed is om erg dikke mensen in de media laten zien omdat dat ongezond is, en hoewel obesitas en zwaar overgewicht natuurlijk serieuze problemen kunnen veroorzaken, deel ik die mening helemaal niet. Hoe denk je dat iemand met obesitas zich moet voelen als diegene nooit ergens een lichaam in de bladen ziet wat op zijn of haar eigen lichaam lijkt? Dan krijg je al gauw het gevoel dat jouw lichaam niet goed is. Dat is ergens waar (want obesitas is nou eenmaal heel ongezond) maar werkt dat motiverend? In de meeste gevallen niet. Daardoor gaan de meeste mensen zich alleen maar rotter voelen en in de meeste gevallen van obesitaspatiënten (als je het zo kan noemen) resulteert dat vooral in het wegeten van die emotie. Ik denk daarom dat het een stuk beter zou zijn als die lichamen wél worden laten zien, op dezelfde manier als alle andere modellen, zodat mensen niet zo'n hekel hebben aan hun lichaam. Dan wordt het namelijk een kwestie van gezond worden, in plaats van mooi worden, en ik denk dat gezondheid een veel beter en motiverender doel is dan dat vage, relatieve (en bovendien compleet onzinnige, als je het mij vraagt) concept van 'schoonheid'.

    Tl;dr: er zouden meer modellen moeten komen van alle soorten lichamen, ook van mensen met zwaar overgewicht, zodat de schoonheidsnorm even flink in elkaar gerost wordt en iedereen (hopelijk) gewoon van hun eigen lichaam kan houden, want uiteindelijk word je daar gelukkiger van dan van dun zijn.

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 13:52 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    ^ Maar de modewereld is een commerciële business en onaantrekkelijkheid verkoopt niet. Daarnaast willen mensen zelf ook graag mooiheid zien, slecht voor hun zelfbeeld of niet. En wat ik denk over het zelfbeeld: als je jezelf niet leuk vindt, doe er dan wat aan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mercedene schreef:
    ^ Maar de modewereld is een commerciële business en onaantrekkelijkheid verkoopt niet. Daarnaast willen mensen zelf ook graag mooiheid zien, slecht voor hun zelfbeeld of niet. En wat ik denk over het zelfbeeld: als je jezelf niet leuk vindt, doe er dan wat aan.

    Ik heb het dan ook over een ideaalbeeld, hè. Natuurlijk zal het niet zo zijn dat ik op een dag wakker word en dat de instelling van de hele modewereld (zowel van de bedrijven zelf als van de consumenten) een complete omkeer heeft gemaakt, dat verwacht ik ook niet, maar het liefst zou ik wel zien dat men die labels van 'onaantrekkelijkheid' bijvoorbeeld dus weghaalt, want imo zijn die de grootste bullshit waar die businessmensen op zijn gekomen. Voor mij heeft aantrekkelijkheid nog altijd met persoonlijke voorkeur te maken en het algemene plaatje van aantrekkelijkheid is even grote onzin, maar goed, daar zal ik niet al te veel over uitwijden, want dan ben ik nog niet klaar.
    Over dat zelfbeeld: jezelf leuk vinden doe je niet zomaar, anders zou niemand ooit onzeker zijn. Media speelt daar ook een grote rol in en daarom zou de media daar ook wel een steentje aan mogen bijdragen, vind ik.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het zou denk ik geen slecht idee zijn om méér volslanke modellen in bladen enz te zien, gewoon om het maatschappelijke ideaal wat te beïnvloeden en op lange termijn te veranderen.


    You are beautiful, you are love.

    @ Jip (om lekker mee te doen met de discussie :Y) )
    Dus jij vindt wél dat er ook obesitasmodellen zouden moeten zijn, zodat hun zelfbeeld beter wordt?
    Maar als hun zelfbeeld er beter van wordt, kunnen ze dan niet gaan denken dat het niet erg is om obesitas te zijn? Want dat is wél erg. Mij lijkt het beter om gewoon gezonde modellen te hebben, die de wereld doet beseffen dat je gezond moet zijn. En niet dat je per se maatje zoveel moet hebben. Gewoon gezond en niet anders, vind ik. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wij zouden gewoon moeten stoppen met onze obsessie over de modellenwereld, we hebben ze zelf de macht gegeven om ons ideaal beeld te vormen.


    Can't control my second personality

    Aves schreef:
    Oneens, ik vind dat men de focus moet leggen op een gezonde en evenwichte leefstijl. Het is een misverstand dat alle modellen zichzelf uithongeren, velen hebben namelijk van nature een slanke bouw. Bovendien casten bedrijven modellen die het beste bij hun product past, dus het zal echt niet zo zijn dat alle modellen maatje 0 hebben. De meeste bedrijven willen graag een voorbeeld man of vrouw met een gezond uitstraling en slank is wat de meeste mensen tegenwoordig associëren met schoonheid. Mensen moeten eruit willen zien zoals zij, anders verkoopt het product niet. De modewereld beweegt mee met die idealen. Pas als wij anders gaan dénken, dan verandert de modewereld.

    + Ik vind mollige modellen er niet aantrekkelijk uitzien met kleding aan die verkocht moet worden. Betekent niet dat ze niet mooi zijn en dat niemand het mooi vindt, maar modellen moeten toch iets verkopen door middel van hun lichaam. En als mollig model zul je gewoon bepaalde kleding niet kunnen dragen, omdat het de verkeerde delen van het lichaam kan accentueren. Dat is voor dunne modellen wel heel anders.
    Dit is alleen gezien vanuit het algemene modellenperspectief. Ik zie zelf liever mooie curvy vrouwen op straat lopen dan de wat dunnere meisjes (ik ben zelf ook wat meer curvy), maar voor modellenwerk zijn de dunne modellen gewoon idealer. En dat moeten wij dan eerst bij onze eigen idealen aanpassen in plaats van het meteen in de modewereld te willen veranderen.


    From these ashes, I will rise

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    If a writer falls in love with you, you can never die