• De mobiele versie van RollerCoaster Tycoon doet totaal geen recht aan het originele computerspel uit de jaren negentig. Ontwikkelaar Atari heeft van de beroemde pretparkgame een goedkoop, commercieel broddelwerk gemaakt. Zo luidt de kritiek van duizenden gamers op de dag dat 'RCT' verscheen voor iPhones en iPads. Het geliefde pixelachtige uiterlijk van weleer heeft plaatsgemaakt voor een veel te gelikte 3D-look. Zelfs alle klassieke geluidseffecten zijn verdwenen. En ondanks de toch al hoge prijs van de app (2,69 euro) moet ook tijdens het spelen voortdurend geld betaald worden, bijvoorbeeld om extra attracties te kopen of om het bouwen van nieuwe attracties te versnellen. Er is gelukkig nog hoop: de makers beloven dat de pc-versie van de game, die later dit jaar uitkomt, 'een heel ander spel' wordt.

    Bron: looopings.nl
    ===================

    Ik hoop maar dat de computerversie beter wordt, want dit ziet er echt niet uit.

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 18:56 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat hebben ze ermee gedaan? ;o
    Ik was gek van dat spel.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dit lijkt eerder op zo'n facebookspel, dat lijkt op die zovele andere spelletjes van facebook. Dat je er zelfs al geld zou voor moeten betalen tijdens het spelen is ook dikke afzetterij, net zoals al die andere domme betaalspelletjes. Ik vraag me echt af waar ze het idee vandaan gehaald hebben om van dat leuke RCT spel zoiets te maken als dit...

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 19:09 ]


    16 - 09 - '17

    Lang leve de 90's versie. Niets topt de nostalgie die dat spel had, en juist die nostalgie maakt het zo heerlijk om te spelen vandaag de dag. (;


    ars moriendi

    Ik heb dagenlang depressief rond gelopen toen mijn cd-rom van de originele versie beschadigd bleek en niet meer te spelen was :(


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    RollerCoaster Tycoon is geweldig leuk <'3


    Sometimes it's best not to care.

    Ik heb thuis nog steeds het spel op de CD-ROM!


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Bah. Wat lelijk!
    Ik zat me laatst af te vragen of er een app was want ik mis dat spel (al staat het hier gewoon in de kast) maar toen kon ik nergens iets vinden. Achteraf was dat niet erg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik begrijp daadwerkelijk niet wat hier leuk aan is, nooit iets mee gehad.


    Western schreef:
    RollerCoaster Tycoon is geweldig leuk <'3


    26 - 02 - '16

    Megaera schreef:
    Ik begrijp daadwerkelijk niet wat hier leuk aan is, nooit iets mee gehad.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dit is echt slecht gewoon.(puh)
    Thuis heb ik best wel veel tycoon spellen

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 11:52 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Tegenwoordig moet alles geld kosten en er modern uitzien, beetje jammer van Atari dat ze zo´n mooi spel hebben verpest.


    "Don't look back, you're not going that way."

    Hohenheim schreef:
    Bah. Wat lelijk!
    Ik zat me laatst af te vragen of er een app was want ik mis dat spel (al staat het hier gewoon in de kast) maar toen kon ik nergens iets vinden. Achteraf was dat niet erg.


    Gog.com verkoopt digitale versies van oude spellen, op een zodanige manier aangepast dat je ze probleemloos kunt installeren en spelen op moderne pcs :Y)

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 12:28 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Gewoon links laten liggen, de PC-versie komt later nog uit...

    Onder tussen zou ik misschien een keer dat gigantische park wat ik met eigen hand wou bouwen kunnen waarmaken...

    [ bericht aangepast op 13 april 2014 - 9:59 ]

    Ik vind het echt idioot. Eerst betaal je voor het spel, krijg je iets wat totaal niet lijkt op wat je gewend bent en dan moet je ook nog eens extra betalen als je een beetje wilt opschieten met je park. Wat een idioot iets zeg. Ik word zo ziek van al die spelletjes met in-app aankopen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.