• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    Kan iemand me uitleggen hoe je in vredesnaam op je zestiende/vijftiende al eindexamen kunt afleggen als je daarna nog op z'n minst twee jaar naar school moet? Of moet je in Nederland maar tot je zestiende naar school?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    Kan iemand me uitleggen hoe je in vredesnaam op je zestiende/vijftiende al eindexamen kunt afleggen als je daarna nog op z'n minst twee jaar naar school moet? Of moet je in Nederland maar tot je zestiende naar school?


    Dan moet je na je eindexamen gewoon gelijk verder met een vervolgopleiding :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lol thanks for the reminder :'D Ik sta er goed voor, maar ik ben echt bang dat ik straks een slechte dag heb en het alsnog verkloot.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik sta er goed voor, hoor. Ik heb er ook wel vertrouwen in (:
    Mijn LSD was afgelopen vrijdag, een zeer geslaagde dag met een leuke examenstunt en een BBQ.
    Ik heb alleen maandag mijn eerste examen, Kunst. Nederlands is pas op dinsdag.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    wtf is LSD? :')

    Edit; Oooh, zo. Nevermind, die van mij was alweer een week terug, maar ging daarvoor al heel vaak niet meer naar bepaalde lessen.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 16:15 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Heeft iemand tips om biologie te leren, naast het oefenen van examens?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    Heeft iemand tips om biologie te leren, naast het oefenen van examens?
    Samenvatten en filmpjes kijken op internet als je iets nog niet helemaal begrijpt.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...) Samenvatten en filmpjes kijken op internet als je iets nog niet helemaal begrijpt.


    Filmpjes kijken is misschien een goed idee, maar ik prefereer samenvatten. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen; vier boeken zijn zo veel en ik vertrouw mijn Samengevat boekje niet helemaal.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    (...)

    Filmpjes kijken is misschien een goed idee, maar ik prefereer samenvatten. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen; vier boeken zijn zo veel en ik vertrouw mijn Samengevat boekje niet helemaal.


    Ik heb een aantal weken geleden al de syllabus van internet gehaald met wat je precies moet weten van bio en bekeken welke hoofdstukken en paragrafen we dan precies moeten leren. Daarna kan je gewoon vanaf het begin je hoofdstukken gaan samenvatten. Zo heb ik het iig gedaan, hoewel ik erachter kwam dat ik eigenlijk het meeste al gewoon wist en dus iets rustiger aan kon doen met het leren van bio.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Ik heb een aantal weken geleden al de syllabus van internet gehaald met wat je precies moet weten van bio en bekeken welke hoofdstukken en paragrafen we dan precies moeten leren. Daarna kan je gewoon vanaf het begin je hoofdstukken gaan samenvatten. Zo heb ik het iig gedaan, hoewel ik erachter kwam dat ik eigenlijk het meeste al gewoon wist en dus iets rustiger aan kon doen met het leren van bio.


    De syllabus heb ik van mijn docente gekregen, gelukkig. c:
    Het is alleen zo vervelend dat ik dit jaar ineens met een heel ander boek werk dan vorig jaar. Dit jaar gebruik ik Biologie Voor Jou, terwijl ik vorig jaar nog Explora gebruikte. En ik heb het deel van de derde klas nooit gekregen en dat kreeg ik overigens ook niet meer, waardoor ik nu vastzit aan het boekje van Samengevat. Ik denk dat ik gewoon de boeken ga samenvatten die ik in mijn bezit heb, en dat ik de andere boeken met het Samengevat boekje leer.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik doe dit jaar ook eindexamen. Heb het al eens gedaan op de Mavo, dit keer doe ik het op de Havo. ;) Dus ik weet al hoe het allemaal in z'n werking gaat. Ik sta er goed voor, alle vakken zijn voldoende! Op het moment heb ik nog meivakantie, deze week nog en volgende week nog examentraining op school. Alleen vakantie zou ik het niet noemen, ik zit namelijk iedere dag van 1 tot 7 te leren. Maar alles gaat tot nu toe ook wel goed!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Miserables schreef:
    (...)

    De syllabus heb ik van mijn docente gekregen, gelukkig. c:
    Het is alleen zo vervelend dat ik dit jaar ineens met een heel ander boek werk dan vorig jaar. Dit jaar gebruik ik Biologie Voor Jou, terwijl ik vorig jaar nog Explora gebruikte. En ik heb het deel van de derde klas nooit gekregen en dat kreeg ik overigens ook niet meer, waardoor ik nu vastzit aan het boekje van Samengevat. Ik denk dat ik gewoon de boeken ga samenvatten die ik in mijn bezit heb, en dat ik de andere boeken met het Samengevat boekje leer.


    Oh, lekker handig. Ja ik heb gewoon drie Biologie Voor Jou boeken uit de vierde, vijfde en zesde die ik moet leren, maar dan zou ik dat inderdaad zo doen en misschien dan over de onderwerpen in Samengevat die niet in de desbetreffende boeken staan nog even wat informatie opzoeken/ filmpjes kijken. Dan ken je de belangrijkste stof voor je examen en zou het helemaal goed moeten komen.


    Happy Birthday my Potter!

    Lacville schreef:
    Kan iemand me uitleggen hoe je in vredesnaam op je zestiende/vijftiende al eindexamen kunt afleggen als je daarna nog op z'n minst twee jaar naar school moet? Of moet je in Nederland maar tot je zestiende naar school?


    Ik was ook 16 jaar toen ik mijn Mavo examen deed. Je moet dan inderdaad nog naar school. Je kunt er dus voor kiezen om Havo te gaan doen, mits je cijfers goed genoeg zijn (dat heb ik dus gedaan, ik doen nu havo examen) en je kunt ervoor kiezen om een mbo-opleiding te gaan doen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    K hebt écht geen zin meer om te leren TT^TT het komt mijn neus uit, bah!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    K hebt écht geen zin meer om te leren TT^TT het komt mijn neus uit, bah!

    Ahh ik ook ik heb vandaag van 8 tot 16 geleerd ofzo en ik ben er helemaal klaar mee


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.