• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 2

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Adrienne Gates - 16 [Natas]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Alice Potter - 16 [Marjanne]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Jenny François - 17 [Marjanne]
    Jurgen Motres - 17 [Marjanne]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Tomas Bunardi - 20 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 0:12 ]

    Ablaze lachte.
    'Ja en hoe!'
    Hij had geen idee waar dat joch uithing, maar Ablaze vond het heerlijk als Assa zou denken dat hij dood was.
    'Hij heeft tot het laatst geroepen dat ik van jou af moest blijven... Misschien doe ik dat ook wel. Als ik me niet verveel.'
    Hij streek met zijn hand langs haar wang.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ah, ja. Dat voelde niet bepaald fijn.' Ze streek even over haar stok.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Joshua keek even ongelovig tussen de twee hen en weer. Ze kenden elkaar blijkaar, maar hij had geen idee wat er speelde, nocht wist hij waarom hij hier beland was. 'Ik wil jullie onderonsje niet verpesten hoor, maar misschien moeten we uitzoeken waarom we hier zijn beland?'

    Assa rolde met haar ogen. 'We weten beiden dat dat niet waar is.'
    Ze richtte zich tot Joshua en keek hem een beetje hulpeloos aan, na zich ervan overtuigd te hebben dat Ablaze dat niet kon zien. Ze had geen idee hoe ze van die parasiet af moest komen.

    -
    'Nee, dat zal wel niet. Al was het best origineel, toch? Ik heb je lijk netjes in het moeras verstopt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nee, ik denk niet dat ik mijn handen thuis zal houden.'
    De punt van zijn toverstok lichtte op en hij liet hem grijnzend aan haar zien.
    'Waar is de jouwe? Heb je die nog niet te pakken gekregen?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Een gedenkwaardige plaats,' snoof ze. 'Wat ben ik blij dat ik niet werkelijk gestorven ben. Als ik dan toch de pijp uit moet gaan, mag het wel wat spectaculairder en met meer flair.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik had niet anders verwacht, dus daarom verborg ik je lichaam maar, zodat niemand te weten zou komen dat je door een hak geperforeerd werd.' Hij haalde zijn schouders op en keek even naar de blauwe zon die was verschenen. 'Maar waar we nu toch weer beland zijn is me een raadsel.'

    -
    'Nee, nog niet,' antwoordde Assa kortaf. 'Maar zorg jij dan maar dat we hier vandaan komen..'

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 9:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Verschijnselen is niet mogelijk en misschien blijf ik hier wel. Het is eens wat anders dan dat saaie IJsland.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Eva opende haar ogen, ze kende deze wereld, niet al te goed maar ze wist waar ze was. Ze had jaren rondgezwerft over de aarde en was nu hier weer terug beland. God had haar als straf voor haar ongehoorzaamheid het eeuwige leven gegeven zodat om ieder wie ze gaf ze die zou zien sterven. Het was een vloek als een zegen, ze beschikte over alle kennis van de wereld - zo dacht ze zelf. Ze sprak elke taal en kon het ook schrijven.
    Ze had de vloedstorm meegemaakt wat men nu een tsunami noemde, ze had zeeën van vuur gezien wat men lava noemde. Ze wist van elke plant de naam en wat hun werking was. Soms dacht ze dat ze misschien geen dood had moeten wensen aan God, geen geboorte, geen alles. Waarom was ze zo nieuwsgierig geweest om nieuwe dingen te leren en mee te nemen naar de aarde, naar het Paradijs.
    Het Paradijs was haar huis, daar had ze jaren geleefd. Een familie gesticht en leefde ze gelukkig. Ze zuchtte even toen ze aan haar ongehoorzaamheid dacht. Ze was bijzonder had een vrouw gezegd tegen haar, dat wist ze natuurlijk al maar daarna gebeurde het. Ze keek om zich heen en herkende waar ze was, dicjtbij de poort waar het allemaal begon. Waar ze overstak van Aarde naar Askroth. De poort was begroeit met takken met bladeren eraan, hij was ingestort en bijna vergaan door de jaren dat niemand hem gebruikte. Ze kon de magie voelen maar dat was al lang vergaan, ze voelde zich verslagen. Ze kon niet naar huis.

    Eva voelde zich leeg, koud noch warm, zonder doel rondlopend in een wereld waar ze nooit meer terug wou of durfde. Ze was egoïstisch geweest en ongehoorzaam, niet alleen op aarde maar ook in een wereld waar ze met liefde en nieuwe wonderen was verwelkomt. Zij was net zo slecht als de duivel zelf. Ze dacht plots aan Hermes, ze had hem meerdere malen gezien toen hij haar geliefde Adam kwam ophalen en toen een voor een haar kinderen, kleinkinderen en kleinkleinkinderen. Het was vreselijk voor haar om te zien hoe ze de Aarde verlieten maar ze gingen naar de Hemel. De Hemel, er viel een traan langs haar wang, als straf had ze het eeuwige leven gekregen wat betekende dat ze nooit de Hemel kon bereiken, nooit.
    Het was die gedachte wat Eva eeuwen verdriet deed, ze kon nooit haar geliefden weerzien. Ze had door de eeuwen heen veel mensen lief gehad, veel mensen weer verloren alleen er was een man van wie ze gehouden had en wist dat hij nog leefde. Ardaneus, ze hield van hem als een vriend maar ze had zijn vertrouwen geschaad door haar egoïsme. Ze had hem vaker gezien op aarde, al wist hij dat niet. Ze had hem twee keer gezien, wanneer in de tijd was ze vergeten maar ze wist dat hij het was.

    Eva besloot naar het dorp te lopen, het dorp van Ardaneus waar ze altijd met blijdschap verwelkomt was. Tijdens het lopen zag ze verwoesting, verwildernis en leegte. Het was verlaten en kapot. Had zij dit gedaan vroeg ze zich af? Duizenden jaren had ze geprobeerd een poort te zoeken zoals die de grote magiers voor haar hadden gemaakt in het Paradijs. Na eeuwen gezocht te hebben had ze er eentje gevonden, het werd De Stonehenge genoemd door mensen. Toen ze eraan kwam voelde ze de magie, maar kon hem niet gebruiken. Ze had jaren gewacht, elke dag geprobeerd maar niets. Het was een grote teleurstelling geweest maar ze kon het niet opgeven. Ze had de grote tovenaar Merlin gevraagd om zijn hulp helaas kon hij haar ook niet helpen. Ze had hem de ketting gegeven want misschien wist hij een manier om daarmee de poort te openen, helaas was dat niet gelukt. Ze had hem als gift toen aan de tovenaar gegeven als blijk van haar dank. Want de ketting was waardeloos. De eeuwen daarna had Eva doelloos rond gedwaald. Op zoek naar iets of iemand die de leegte in haar hart en leven kon vullen. Helaas was dat nooit gelukt. En nu stond ze in de wereld waar ze eerst altijd wou zijn en nu...
    Ze keek nogmaals rond en was bij het oude huis van Ardaneus aangekomen. Ze had daar misschien wel een uur voor de deur gestaan, starend en hopend of er iemand uit zou komen.

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 13:39 ]

    'Nou, het ziet er inderdaad heel veelbelovend uit,' mompelde Assa. Ze greep Joshua's hand vast. 'Laten we verdergaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, daar is niet veel aan, hoor,' antwoordde Aenea verveeld. Ze had het kind nooit erg gemogen, maar ja, dat gold eigenlijk voor al haar mede heersers.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hoezo niet?' vroeg Alaine verbaasd.
    'Ze is waarschijnlijk een van de meest geweldige personen op de hele wereld! Op u en papa na dan.'

    'Ze was eigenlijk vooral irritant.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Was zij ook heerser voor spek en bonen?' vroeg Alaine nieuwsgierig.
    'Net als Nick?'

    'Precies, ja. Iemand moest de baas spelen over de kleine kinderen.'


    Every villain is a hero in his own mind.