• 'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Zoveel bekende YouTubers! En ze hebben helemaal gelijk. Ik vond het zo idioot dat al het brood dat over blijft bij de Jumbo gewoon verbrand wordt. Je mocht het niet mee naar huis nemen en het werd ook niet aan de armen gegeven. Zo raar en onlogisch.

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 18:00 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind 't echt belachelijk dat ze bij het sorteren van groente/fruit de gekneusde/'verminkte' soorten gewoon zonder pardoes weggooien. En inderdaad, wij consumenten kiezen 'by appearance'. Ik raad het daarom ook aan om juist eens het fruit te kiezen dat een bruin vlekje heeft, of de groente die iets beschadigd is. En zo kan ik nog véél meer dingen opnoemen, maar het ligt zeker niet alleen aan de winkels etc., ook de wensen van de consument.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stoneheart schreef:
    Ik vind 't echt belachelijk dat ze bij het sorteren van groente/fruit de gekneusde/'verminkte' soorten gewoon zonder pardoes weggooien. En inderdaad, wij consumenten kiezen 'by appearance'. Ik raad het daarom ook aan om juist eens het fruit te kiezen dat een bruin vlekje heeft, of de groente die iets beschadigd is. En zo kan ik nog véél meer dingen opnoemen, maar het ligt zeker niet alleen aan de winkels etc., ook de wensen van de consument.


    Queer zijn is gewoon alles


    :3.

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 18:14 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stoneheart schreef:

    :3.


    Whahaha


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vond hem echt heel erg goed, dit zouden ze op het journaal moeten uitzenden in de plaats van al die miserabele ellende waar wij als burgers toch niks aan kunnen doen :3

    Dauth schreef:
    Zoveel bekende YouTubers! En ze hebben helemaal gelijk. Ik vond het zo idioot dat al het brood dat over blijft bij de Jumbo gewoon verbrand wordt. Je mocht het niet mee naar huis nemen en het werd ook niet aan de armen gegeven. Zo raar en onlogisch.

    Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar dat brood wordt tegenwoordig helemaal niet verbrand. Er wordt dierenvoer van gemaakt, dus het heeft wel degelijk nut. Het zou inderdaad vrij zonde zijn als dat allemaal weggegooid wordt.

    OT: Het is wel even een eye-opener, moet ik zeggen. Ik ga proberen om minder onopgegeten voedsel weg te gooien. Wij gooien ook heel veel van ons overgebleven eten bij onze kip, dus dan wordt het vaak ook nog nuttig besteed ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    (...)
    Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar dat brood wordt tegenwoordig helemaal niet verbrand. Er wordt dierenvoer van gemaakt, dus het heeft wel degelijk nut. Het zou inderdaad vrij zonde zijn als dat allemaal weggegooid wordt.
    Ik heb zelf bij de Jumbo gewerkt, op de broodafdeling, daarom weet ik dat. Of ze het nu doen weet ik natuurlijk niet, maar toen ik er werkte wel.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    (...)Ik heb zelf bij de Jumbo gewerkt, op de broodafdeling, daarom weet ik dat. Of ze het nu doen weet ik natuurlijk niet, maar toen ik er werkte wel.

    Wat vaag? Dat is inderdaad voedselverneukend. Ik ben in ieder geval blij dat onze bakker (waar wij ons vers brood vandaan halen) dat niet doet, dat zou namelijk erg zonde zijn. Het enige wat wij wel "moeten" weggooien, zijn de croissantjes.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind het wel grappig dat jullie meteen ingaan op het punt dat groothandel dingen weggooit omdat ze niet mooi genoeg zijn terwijl ze in het filmpje melden dat het meeste voedsel weggegooid wordt huis, in restaurants en supermarkten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dauth schreef:
    Zoveel bekende YouTubers! En ze hebben helemaal gelijk. Ik vond het zo idioot dat al het brood dat over blijft bij de Jumbo gewoon verbrand wordt. Je mocht het niet mee naar huis nemen en het werd ook niet aan de armen gegeven. Zo raar en onlogisch.


    Niet elke Jumbo is zo. Ik kende ook een Jumbo, in Raalte was die geloof ik, en die doneerde overgebleven brood aan een dierenvoedingsfabriek.


    26 - 02 - '16