• De stelling van deze week luidt:
    Ontwikkelingsgeld voor scholing moet geheel worden besteed aan het opleiden van meisjes.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Nee. Vrouwen en mannen zijn gelijk. Als vrouwen voorgetrokken worden dan slaat het weer de gehele andere kant op door. Ik vind dat ontwikkelingsgeld besteed moet worden om ieder kind een kans te geven om geschoold te worden. Geen onderscheid.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    is dit serieus

    Nee. Als je dit doet, wordt het dezelfde situatie als dat we eerst hadden, maar dan omgekeerd. In ontwikkelingslanden misschien wel, maar niet in Nederland. Iedereen is hier gelijk. Dat is in ontwikkelingslanden lang niet altijd zo.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nee.


    26 - 02 - '16

    Pickett schreef:
    Nee. Vrouwen en mannen zijn gelijk. Als vrouwen voorgetrokken worden dan slaat het weer de gehele andere kant op door. Ik vind dat ontwikkelingsgeld besteed moet worden om ieder kind een kans te geven om geschoold te worden. Geen onderscheid.


    Queer zijn is gewoon alles

    Asker schreef:
    is dit serieus

    Wauw, dat is precies wat ik ook eerst dacht. Want waarom in godsnaam zou dit moeten? Absoluut een nee dus.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Asker schreef:
    is dit serieus

    Pickett schreef:
    Nee. Vrouwen en mannen zijn gelijk. Als vrouwen voorgetrokken worden dan slaat het weer de gehele andere kant op door. Ik vind dat ontwikkelingsgeld besteed moet worden om ieder kind een kans te geven om geschoold te worden. Geen onderscheid.


    16 - 09 - '17

    Feminisme is belangrijk, maar dit schiet te ver door. Er zijn meer belangrijke thema's dan vrouwenrechten alleen: kindersterfte, hongersnood, gezondheidszorg. Niet al het geld kan gaan naar het opleiden van meisjes.

    Edit: oeps, slecht gelezen, er staat voor scholing. Dan ben ik het nog niet eens: dit is inderdaad discriminatie van de man.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2017 - 14:53 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik denk dat het afhangt per land. Het is wel zo dat de positie van vrouwen en meisjes in bepaalde landen echt heel slecht is. Maar in het ene land zal de positie van de vrouw meer een probleem zijn dan in het andere ontwikkelingsland. Dus ik denk dat het nogal relatief is en dit soort zaken het beste benadert kunnen worden per regio en gebied.

    Eens, mits het ook de mannen zijn. Alleen de vrouwen vind ik echt te erg.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nic schreef:
    Ik denk dat het afhangt per land. Het is wel zo dat de positie van vrouwen en meisjes in bepaalde landen echt heel slecht is. Maar in het ene land zal de positie van de vrouw meer een probleem zijn dan in het andere ontwikkelingsland. Dus ik denk dat het nogal relatief is en dit soort zaken het beste benadert kunnen worden per regio en gebied.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben definitief een feminist en ik denk dat ik wat meningen heb waar de meeste mensen hier het niet per se onmiddellijk mee eens zouden zijn, maar zelfs mijn antwoord blijft nee, natuurlijk niet. Onderwijs voor meisjes is ongelofelijk belangrijk, vooral in landen waar dat helaas niet zo vanzelfsprekend is als het hoort te zijn, maar iedereen moet naar school kunnen. Dat is de enige manier waarop je dingen echt kunt verbeteren. Het helpt niemand, inclusief de meisjes en vrouwen, een zier als je zo gebrand bent op scholing voor meisjes dat de jongens worden buitengesloten. Van tevoren vaststellen dat je ontwikkelingsgeld puur en alleen voor onderwijs voor meisjes wilt gebruiken, zou in de praktijk verhinderen dat het wordt gebruikt op de manier die in specifieke situaties het meest voordelig is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben definitief een feminist en ik denk dat ik wat meningen heb waar de meeste mensen hier het niet per se onmiddellijk mee eens zouden zijn, maar zelfs mijn antwoord blijft nee, natuurlijk niet.

    Het antwoord van een feminist zou hierop toch altijd 'nee' zijn? Of begrijp ik feminisme nou verkeerd en gaat dat helemaal niet over gelijke rechten voor vrouwen én mannen?

    Nic schreef:
    Ik denk dat het afhangt per land. Het is wel zo dat de positie van vrouwen en meisjes in bepaalde landen echt heel slecht is. Maar in het ene land zal de positie van de vrouw meer een probleem zijn dan in het andere ontwikkelingsland. Dus ik denk dat het nogal relatief is en dit soort zaken het beste benadert kunnen worden per regio en gebied.


    Ik sluit me hier bij aan.
    Misschien dat het in bepaalde gebieden voor enkele maanden/jaren nodig is om enkel op meisjes te focussen omdat de situatie voor hen zoveel slechter is voor jongens, maar het gaat dan om een tijdelijke situatie.
    Jongens en meisjes horen dezelfde kansen te krijgen.


    The soul needs autumn.