• D A U N T L E S S
    •• • ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?


          • V E R H A A L
    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?


          • R O L L E N
          Rollen – story

          • Trainers
          Eric – aanhangers
    – Eric, grotendeels gespeeld door Stiff

          Divergent – aanhangers
    – Gabriel Naveen Emerson, 'Gabe' • Paracosm
    – Farrah Izabela Griffin • Natsukashii
    – Isabelle Amethyst Cunningham, 'Belle' • Elvithien, Divergent


          • Initiates – DB
          Eric – aanhangers
    – Casper Jacobus Davidson, 'Cas' • Dhvani
    – Jonathan Drew Mason, 'Drew' • Celebration

          Divergent – aanhangers
    – Raven Tyllaster • Dothrakiae, Divergent
    – Ameya Elizabeth Chase • Sempra, Divergent
    – Edith Margot Captes, 'Leena' • Lacville


          • Initiates – FS
          Eric – aanhangers
    – Quintelia Heather Williams, 'Quinn' • Initiate, Divergent

          Divergent – aanhangers
    – Milena Athena Reylin, 'Mila' • Misao
    – Rhozali Eunice Ainsworth, 'Ro' • Raging, Divergent


          • R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    Voorkomend dat het een sneltrein gaat worden – moeten er twee posts tussen je eigen posts staan.

          • B E G I N

    Met gebalde vuisten in de lucht gestoken en onder het geluid van verschillende joelende geluiden – zijn de kersverse initiates van Dauntless zojuist op het harde grind terecht gekomen – al dan niet vallend en haperend – wat het gehele dak van de initiate ingang bedekt. Alhoewel het grootste gedeelte van de initiates geboren en getogen Dauntless' blijken, zijn er enkele factionswitchers vanuit Amity en Erudite te onderscheiden – uitstaand door de rode, gele en blauwe kledij.
          Wanneer eveneens de factionswitchers de grote grijnzen en glimlachen op de gezichten hebben laten verschijnen, wordt het enthousiasme enigzins getemperd door de verschijning van Eric – welke met een kille, harde blik op de rand van het dak staat te balanceren alsof hij met een stoeprand te maken heeft. Scannend laat hij zijn ogen over de initiates glijden – waarbij zijn gedachten voor enkele seconden naar de vraag "zouden er Divergents tussen zitten" schiet, maar hij uiteindelijk een korte mededeling over zijn lippen laat rollen.
    "Mijn naam is Eric – een van de leiders van jullie nieuwe factie. Verschillende verdiepingen onder ons is de ledeningang van het verblijf van onze factie. Wanneer je het niet kan opbrengen om te springen, hoor je hier niet thuis."


    De eerste en laatste springers zijn al bepaald – deze personen hebben een PB ontvangen.


    ––––––––––
    R O L L E N T O P I C •• • •• P R A A T T O P I C

    [ bericht aangepast op 24 april 2014 - 21:03 ]


    •

    •Raven Tyllaster•


    || Dauntless born initiate - Divergent - Divergent aanhanger ||




    ~~~





          Het leek een eeuwigheid te duren voordat Gabe eindelijk al zijn messen naar ons had gegooid. Gelukkig slaagde ik erin om geen kick te geven. Ik zag wel dat hij er van genoten had maar, toen hij klaar was gaf hij enig teken van respect. Misschien was roddelen over zijn geliefde Ferrah niet zo slim geweest, maar het had ook meteen een reputatie gegeven. Of deze positief of negatief was, mocht nog blijken. In elk geval wist ik dat de andere initates niet zo dom zouden zijn als wij.
          'Initiate Ameya – Initiate Raven. Jullie verdienen beiden vijf punten voor moed en het bewegingloos blijven staan. Echter, jullie verliezen allebei zeven punten voor het laf roddelen over een van jullie meerderen –– denk daar de volgende keer aan.' Hij verwijderde de messen uit de schietschijven achter ons en zei, 'veelbelovend.' Daarna liep hij naar de andere kant van de trainingszaal zonder om te kijken. Sinds wanneer werkte dit met punten, had dit ook invloed op de ranking? Ik kon alleen maar hopen van niet.
          Ik durfde eindelijk weer rustig adem te halen en kwam los uit mijn versteende positie. Ik keek naar Ameya, 'Ameya, alles oké?' ze zag er naar mijn idee nogal witjes uit, maar waarschijnlijk zag ik er geen steek beter uit. Ik begon te lachen van de spanning en zei, half sarcastisch half gemeend, 'zeg dat was best leuk, niet?'
          Ik keek naar de andere initates, enkelen stonden nog te kijken naar ons maar de meesten waren wel weer aan het trainen. Ik besloot ook verder te gaan, 'goed, ik wil wel verder met messenwerpen. Misschien word ik wel net zo als Gabe, proberen initates aan flarden te gooien, doen jullie mee?' Ik grinnikte en liep naar de tafel met messensetten. Toen ik het ijzeren object in mijn hand hield begreep ik wel waarom het Gabe een enigszins tevreden gevoel gaf. Je stond immers tegenover doodsbange initates, wetend dat je sterker bent en dat je ze alleen maar een lesje kan leren. Niet alleen met woorden maar ook met vernedering en angst. Ik keek om naar Ameya en glimlachte, 'als je iets anders wil doen vind ik dat ook goed hoor.' Ik kon wel sympathie voor haar opbrengen en hield het mes losjes in mijn hand, wachtend op reactie.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.


    Gabriel Naveen Emerson, Gabe
    Trainer, 23 –– Erudite born –– Divergent aanhanger

    •• • ••


          ‘Gabe –– Sorry. Sorry dat ik zo maar weg liep en je alleen liet met Farrah. Ik – Ik was gewoon even boos, denk ik.’
          Wanneer ik van het ene op het andere moment een zachte, bekende stem achter me hoor – draai ik mezelf rond op de bal van mijn voeten, waardoor ik uiteindelijk oog in oog kom te staan met Isabelle, oftewel Belle. Voornamelijk door het gegeven dat Belle plotseling geheel open schijnt te zijn over haar emoties en gevoelens – schieten mijn wenkbrauwen de hoogte in, als een gebaar van mijn gigantische verbazing. In zijn geheel werd er vrijwel nooit gesproken over emoties en gevoelens binnen de Dauntless factie – waardoor ieder maal wanneer dit wel gebeurde, als vreemd werd aanschouwd.
          Echter, binnen de zeer beperkte groep van trainers van de initiation was het gebruikelijk om af en toe een gedeelte van de binnenkant te laten zien – aangezien wij meer mee zullen maken dan alle overige beroepsvakken. Hierdoor werd er voornamelijk binnen deze groep wel eens gepraat, wat altijd zeer oppervlakkig bleef en enkel en alleen als een uitlaatklep diende.
          ‘Geen probleem – dat hebben we allemaal wel eens.’ Met een kort gebaar van mijn hand maak ik Belle duidelijk dat ze er niet verder over in hoeft te zitten. Voorheen was ik voornamelijk geïrriteerd geweest door het gegeven dat Belle is weg gelopen van een gesprek tussen de trainers – maar van de andere kant heb ik dit eveneens gedaan in mijn verleden, waardoor ik het haar moeilijk kwalijk zou kunnen nemen. Daarnaast is deze irritatie eveneens verdwenen door het gegeven dat ik mijn adrenaline heb kunnen uiten door het werpen van een aantal messen op verschillende initiates.
          ‘Oeps.’
          Verbaasd volg ik de blik van Belle – welke uit schijnt te komen op haar vinger, waar een kleine hoeveelheid bloed uit schijnt te stromen door een snede welke is gemaakt met een van de werpmessen. Gedurende de initiation kwam het ontzettend vaak voor dat zowel initiates als trainers zich verwondden aan enkele van de materialen, ditmaal was het aan Belle.
          ‘Je moet dit er tegenaan houden – zorgen dat je je vingers net boven de snede ietwat dicht knijpt.’ Gedurende mijn woorden rijk ik een lap stof aan naar Belle – welke ik zojuist van de tafel heb gegrist en welke er enigszins schoon uit zag. ‘De snede bloedt op dit moment erg, maar hoogstwaarschijnlijk is hij ontzettend klein wanneer al het bloed weg is,’ glimlach ik er dan achteraan. Wondes verbaasden me niet meer en ik nam ze ook vrijwel nooit serieus – enkel en alles wanneer de weinige ziekenbroeders me vertelden dat er daadwerkelijk iets aan zou moeten gebeuren.


    •